Bevallen in bad

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marscha, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marscha

    Marscha Niet meer actief

    Oke ik las laatst een domme vragen-topic ergens op deze site en daar wilde ik dus een vraag aan toevoegen maar nu kan ik het nergens meer vinden...

    Dus dan toch maar hier. ik schaam me een beetje voor de vraag, volgens mij is die namelijk heel debiel :oops:

    Ik kwam erachter in mn andere topic dat diaree vaak een voorteken van de bevalling is omdat het dan je darmen leegmaakt zodat je niet hoeft te poepen tijdens het persen...

    Dus als je nog ontlasting in je darmen hebt zeg maar en je gaat dan bevallen...?

    Ik ben bang dat k zometeen lig te poepen daar, of heel veel windjes laat... Als ik nu eventjes pers dan laat k ook heel veel windjes... :oops: of ik kom erachter dat k ineens naar de wc moet...

    Ik schaam me dood hoor als k daar lig en k lig te scheiten :) of het nou windjes zijn of echte ontlasting...

    Kan dit echt? of haal ik me nu spoken in mn koppie :oops:

    schaam me echt dood maarja zit er wel mee en aan de VK durf ik het al helemaaaal niet te vragen :oops: :(
     
  2. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Bereid je maar vast voor: alles wat er nog in zit wordt mee naar buiten geperst :)

    (en dat wordt opgeruimd voor je het door hebt, en de verloskundige doet dit bijna dagelijks, dus niets om je voor te schamen ;) )
     
  3. Marscha

    Marscha Niet meer actief

    ECHT?! :confused:

    Of zit je nu gewoon met me te dollen... :(
     
  4. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Bij mij heeft ze zelfs de laatste achtergebleven stoelgang eruit gemasseerd! Ik vond dit dus ook absoluut niet prettig, maar ja het moest er toch uit.
     
  5. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik snap dat je je bij voorbaat al schaamt bij de gedachte hoor... Dat had ik ook... En nu weer eigenlijk... Ook al hoort het er idd bij...

    Het is heel normaal om te poepen tijdens de bevalling... Het is ook een teken dat de baby aan het zakken is in het geboortekanaal... Die drukt dan met zijn hoofdje de darmen leeg. (klinkt heel smerig eigenlijk.. :) ) En weet je wat het rare is? Je hebt dat op het moment zelf niet eens in de gaten... Je bent zo met andere dingen bezig, dat de vk het matje al weggehaald heeft voor je er erg in hebt...

    Probeer er gewoon niet teveel over na te denken... Dan ga je je krampachtig gedragen tijdens de bevalling en dat wil je ook niet, dan duurt het alleen maar langer... :)

    Succes!
     
  6. Marscha

    Marscha Niet meer actief

    Wauw... ik schaam me dood dan! :confused:

    ineens weet ik niet zo zeker of ik mn vriend wel bij me wil hebben bij de bevalling...

    Kan je niet kiezen voor een keizersnee? haha

    ojeeee ik schaam me echt dood!
     
  7. Marscha

    Marscha Niet meer actief

    en wie veegt je dan af? ik heb last van aambeien dus er is echt niemand die aan mn achterkant mag komen hoor! ben zelf al een half uur bezig met natte wc doekjes voor k mn broek weer omhoog doe...

    ...jeetje dit is echt een shock was me hier heeelemaal niet op voorbereid...

    ...ineens toch wel bang voor de bevalling ! :( :(
     
  8. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    Hoihoi!
    Ik denk dat het je op dat moment helemaal niks meer kan schelen!
    Ik heb me er helemaal niet druk over gemaakt want ik had hier ook al gelezen dat het bij de meeste vrouwen gebeurd. Je bent zo aan het persen en dan zit er zoveel druk op dat dit gewoon meekomt. Je hoeft je er dus ECHT niet druk over te maken! Het is de normaalste zaak van de wereld en je kunt het niet tegenhouden.
    Je Vk of de gyn ziet er echt niet raar van op hoor!
    Bij mij kwam het met persen er een aantal keer uit. En de verpleegster haalde het zeil er dan weer onder weg. En legde er een nieuwe onder!
    Dus schaam je niet hoor! Heel normaal!
     
  9. Marscha

    Marscha Niet meer actief

    Ja maar ik beval waarschijnlijk in bad als alles goed gaat... dan drijft het zo om me heen en misschien heb k wel diaree ofzo...


    ieeeehhhhh
     
  10. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De vk veegt het dan af, want daar heb je dan echt geen puf meer voor... :) Alleen de gedachte al dat ik mezelf af zou moeten vegen... Ik wilde daaronder helemaal niet in de buurt komen! Ik ben zelfs nog even heel boos op de vk geweest omdat ze ineens een spiegel voorhield vanonderen zodat ik "even kon kijken hoe het hoofdje stond" Grrrr! Ik had duidelijk gezegd dat ik dat niet wilde.

