voelde jij je bevalling aankomen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wow, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wow

Wow Actief lid

6 jun 2010
    374
    0
    0
    Wie o wie voelde dat de bevalling eraan zat te komen. Ik ben nu 2 dagen overtijd en heb het idee dat er nog helemaal niets staat te gebeuren. Geen gekke krampjes etc. Gister ook nog controle gehad bij VK en nog geen ontsluiting of volledige verweking...
    Ik ben zo ongeduldig en dus benieuwd naar jullie ervaringen...

2. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Bij de eerste niet, bij de tweede wel. De eerste bevalling begon dan ook met gebroken vliezen en voor ik ook maar besefte dat het begonnen was zat ik in een weeënstorm. Bij de tweede begon het met krampjes die steeds iets erger werden. Toen had ik al wel door dat het begonnen was. Uiteindelijk zijn de vliezen pas op het laatst gebroken (door de vk).

3. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Totaal niet....ik kreeg krampen en had eigenlijk niet eens door dat het weeen waren zo snel kwamen ze achter elkaar. Ik dacht eigenlijk zelf dat het 'gewoon' krampen waren. Mijn vriend ging de tijd opnemen en die kwam uit op om de minuut, dus toen hebben we toch de vk maar gebeld en toen die kwam zat ik op 3cm ontsluiting.

Mijn idee van een beginnende bevalling waren gebroken vliezen, slijmprop of weeen die regelmatig kwamen, maar niet meteen om de minuut; gewoon om de paar minuten en dan steeds regelmatiger ofzo. Maar dat zat er bij mij dus niet in ;)

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik ben bevallen met 40+3 weken maar heb helemaal geen voortekens gehad.

S'morgens rond 10.00 uur braken mn vliezen, om 13.30 uur de 1e wee en om 18.00 uur lag ze op mijn borst.

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bij de 1e had ik zulke opgezwollen handen en voeten de dag voordat het begon. Van onderen voelde het ook of het elk moment kon knappen en toen zei ik die avond tegen mijn man: nou volgens mij gaat het gebeuren :) En idd die nacht braken mijn vliezen.. Ervoor af en toe een voorwee gehad maar niet regelmatig en/of pijnlijk. Dochtertje is toen met 38+2 geboren.

Nu veel pijnlijke voorweeen die ook tussen de 3-5 minuten komen. Duren ongeveer 2.5 uur en dan houdt het op. Dus bij deze zwangerschap heb ik eerlijk gezegd geen idee wanneer de kleine komt.

Hopelijk zet het voor jou snel door.. Succes meid!!

6. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Ik wel, om 5 uur begonnen de krampen weer die ik ook had met voorween. maar toch wist ik wel dat nu de bevalling begon, niet veel later bloedverlies en toen wisten we het zeker.
    Casper is om 18.20 uur geboren.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had geen idee, werd ineens wakker met pijn en bloedverlies. ik dacht echt overtijd te gaan lopen. heb ook geen voorweeen, niets, gehad.

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik had de bevalling van de 2de helemaal niet aan zien komen. Was de dag ervoor gestript en had het idee dat het niets had gedaan. Bleef twijfelen of het geen voorweeën waren want ze deden absoluut geen pijn. 1 uur erna toch maar de VK gebeld, en maar goed ook, want nog geen uurtje erna had ik mijn zoon in mijn armen.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De maandag (uitgerekende dag) heb ik veel harde buiken gehad, maar niet vervelend ofzo. In de nacht van woensdag op donderdag werd ik wakker met een beetje buikpijn (ongi gevoel) en van druk op de blaas... achteraf was dit idd het begin van de bevalling. Twee uur later ben ik uit bed gegaan en vanaf 6 uur smorgens had ik echt regelmatige weëen. Puk is savonds om kwart voor 8 ter wereld gekomen.

10. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Bij mij begin het snachts met wel 5/6x achter elkaar naar het toilet.... Werd er gek van... Mijn buik was plaats aan het maken.. Dit was rond 2/3 uur en half 5 werd ik wakker met weeën om de 5 minuten...
    Hoorde van de vk trouwens dat de toilet bezoeken een aankondiging was vd bevalling. Maarja wist ik veel, maargoed ook denk ik. Heb toch nog even kunnen slapen....
    Mijn vliezen braken niet, kreeg een weeënstorm dus zijn rond half 11 doorgeprikt, meteen 10cm en na een uur persen was meneer er!

