Hallo dames, Ik heb net een extra echo gehad en mijn baby ligt nog steeds met zijn hoofdje helemaal achterover. Sterrenkijkertje. Nu kan hij nog wel draaien misschien met zijn bolletje, het is mijn 2e kindje dus hij heeft wel wat meer ruimte. Stiekem maak ik me toch een beetje zorgen.... kun je natuurlijk bevallen in dit geval? Ik heb namelijk alleen maar gehoord van ks of spoedks op het laatste moment. Vrijdag heb ik officieel de uitslag en gesprek met mijn gyn, maar misschien heeft iemand hier ervaring en woorde die me gerust kunne stellen?
Mijn dochter draaide tijdens het bevallen. Ik weet nog dat de vk zei 'Oh ze helpt je mee ze is gedraait!'.
Lees net op internet van alles over vacuumpomp en knip... Als ik ergens bang voor ben is t de knip pff
Hey meid, don't worry! Onze eerste was ook een sterrenkijkertje, maar dat wisten we niet van te voren.... Zij is gewoon op de natuurlijke wijze geboren, zonder knip en zonder vacuum! Ook geen zware bevalling gehad, 8,5 uur in totaal en maar een half uurtje persen....Had 5 hechtinkjes en that's it! Bij jou is er al een kindje door het geboortekanaal gekomen, dus daar heb je sowieso al een voordeeltje... Deze ligt sinds vorige week eindelijk met het hoofdje naar beneden, maar ook als sterrenkijkertje.... Ook zij, kan nog alle kanten op, maar ik zou ook geen probleem hebben om weer van een sterrenkijkertje te bevallen...
Aii.... niet lezen hoor. Ik snap wel dat het moeilijk is om te laten. Mijn moeder roept altijd dat je niks voelt van een knip. Ik hoefde trouwens geen knip. Ga niet uit van het ergste, misschien valt het reuze en reuze mee meid.
Hier een kennis die is bevallen van een sterrenkijkertje, wel iets pitterige bevalling dan haar kindjes die goed lagen maar het is wel goed gegaan en zonder knip. Hier overigens bij de oudste ingeknipt en het knippen zelf doet in elk geval geen zeer. Hechten vond ik wel even wat minder, kregen ze bij mij niet verdoofd. En 't ging hier helaas ontsteken wat wekenlang heeft geduurd maar das gewoon pure pech. Ik werk in de kraamzorg en heb 't geloof ik in 5 jaar tijd een keer of 3 meegemaakt. Nu hoop ik uiteraard zonder knip te bevallen maar heb toch liever een knip dan een ks.
Ik was bij mijn dochter gescheurd had 8 hechtingen en heb deze bewust zonder verdoving laten hechten omdat ik zo bang was voor de spuit. Ze deden er beetje van die spray op maar dat werkt minimaal. Ook deze zijn gaan Ontsteken. Maar idd beter dat alles ks. We hopen gewoon dat ie draait die kans is vrij groot.
Hier beide keren een sterrekijker gehad. De eerst is idd met vacuum gehaald en de tweede zelf eruit geperst. Het is best een zware bevalling maar welke is dat niet? Het ligt er ook zo aan hoe jij als persoon bent ... hoe jij dit ervaart. Ik kan je wel een tip geven....bij de tweede heb ik op mijn handen en kieën gezeten....dat was erg fijn! Bij de eerste mocht ik alleen op bed liggen op mijn linkerzij met mijn benen dicht...DE HEL! Toen ik de tweede keer hoorde dat het weer een sterrekijker was heb ik gedaan waar ik me goed bij voelde...en zo ging de bevalling veel makkelijker... Beide keren wel ingeknipt...ook niet fijn maar te doen hoor. Hier willen we binnekort voor nm 3 gaan dus zo erg waren de bevallingen ook weer niet hahahaha...
Hier was dochter een sterrenkijkertje. Bevalling heeft vanaf het breken van de vliezen een 48 uur geduurd, vanaf het inleiden 18,5 uur. Van 1 naar 2cm schoot niet op (duurde 14 uur), omdat mijn lichaam er nog niet klaar voor was. De laatste 6cm ging in 1,5 uur, en het persen was 25 minuten. Wel een knip gehad en een fundusexpressie, omdat ik zelf helemaal geen puf meer had na 2 nachten niet te hebben geslapen. Tja, dus wel een knip gehad, maar kreeg een verdoving die ik niet heb gevoeld, toen geknipt en ook niks van gevoeld, en bij het hechten heeft ze nog extra verdoving bijgezet omdat ik het eerst voelde. Daarna een paar dagen last gehad van de hechtingen (geen idee hoeveel, ze heeft ze niet geteld).