    Ok... dat was een beetje of topic.. Sorry... :)

    Maar echt meid, maak je geen zorgen.... Dit soort dingen is voor en vk echt onderdeel van haar beroep... Anders had ze maar achter de kassa moeten gaan zitten ofzo... :)
     
  11. Marscha

    Marscha Niet meer actief

    ja maar dan schuurt ze al die aambeien open! en als ik nou in bad beval dan? hoe willen ze dat schoonmaken?

    en als k daarin diaree heb?

    GAAADVEEERR

    (is het te laat voor abortus...?) ben pas 40 weken en 2 dagen :p
     
  12. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Kom op, even niet zo overdrijven hoor.

    En of je je man er bij wilt hebben? Ik weet niet wat je je bij een bevalling voorstelt maar je ligt er sowieso niet charmant bij, en aan de onderkant is het geen supermooi gezicht.
    Maar als hij bij jouw hoofdeind staat dan ziet hij daar niets van.

    En zoals ik al zei: de verloskundige ruimt dat op zonder dat je het door hebt. Je kont afvegen heeft op dat moment geen nut met bloed/vruchtwater etc.
     
  13. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    Afvegen doe ze niet, er komt zoveel overal uit. Dat merk je niet eens.
    En wat aambeien betreft, die had ik ook al voor de tijd. Met persen zijn er nog meer bij gekomen en de vk bevestigde dit ook. Ik zei dat ik daar nog het meeste last van had, van die aambeien, ja zei ze; ik had al gezien dat er tijdens het persen meer bij was gekomen. Maar die waren na de bevalling zo maar weer verdwenen hoor!
    En je vriend ziet het niet eens, mijn man heeft het ook niet gezien want die stond gewoon naast mij. En dan heb je het zicht er ook niet op!
     
  14. mayke1980

    mayke1980 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Probeer je er inderdaad maar niet te druk over te maken, als het komt komt het toch. Ik was vooraf enorm aan de diaree en was dus alles kwijt.
    Maar op het moment dat je mag persen ben je echt nergens mee bezit, je wilt alleen maar dat je kleine meisje er zo snel mogelijk, gezond uit is!
    De vlos heeft het al zo vaak meegemaakt, die kijkt er echt niet van op!

    Groetjes, Mayke

    ps, kom je uit Elst gld? Ben je ook bij t hartje?
     
  15. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    (Je opmerkingen over "doe mij een keizersnee" en "is ´t te laat voor abortus" zul je trouwens heel grappig bedoelen, maar let daar mee op want je kwetst daar heel veel mensen mee ;) )
     
  16. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ze wassen je sowieso met een washandje, tenminste bij mij wel.,... En ik had voor de zekerheid een doos tissues bij de hand gezet... :D Die zijn toch zachter dan wc papier..

    Van in bad bevallen weet ik niks, eigenlijk... Het lijkt me niet echt fris voor de baby, maar ik denk dat je echt even moed moet verzamelen en het aan je vk moet vragen...
     
  17. Marscha

    Marscha Niet meer actief

    Sorry :oops: daar denk ik helemaal niet bij na...

    Bedoelde er niets mee :oops:

    Ik weet dat k er niet charmant bijlig en ik weet dat aambeien voorkomen heb ze al een tijdje, maar zelfs daarmee had k moeite om mn vriend dat te vertellen... niet omdat hij het niet accepteerd maar gewoon omdat ik uit een iets andere omgeving kom en je daar niet zomaar over praat...

    en zit je dan niet vreselijk te winden? scheten te laten enzo?

    pff
     
  18. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Stel je laat een scheet... wat dan nog? Je bent op dat moment bezig een kind er uit te persen, de rest van de wereld draait even door zonder jou, dat zullen jij en je vriend echt niet merken op dat moment. Je hoort het waarschijnlijk niet eens!
     
  19. Marscha

    Marscha Niet meer actief

    Nee Elst Utrecht, verloskundig praktijk Utrechtse Heuvelrug... beval bij mijn ouders in Amerongen en de VK is de buurvrouw haha! dus praktijk is naast de deur... nog moeilijker voor mij om dat te vragen... Roddels gaan snel in dat dorpje...
     
  20. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    @marscha... Ik had ook heel erg last van aardbeien, schijn tijdens mn bevalling ook gepoept te hebben. Heb het achteraf gehoord, want heb er zelf niets van gemerkt. De vk heeft inderdaad geveegd, maar ik heb er niets van gevoeld. Terwijl ik ook dus echt onwijze aambeien had.
     

Deel Deze Pagina