Bevallen...heb je wel of geen pijnbestrijding gehad?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sabine1991, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    1e pijnbestrijding (pompje) bevalling was prima te doen

2e geen pijnbestrijding, hel!

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    De eerste was een keizersnede, dus die telt niet mee vind ik haha!

De tweede geen pijnbestrijding. Ging echt heel snel, dus ze was er zo uit haha! Het is me echt alles mee gevallen, zou het zo nog eens doen!

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Bij de eerste helemaal geen gehad, wilde ze eerst wel doen omdat ik de weeënstorm niet trok, overgeven, wegvallen enzovoorts, maar had al 9 cm toen ze besloten om me een ruggenprik te geven.
    Bij de tweede wil ik het liever ook niet en ga ik proberen de weeën op te vangen in een bad.

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Alle 4x zonder pijnbestrijding, waarvan 3x thuis bevallen. Ja pijn doet het wel he...

5. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Hier helaas wel pijnbestrijding.een ruggenprik . Ik was al bijna 24 uur bezig en bleef hangen op 7 cm.bleek sterrekijker. Kreeg toen via infuus weeopwekkers en de gyn drong aan dat ik een ruggenprik nam aangezien ze het infuus helemaal open wilde draaien want de baby had het zwaar. En de weeen zouden dan erg heftig worden en aangezien ik al zolang bezig was raakte ik ook uitgeput.

6. Harpa

Harpa Actief lid

2 jul 2012
    494
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb wel pijnbestrijding gehad, namelijk lachgas. Dat werkte goed.

7. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Geen pijnbestrijding tijdens de bevalling. Op het moment dat ik het graag wilde, zat ik al op 7cm en wilden ze liever niks meer geven. Was even pittig, maar toch best trots op mezelf :).
    Nog wel plaatselijk verdoofd tijdens het hechten (knipje gehad).

8. Elisa205

Elisa205 Actief lid

12 apr 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Niet gehad. Wilde wel omdat ik al lang in weeen zat. Na het doorprikken van de vliezen een half uur aan ctg gezeten maar had daarna al 8 cm. Mocht toen niet meer van ziekenhuis VK.

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Geen pijnbestrijding gehad ondanks de weeenstorm.
    Bij het hechten spoten ze een vloeibaar goedje erover en dat verdoofde. Maar t brandde als de hel toen ze het erop spoten. Zoals alcohol op een wond.

10. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Yup,
    Ruggenprik hielp voor geen meter en deed nog zeer ook ( verdoving)
    En bij t hechten ook een spuit.

11. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Ik had trouwens al weeën vanaf maandag en woensdagavond kreeg ik de prik en weeën opwekkers wat resulteerde in elke minuut een wee.
    Voelde het er dwars doorheen toen ik eindelijk mocht persen duurde t gewoon vijf minuten voor ik de eerste wee weer kreeg heel raar ik was ook gelijk ontspannen

12. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier bij de eerste niks, maar daar ging het ook te snel voor.
    Bij de 2e hou ik de optie gewoon open, geeft me zelf wat meer rust. Ik wil graag de steriel water injecties proberen mocht ik veel last hebben van rugweeën, want daar zitten verder helemaal geen risico's of bijwerkingen aan vast voor moeder en kind want het is tenslotte maar water.

13. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik heb er om gevraagd ivm weeenstorm, maar ik kreeg het niet omdat ik 5 weken te vroeg was en de ontsluiting nogal snel ging.

14. rsky

rsky Niet meer actief

Hier ook geen pijnmedicatie gehad... heb altijd geroepen, ik kan zonder en als ik t niet meer trek vraag ik t wel, maar was niet nodig... Hechten wel met verdoving maar van de prikken om te verdoven niks gevoeld,

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier ook geen pijnbestrijding, vk heeft wel een verdoving gezet voor/tijdens /na de knip deze werkte nog half tijdens het hechten

16. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wel gehad (morfinedrup), maar samen met weeopwekkers (die zorgden voor een weeenstorm zonder tussenpauzes met heel lang persweeen onderdrukken. Voor mij was er geen verschil in pijn, was heel heftig, maar wel in het vermogen adem te halen en te puffen. Lukte niet zonder de drup. Uiteindelijk toch niet verder dan 8 cm kunnen komen en naar ok geraced voor spoed keizersnede; toen kreeg ik een ruggeprik en dat was heel anders; pijn helemaal weg en na die heel lange periode een grote opluchting. Er zijn ook andere verhalen bij weeenopwekkers, maar voor mij nooit meer; als de volgende weer gehaald moet worden, plan ik een keizersnede in. Overigens mogen sommige middelen al niet meer als je al een keer een keizersnede hebt gehad. Maar met pijnstillers bij een reguliere bevalling, waarbij je wel wat rust krijgt tussen de weeën door, heb ik dus geen ervaring en ik heb begrepen dat de morfinedrup dan heel goed kan werken. Ik had niet eens meer de kracht op het knopje te drukken en dat moet je zelf doen.

17. Koon

Koon Niet meer actief

Ik wilde thuis bevallen zonder pijnbestrijding. Uiteindelijk in het zkh met pijnbestrijding ivm persweeen vanaf 5 cm ontsluiting omdat mijn zoontje een sterrenkijkertje was. Wat was die ruggeprik hemels, kan het niet anders omschrijven haha.

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier hetzelfde, alhoewel ze niet alles kon verdoven tijdens het hechten. Dat was erger dan de hele bevalling incl. weeënstorm. ;)

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Beide keren geen pijnbestrijding gehad.
    En beide bevallingen duurde meer dan 24uur.

20. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Bevallen onder algehele narcose ivm complicaties. Geen wee gevoeld. Wel naweeën gehad met katheter in. Toen mochten ze me echt met een hamer slaan.

Deel Deze Pagina