Ik zit nu al na te denken over de bevalling, en ben erg geinteresseerd in een waterbevalling.. Wie heeft er ervaring met bevallen in bad?? Hoor graag jullie ervaringen.
Ikke! was fijn om in t warme water te zijn, en het heeft bij mij ook voorkomen dat ik inscheurde of ingeknipt moest worden...! (en dat terwijl dochter een sterrenkijkertje was, waarbij juist geregeld een vacuumpomp te pas moet komen...) Mijn man zat tijdens het persen zelfs achter me in bad, en zo zaten we dus na de geboorte met z'n drieen in het warme water...!
WOW sas! Je vriend er ook nog bij! had ik nog niet eens aan gedacht! Dat is wel heel mooi! ik ga het vanavond meteen voorleggen!
Ik ben er ook over na aan het denken...wil eigenlijk sowieso de weeen zo lang mogelijk in bad opvangen. Wil wel naar het ziekenhuis, dus in een kraamsuite met bad waarin je ook mag bevallen...moet er natuurlijk wel plek zijn, anders gaat het niet door, want wil sowieso naar het ziekenhuis.
Ik heb de bevalling bijna in bad gedaan. Ik heb 4 uur lang in bad gezeten en ook anderhalf uur in bad geperst. De weeen kon ik erg goed opvangen in bad. Op bed kon ik dit niet meer. Ik was eerst erg misselijk en toen ik in bad ging was dit over. Heb 3 uur lang overgegeven. Maar omdat onze kleine niet goed lag moest ik uit bad en ben ik bevallen op bed. Maar ik zal zeggen doen. Echt waar. heerlijk, Bij de volgende doe ik het weer.. Succes ermee
Het is helemaal super! (vind ik dan) Ik ben bevallen in een gewoon bad in het ziekenhuis bij de tweede. Dat je je kindje dan zo vredig ziet zwemmen en zelf uit het water kan pakken, zucht.. ik wil nog een keer
ja, was ook heel bijzonder! Ik had het wel eens gezien in een youtube filmpje, maar ik dacht nee dat kan ik hem niet aandoen. Ook niet over gehad verder. Tijdens de bevalling stelde de verloskundige het zelf voor, en mijn man zag het zitten en dat was super! Toen ik uit bad moest na de bevalling voor de placenta, bleef hij nog lekker met de kleine in t warme water zitten. en na afloop had hij mijn knalroze badjas aan ik ben in een kraamkliniek bevallen, aanrader. Maar mijn ervaring is wel dat je op t moment dat je aan het bevallen bent, pas écht voelt hoe en wat je wil. Zo dacht ik dat een baarkruk ook wel wat kon zijn, maar echt NO way tijdens de weeen!! Succes!
Ik wil ook heel graag een badbevalling, ga komende woensdag vragen (controle bij de VK) of zij deze begeleiden. Niet iedere praktijk doet dat...
Ik kan zeggen een badbevalling is het fijnste dat er is Bij de 1e helaas niet gedaan wel bij de 2e. Gewoon in het ziekenhuis. Wat een fijne ervaring is het! De ontsluiting enz.. gaat ook veel sneller en ben deze keer totaal niet ingescheurd! Alles was zeer snel gegaan en de baby kwam er zo vredig uit echt een rustig mannetje is het Mijn vriend heeft gezegd dat ik bij een 3e weer absoluut een badbevalling moet gaan doen was in 1 woord super!
Hallo dames, Wat fijn al die positieve ervaringen! Die zijn er ook het meeste hoor! Maar wat ik wel even wil laten weten is het volgende: Voor sommige vrouwen is het bad te onspannend waardoor de weeen niet goed opgang komen of doorzetten. En net zoals iemand hier ook ervaren heeft, kan het zijn dat je de uitdrijving(het persen) toch op bed moet doen. Dit vooral bij een eerste kind, omdat de verloskundige dan vooral goed zicht wil hebben en goed wil kunnen voelen (in bad is dit lastig). Dus het kan zijn dat je voor het toucheren elke keer uit bad moet. Dan heb je nog eventueel kans dat je bij een thuisbadbevalling toch plots naar het ziekenhuis moet. Houd echt rekening met bovenstaande, maar ik zou zeggen doen! Het heeft gewoon vaak een positief effect op je lichaam en het is het meest prettige voor je kind! Ik wil het zelf ook, mocht ik eindelijk eens zwanger worden. Liefs ecl
Heel erg bedankt voor jullie ervaringen! Ik heb hier echt heel erg veel aan! Ik ga t allemaal eens voorleggen aan de verloskundige. bedankt ook ECL voor deze info! Ik hoop dat je heeel gauw zwanger wordt