Bekkenpijn en weeënstorm

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamalap, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalap

mamalap Niet meer actief

Iemand ervaring met bekkenpijn en weeën storm?

Ik heb bij mijn 1e een natuurlijke weeënstorm gehad. Vond het niet zo erg, daardoor 6 cm ontsluiting in net geen 2 uur. Ik kon het ook wel goed handelen.

Volgens de verloskundige is de kans zeer groot dat ik hem nu weer krijg. (Wat zij niet weet is dat mijn moeder ze inderdaad ook bij allebei haar natuurlijke bevallingen heeft gehad)

Maar! Nu heb ik bekkeninstabiliteit, dat had ik bij de 1e niet. Mijn vraag dan ook is de pijn daardoor erger?

Het is meer om me geestelijk voor te bereiden, je houd het tenslotte toch niet tegen als het uit zichzelf komt zonder inleiden. En wil heel graag thuis bevallen, dus pijnstillers of ruggenprik staan bij mij niet op het lijstje ;)

2. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Hoi

Ik heb geen ervaring met n weeenstorm. Wel met bekkenpijn en wat ik ervan weet is dat je er tijdens je bevalling niet persé laat van hoeft te hebben. Ik zou je wel aanraden naar een bekkenfysio te gaan daar had ik in elk geval veel baat bij. Zo was ik ruim voor de bevalling al een heel eind van m'n bekkenklachten af!

3. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb er ervaring mee, alleen geen vergelijking met hie het zou zijn zonder bekkenpijn.

Ik heb veel rug en beenweeen gehad. Was erg misselijk waardoir ik niet wilde liggen maar kon ook niet gaan lopen door alle toeters en bellen (inleiding) dus beetje op de rand van t bed gehangen.

Ook door de ruggenprik kwamen de beenweeen. Maar of het zonder Bi anders was geweest geen idee....

4. mamalap

mamalap Niet meer actief

Daar loop ik al. Ik zelf geef dingen geen naampje zonder professional. ;) Tot nu toe doet het weinig :(

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik had ook bi en een natuurlijke weeenstorm (alleen geen verdere ontsluiting).
    Tijdens de weeenstorm heb ik niet meer last van mijn bekken gehad. Wel tijdens het persen, omdat ik mijn benen niet goed kon optrekken.

6. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Ik heb er vrij weinig van gemerkt door de weeënstorm (buik,Benen en rug). Wel vond ik het erg fijn om het staand op te vangen, door het zitten kreeg ik namelijk wel extra last van mijn bekken, als of ik op een houten krukje zat ;).
    En tijdens het persen vond ik die beugels fijn om je voeten op te zetten. Ik kon mijn benen toen niet goed zelf optrekken.

7. mamalap

mamalap Niet meer actief

Thanks dames!

Ik had vorige keer sowieso ook dat ik ze staand beter kon opvangen. Ik weet nog dat ik tegen mijn man zei: ik dacht dat er rust tussen weeën zat.
    De ene wee ging gelijk over in nieuwe wee.

Mijn nichtje en man zullen erbij zijn dus die kunnen mijn benen wel vasthouden. Goede tip!

8. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.073
    113
    Ik heb weleens gehoord dat het bij BI juist helemaal niet goed is als anderen je benen vasthouden. Als je het zelf doet, heb je automatisch feedback wat je bekken aankan en wat niet. Maar dat kan je natuurlijk even aan je vk of fysio vragen, die weten dat vast veel beter.

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Het is idd slecht voor je bekken om je benen dan (geforceerd) op te trekken. Dus ik zou daar wel mee opletten. De vk zeker ook inlichten, die zal verder dan wel weten hoe ze moet handelen :)

10. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ow haha dan zullen we het wel zien ;)
    Verloskundige weet het al uiteraard.

Deel Deze Pagina