ervaringen 2e bevalling inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door Juul84, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Morgen word ik ingeleid. Vind het heel erg spannend.

Bij de eerste ben ik ook ingeleid, rond dezelfde termijn. Toen duurde het best lang (4 dagen) voordat ze eindelijk de vliezen konden breken. Toen ze begonnen met inleiden, was alles nog hard en had ik geen opening. Toen zijn ze dus begonnen met tabletjes op woensdag en donderdag, vrijdag een rustdag en zaterdagmiddag konden ze eindelijk de vliezen breken.

Nu hebben ze afgelopen vrijdag inwendig onderzoek gedaan en ze zei toen dat het iets verweekt was en een kleine opening (1 -2 cm). En het is natuurlijk de tweede. Ik hoop dus zo dat het niet zo lang gaat duren als de vorige keer...

Ben benieuwd naar ervaringen van vrouwen die een 2e keer ingeleid zijn, ging dat inderdaad sneller?

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Als ze morgen meteen de vliezen kunnen breken, heb je de kleine misschien wel heel snel (misschien al wel morgen om deze tijd!?:p) op je buik liggen!!! Spannend! Heel veel succes!!!

3. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Hoi meis, ik ben maar 1 x ingeleid met mijn 2 e kindje, 1 e bevalling is spontaan op gang gekomen na het breken van de vliezen.
    Rond een uur of 8 hebben ze bij mij de vliezen gebroken en mijn dochter is om 12:50 geboren.
    Heel veel succes morgen! Echt spannend zeg. Je hebt al wat ontsluiting dus het zal deze x vast niet zolang duren als bij je 1 e

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Bij de tweede keer inleiden had ik maar 1 x gel nodig ipv 3 x en alles bij elkaar maar 8 uur over gedaan (3 uur vanaf breken vliezen). Dat was iets sneller dan de eerste.

5. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ben afgelopen dinsdag bevallen van een dochter na een tweede inleiding. De vrijdag ervoor had de gyn al geconstateerd dat de baarmoedermond verweekt was en zondags verloor ik de slijmprop. Dinsdagochtend om half negen hebben ze de vliezen gebroken en is het infuus aangezet. Na een weeenstorm en een was onze uk er iets over half drie. Ongeveer net zo snel als haar broer vier jaar geleden. Bij beiden was ik 41+4 dagen.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij de 1e begon de bevalling spontaan - maar duurde érg lang.

Bij de 2e ben ik ingeleid met 41 weken, met gel. Ik had wel wát ontsluiting, maar nog te weinig om m'n vliezen te breken.
    Dus ik zou eerst gel krijgen en dan een infuus.
    De gel was echter voldoende. Ik kreeg daarop gelijk weeen eigenlijk.
    9.30 gel ingebracht, eerste 2 uur amper ontsluiting erbij, 11.30 pethine prik gehad en toen in anderhalf uur tijd van 2 cm naar 10 cm ontsluiting gegaan - m'n vliezen waren nog niet gebroken- dus die zijn vlúg gebroken omdat ik al vól persweeen had (en al aan het mee persen was) en 4 minuten na het breken van m'n vliezen was ze geboren, om 12.59 - dus na 3,5 uur.
    Terwijl de eerste bevalling 19 uur duurde.

Deel Deze Pagina