Bevallen in bad

Discussion in 'De bevalling' started by Marscha, Sep 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Ik moest na elke wee plassen
    dus aan het begin elke 10 minuten naar de wc om te plassen, maar aan het eind gewoon blijven liggen en laten lopen
    en ja ik moest ook poepen tijdens het persen, ik kon me er niet druk om maken
    en al helemaal niet over wat mijn vriend zal denken. Tis nou niet bepaald een klus waarbij je er aantrekkelijk bij moet liggen

2. Marscha

Marscha Niet meer actief

Oh nou das in iedergeval een ding minder... maar ging het ook niet ontzettend bloeden dan?

enne..
    aardbeien... :) zo toevallig dat je die fout maakt want ik heb dus heel toevallig de hele zwangerschap door mezelf arm gegeten aan aardbeien :oops:

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow was geen fout... Noemde het altijd zo hihi. Aardbeien, ja dat is de enige verslaving die ik ben blijven houden na mn bevalling hihi.

Nee bloeden niet. Volgens mij. Net na mn bevalling liep ik sowieso leeg qua bloed, dus of er iets van mn aambeien bij zat.

4. Marscha

Marscha Niet meer actief

oja das natuurlijk ook zo...

ik ben echt zo niet thuis in dit he, door het hele gedoe rond mn zwangerschap heb ik me dus helemaal niet kunnen richten op zulke dingen en hoe het eraan toe gaat...

..voel me zo onervaren...!

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Joh dat komt wel... Ervaring moet je opdoen door het mee te maken toch?

Je kunt lezen wat je wilt, maar het meemaken is toch anders. Moet je nog lang?

6. Marscha

Marscha Niet meer actief

ik ben 40 weken en 2 dagen dus hoop het niet haha!

Dinsdag gaan ze me strippen. Kijken of het aanslaat...

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Succes! IK duim voor je!

8. Marscha

Marscha Niet meer actief

dank je!

maar is er iemand die ervaring heeft met bevallen in bad? hoe doen ze dat dan?

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb begrepen dat je alleen de weeen opvangt in bad en het persen zelf op bed of de baarkruk doet? Althans, zo doen ze dat bij ons in het ziekenhuis. Maar wie weet is dat bij een thuisbevalling weer anders. En tja, dan 'drijft' het om je heen en da's best nasty. Maar er zal wel meer smerigheid uitkomen haha.

10. Marscha

Marscha Niet meer actief

Nee bij een bevalling in bad kan je ook gewoon doorgaan, je kindje komt dan in het water terecht en de overgang van de baarmoeder in water en dan pas in je armen is voor het kindje vaak fijner.

Dat heb ik tenminste gehoord. Ook huilen de beebs dan weinig tot niet.

en ja als het dan gaat drijven ga ik gewoon alsnog op bed liggen... vind ik echt niet fijn en dat andere ja dat hoort erbij, dat spoel je wel weer van je af maar poep in het water ga je echt niet bewust tussen zweven...

lijkt mij...

11. Vlinder84

Hahaha nee dus dan ga je eruit...

12. Marscha

Marscha Niet meer actief

ja zeker!

Wat een prachtige site trouwens van pippy!
    Lijkt me vreselijk zo'n verlies!

Gecondoleerd nog en heel veel geluk met haar grote broer puck!

Is hij tot nu toe helemaal gezond?

13. Marscha

Marscha Niet meer actief

Kan een mod ofzo dit topic even in "Bevallen" plaatsen?

misschien krijg ik dan wat duidelijkheid over hoe dat in het bad gaat...

ben erg nieuwsgierig naar hoe de mensen die volledig in bad zijn bevallen dit hebben ervaren...

14. Vlinder84

Dank je wel. Yup Puck is op en top gezond gelukkig :D

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat ik toen heb begrepen is dat als het water echt vies is dat je dan het water uit moet.daarbij is het zo als je vliezen gebroken zijn voor de bevalling dat ja dan al niet meer in bad mag bevallen toch?

16. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    hihihihihi

Niet druk om maken...geloof me doe je dan ook niet! ;)

17. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Jawel hoor, je mag hoe dan ok gewoon in bad bevallen.
    Ik zou van de eerste ook in bad bevallen, helaas is dat op het laatste moment een ziekenhuisbevalling geworden.
    Wij kregen er een schepnetje bij, dus mijn partner had evt poep moeten scheppen ;)

18. Marscha

Marscha Niet meer actief

Whaha ik zie mn vriend echt geen strond scheppen hoor! En wat nou als je diaree krijgt in bad?

Zie dat maar eens te vangen... :)

er staat Evt... dus jij had geen last van keutelkoorts tijdens je bevalling?

19. Marscha

Marscha Niet meer actief

:D Dus nog eventjes en je kunt lekker van je zoontje genieten! :baby: Geniet er maar lekker van!

20. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Meid die ontlasting in bad ik zou zeggen: heb er SCHIJT aan !

Ik heb hier een speciaal bevallingsbad staan. En ook ik heb dat schepnetje erbij ;) Daar ben ik nu lekker mijn vriend mee aan het pesten want hij mag het eruit scheppen. Haha bevallen is gewoon een pittig klusje voor zowel mama als papa op die manier :p Probeer er een beetje de humor van in te zien. Dat probeer ik zelf en bij mij werkt dat prima.

Je mag inderdaad nog met gebroken vliezen in bad maar wel onder bepaalde voorwaarden. Kijk eens op www.oerbron.nl Hier heb ik mijn bad gehuurd. Er staat wat algemene info over het wel dan niet doen van een badbevalling.

Ik hoop heel erg dat het mij gaat lukken! Maar goed er is altijd een kleine kans dat ik toch naar het zkh moet, maar dat zie ik dan wel weer.

Share This Page