11. Meara

Meara Niet meer actief

Bij de eerste werd ik wakker met een beetje kramp. 6 minuten later weer zo een kramp. Dat is de hele dag zo geweest zonder dat ik door had dat het echt begonnen was. Die avond werd het wat pijnlijker en toen om kwart voor 11 mijn vliezen braken dacht ik bingo daar gaan we. Die nacht om half 5 is ze geboren na 29 minuten persen

12. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Een dag voor mijn bevalling had ik ontzettend last van zeurende rugpijn, in het midden van mijn rug ongeveer. Mijn moeder zei toen dat de bevalling snel op gang zou komen, ik verklaarde haar voor gek. Toch had ze gelijk :D

13. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb niet echt een voorgevoel gehad ofzo... Wel naderde de uitgerekende datum (6-9-09). Op 4-6-09 verloor ik 's middags de slijmprop, maar dat hoefde natuurlijk niks te betekenen. In de nacht van 4-5 september braken mijn vliezen.

Dus eigenlijk heb ik niks aan voelen komen, alleen die slijmprop. Maar het had net zo goed nog 2 weken kunnen duren...

14. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik heb ook niks aan voelen komen. Om 12 uur stuurde ik nog een smsje naar mijn moeder dat alles nog rustig was (dag na uitgerekende datum) en om half 1 braken mijn vliezen. Ik ben benieuwd hoe het deze keer gaat beginnen, die vliezen waren wel een duidelijk begin.

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Absoluut niet! Ik had begin van die week wel de slijmprop verloren, maar zoals velen, gelezen dat het dan nog wel 2 weken kon duren. Maar de bevalling zelf was een soort van oerknal, van niets naar 100 in een paar seconden en van niets naar baby in anderhalf uur ;)

16. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    1e, 's ochtends slijmprop met 40+5, geen weeen, maar ik wist dat ik die dag zou bevallen, klopte.
    (de onderburen zeiden, jeetje, loop je nou nog steeds, ik zeg ja rustig, ben bezig ;) )

2e, riep ik al vanaf week 38 dat het begon, man 2x thuis geroepen van z'n werk *oeps*, dus had de hoop na de zoveelste voorwee wel opgegeven. Uiteindelijk beetje geholpen door de vk door vliezen te breken. Bleken ook geen voorweeen te zijn maar een algehele hoge spierspanning door complicaties tijdens zwangerschap, tjah je moet het maar weten he, je baarmoeder is natuurlijk ook een spier...

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

bij de eerste werd ik gestript en nog geen uur later begonnen de eerste lichte weeen. tjah toen wist ik al genoeg,het heeft nog wel bijna 2 dagen geduurd voordat meneer geboren werd hoor :D

bij de tweede...grrrrrrrrrrrrr bij elk krampje/ pijntje hoop ik dat het een begin is maar zuchhtt nee ze zit er nog in.

18. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    bij allebei had ik totaal gen voorgevoel.

bij de eerste die dag nog flinke boodschappen gedaan bij de Makro. en in de auto zaten we nog te keuvelen van hij moet wel snel komen anders doen we er erg lang over om in het ziekenhuis te komen (wegafsluiting) en die avond braken mijn vliezen.

bij de 2e ook totaal geen voorgevoel.

19. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    in die zin niet maar mijn vliezen braken als eerst bij allebei mn bevallingen dus ja toen wist ik wel dat t begonnen wa smaar voor die tijd nergens last van

20. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik had de hele nacht en dag harde buiken gehad, maar geen weeën. Ze kwamen ook niet regelmatig ofzo. Maar had daarvoor eigenlijk alleen maar af en toe een harde buik. Dus ik zei steeds: "Volgens mij ga ik heel snel bevallen, ik zweer het je dit duurt niet lang meer". Die avond braken mijn vliezen en een half uur later begonnen de weeën. Dus ik voelde het zeker wel aankomen!

Deel Deze Pagina