Bevallen in bad

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marscha, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marscha

Marscha Niet meer actief

de kans dat je naar het ZH moet is er altijd helaas...

en ja maar als je nou diaree hebt in bad (nogmaals!)

..Zou jij dan blijven liggen? tussen je eigen diaree?

Kijk al die troep van de bevalling spoel je wel weer af, van mij part urine ook. Maar ik vindt diaree toch anders...

2. Marscha

Marscha Niet meer actief

nogmaals trouwens... is er een moderator die dit forum kan verplaatsen in het onderwerp "bevalling" ipv "Zwangerschap" ?

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

nee ik zou niet in mijn eigen racekak gaan liggen. maar ik schat de kans niet erg hoog in dat dit gebeurt omdat dit meestal al voor of tijdens de 1e weeen gebeurt. mocht er wel een grote kans zijn dan ga ik eerst in mijn eigen hoekbad liggen in de badkamer. voor het geval dat en laat ondertussen het bevallingsbad vollopen. of ik ga lekker onder de douche staan. beetje creabea zijn ;)

4. Marscha

Marscha Niet meer actief

Dus die ontlasting gebeurt eigenlijk dus grotendeels tijdens de weeen, en tijdens de bevalling en het persen zelf niet veel?

5. melloncollie

zoals ik het heb begrepen, niet. je lichaam leegt zich voordat de bevalling aanvangt. maar er zijn ook vrouwen die helemaal geen diarree hebben van tevoren. maar diarree in bad lijkt me heel onwaarschijnlijk.

maar probeer het een beetje los te laten joh, je kunt niet alles controleren bij een bevalling. voor hetzelfde geld maak je je nu druk om niets en heb je een bevalling waar geen luchtje aan zit ;)

6. Marscha

Marscha Niet meer actief

Haha ja naja ik schok wel, ik dacht dat ik dus een enorm domme vraag aan het stellen was en hoopte een antwoord van: neeee joh dat gebeurt niet!

Maarja bleek dus dat het wel kan!

Maar misschien moet ik het inderdaad wel loslaten... ik ga het proberen, maar als er meer mensen ervaring hebben met in bad bevallen... altijd welkom!

7. melloncollie

domme vragen bestaan niet !

nou als ik bevallen ben zal ik zeker mijn ervaringen delen! maar ik kan nog niet garanderen dat het een badbevalling wordt. maaruhm....volgens mij ben jij verder dan ik dus de kans is klein dat je er nog wat aan hebt, haha.

8. Marscha

Marscha Niet meer actief

40weken en 3 dagen... dus wel wat verder ja.

ben anderhalve week geleden mn slijmprop verloren en in week 37 al mijn bloedprop.

de gyn en 2 vk hebben beide gezegt dat de bevalling kon beginnen dus moest in het zieknhuis blijven...

nu met 40 weken en 3 dagen draait en tolt ze nog heerlijk in mamma's buikje rond!

Misschien kom je toch eerder! wie weet. ze gaan me dinsdag ochtend strippen... kijken of het aanslaat...

misschien moet k het ook maar aan de VK vragen. het is alleen zo beschamend, het is namelijk ook nog eens de buurvrouw van mn moeder..! Ze hebben de praktijk dus naast de deur... in een dorpje waar veel geroddeld word...! :(

9. melloncollie

volgens mij hebben verloskundigen ook de plicht tot geheimhouding hoor. don't worry!

10. Marscha

Marscha Niet meer actief

Haha ja dat hebben meer mensen daar, maar na mn afspraak bij de huisarts wist plotseling iedereen in het dorp dat ik zwanger was!

of dat de huisarts was of dat dat degene was in de DA (heb namelijk daarna foliumzuur gekocht) weet ik niet, maar een van de 2 vond het nodig om het rond te bazuinen voor ik zelf aan het idee kon wennen... erg leuk zo'n dorpje.

Het hoorde ook niet want ik was niet meer samen met de vader van het kind en was met mn 19 jaar nog te jong blabla

gezeik in dit dorp altijd. Dus vertrouw niemand meer.

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik ben met spoed afgevoerd naar het ziekenhuis en dus niet in bad bevallen. Heb wel gepoept bij de eerste bevalling, bij de tweede heeft de vroedvrouw het er uit gemasseerd (via de vagina)

12. Marscha

Marscha Niet meer actief

huh? waarom mag dat niet gewoon blijven tot je het er zelf uitpoept?

13. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik heb mn vriendin gesproken en die had precies hetzelfde! ook poepen tijdens de bevalling. Die zegt ook dat je tijdens de bevalling er niet mee bezig bent.

Na de bevalling kun je jezelf er wel voor gaan schamen maar haar vriend peste haarook een beetje over de stank enzo. Dat zou mijn vriend niet doen dus daar maak ik me niet druk over.

En misschien als ik de VK vertel dat ik me hier zo ongemakkelijk bijvoel is ze misschien wat milder en mag ik naar de wc als ik nog geen volledige ontsluiting heb.

Ben toch wel zenuwachtig hoor ineens...

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat vraag ik me inderdaad ook af.

Tsja het is niet heel charmant nee dat bevallen ;) Maar ik zou me daar maar niet al te druk om maken. Je kunt trouwens een clysma (schrijf je dat zo?) nemen zodat je ontlasting er al uit is voor dat je echt bevalt.
    Trouwens om al die poep, plas, bloed, vruchtwater en placenta wat er uit komt zetten tijdens de bevalling, beval ik in het ziekenhuis. Ik hoef al die troep niet in mijn huis :) Ik vind het wel zo lekker om daarna in een schoon huis terecht te komen.

Hoe doen mensen dat eigenlijk met vloerbedekking in hun slaapkamer? Ik kan me zo voorstellen dat dat in sommige gevallen na de bevalling niet heel schoon meer is?

15. melloncollie

zeil eronder.

to poo or not to poo, that is the question ! :sick:

16. Marscha

Marscha Niet meer actief

nouja je bevalt op bed neem ik aan, neem aan dat je niet persend door het huis heen loopt! :) hihi

Dus alle rotzooi komt op je bed en zoals ik net hoorde hebben de VK er een doek onderliggen die ze meteen verschonen als je "bruinsel" naar buiten komt...

Maar ik heb idd ook zijl ja, en als jij aan het bijkomen bent met je kindje heb je kraamzorg om je "bevallingskamer" weer schoon te maken. Hoef jij je zelf helemaal geen zorgen over te maken! Heerlijk is dat!

(dat weet ik dan gelukkig weer wel!)

17. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Omdat het het laatste stukje indalen in de weg zat, dus het moest er gewoon uit.

18. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    ja bij mij ging het inderdaad ook mee.. niet echt charmant natuurlijk maar het hoort erbij! echt niks om je voor te schamen hoor.. die mensen zien dat echt dagelijks en dat hoort ook bij hun werk! maar daar ben je helemaal niet mee bezig als je aan het bevallen bent ;) niks om je voor te schamen! liefs mamasuusje

Deel Deze Pagina