Weet eigenlijk niet waarom ik zo tegen knop opzie dit gruwel verhalen denk ik. Vorige bevalling vind ik goed te doen dus had geen schrik voor deze, maar nu wel moet ik zeggen. Ik kreeg 23u weeen, licht niks erg en kwart voor 9 was se geboren heel goed te doen. Maar op handen en knieën heb ik idd vaker gehoord dat dat fijne houdend is. Met 2e ben je vaak toch mondiger omdat je weet wat er komt hè. Zal vrijdag eens goed vragen aan gyn. Controleren ze dat eigenlijk op moment van bevallen nog of ie gedraaid is of kunne ze dat voelen?
Ik wist pas bij het verlaten van het ziekenhuis dat mijn jongste een sterrenkijkertje was. Dat werd toen effe tussen neus en lippen door verteld. Achteraf weet ik dus ook waarom ik een aantal persween op mijn linkerzij heb moeten liggen. Ook heb ik zelf bij 6 cm aangegeven dat ik op mijn zij wild liggen omdat ik al eens gehoord hebt dat dan de ontsluiting vlugger vordert. Ze hadden namelijk net van te voren gezegd als de weeen niet beter worden ga je aan de opwekkers. Heb de bevalling wel als iets pittiger ervaren ook vanweg de snelheid waarop de laatste paar cm gegaan waren maar ben e helemaal zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Bij mij wilde de ontsluiting niet vorderen, mijn dochter was ook een sterrenkijker en dat is waarschijnlijk de reden van niet vorderende ontsluiting. Ik kwam maar tot 7 cm, en was toen al 36 uur bezig. Had al die tijd wel weeen, maar ook een ruggenprik dus ik voelde ze niet. Maar die ontsluiting schoot echt niet op, dus hebben de artsen besloten tot een KS. Maar ik ken genoeg verhalen van meiden die hun sterrenkijkertje er wel op de natuurlijke manier zelf uit gekregen hebben hoor! Wel schijnt de bevalling pittiger te zijn, maar daar kan ik dus niet over oordelen....
Ja echt wel bij je tweede ben jij zelf meer de baas...zo ervaarde ik het dan Ja het was erg fijn die houding! Iid gewoon even een gesprek hierover aangaan...is altijd goed. Vaak is de bevalling iets moeilijker maar het is gewoon te doen hoor. Niet te bang zijn. En draaien heeft de tweede nog tijdens de bevalling gedaan...net voor het persen
Idd, ik had dan wel geen sterrenkijkers maar heb bij beide bevallingen een knip gekregen, deze zetten ze gewoon in een wee dus je merkt er totaal niets van
even van een website afgehaald een sterrenkijker We spreken van een sterrenkijker wanneer een baby wordt geboren in de normale achterhoofsligging maar dan niet met de neus naar beneden maar met de neus naar boven. Aangezichtsligging De baby ligt zo dat het gezicht als eerste geboren wordt. Hierdoor kan het gezichtje na de bevalling wat opgezwollen zijn. Dit trekt vanzelf weg. Wanneer een vrouw voor de eerste keer bevalt, kan deze ligging ervoor zorgen dat de ontsluiting tegengehouden wordt en zal er een keizersnee uitgevoerd worden.
Sterrenkijker is dat de baby met het gezichtje naar de buik van de moeder ligt. Normaal liggen ze met het gezichtje naar de rug toe.
mijn dochter is geboren als sterrenkijker. Ook lag ze in aangezichtsligging. Niet zo een handige combinatie dus. Bevalling heeft lang geduurd, 28 uur ongeveer. Had wel snel 10 cm ontsluiting maar ik had onvoldoende weeën en dochter lag nog te hoog. Met weeënopwekkers toch weer weeën gekregen. Dochter is op natuurlijke wijze geboren. Ik had een knip gekregen, maar zowel van de knip zetten als het hechten geen last gehad. Vond zelf de bevalling goed te doen. Verloskundige gaf aan dat het wel een pittige bevalling was geweest. Ik wist trouwens niet vooraf dat mijn dochter zo lag. Tijdens de bevalling heb ik nog een echo gehad omdat de verloskundige niet kon voelen hoe ze lag. Ze bleef ook lang draaien.
Ja, dat snap ik, maar omdat ts het heeft over dat het hoofdje naar achteren ligt, denk ik eerder aan een aangezichtsligging? Ik ben bevallen van een tienponder in aangezichtsligging, ben ongeveer ingeknipt tot mijn linkeroor, maar toch, toch viel t me mee. Kan we alleen niks voorstellen bij vrouwen die na een dag alweer rondlopen en kunnen zitten, proest.