Mirena spiraal na bevalling - ervaringen bloedingen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Luna30, 9 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

7.5 weken na de bevalling is bij mij de mirena spiraal geplaatst tijdens mijn post natale controle. Ik heb niet eerder een mirena spiraal gehad. Aangezien ik borstvoeding geef ben ik nog niet ongesteld geweest na de bevalling. Ik verlies nu al een week wat bloed, het is makkelijk op te vangen met een inlegkruisje hoor maar vraag me af wat jullie ervaring is met hoe lang dat kan duren?

Ik weet dat het normaal is maar de bijsluiter praat vooral over bloeden ivm menstruatie maar aangezien ik die nog niet heb vraag ik mij af wat ik kan verwachten :) Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ik heb m na 6 maanden gedaan en gaf bv nu nog heb m 2 maanden nu

Ik heb tot ik hen geplaatst had geen menstruatie gehad en vavaf de plaatsing nu 2 maanden terug elke keer ook blow dan paar dagen stopt het dan begint weer om gek van te worden

Ik weet uit ervaring met de vorige X dat dit zeker 6 maanden kan aanhouden. Dat was vorige X het geval toen stopte het een jaar lang en toen 2 jaar weer op en aan

Niet optimaal maar ik ben zo slecht in pillen in nemen dat ik er toch weer. Oké gekozen heb

Had trouwens ook steeds last van schimmel de vorige X door de spiraal

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Normaal gesproken duurt dit 3 maanden...

Ik zit nu aan de 3 maanden en hoop dat het snel stopt, heel vervelend dit

4. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties! En is de bloeding dan wel minimaal, dat je het met inlegkruisje afkan?

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja hoor dat zeker!

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    8 weken na de geboorte van mijn tweede heb ik ook een spiraal laten plaatsen. Toen heb ik bijna een jaar af en aan kleine bloedingen gehad, idd 'ter grootte' van een inlegkruisje. Steeds een paar dagen niet, en dan weer een paar dagen wel. Langzaam werden de pauzes er tussen langer. Na ongeveer een jaar stopte het, en toen heb ik 2 jaar lang nergens last van gehad. Daarna begon het weer, eerst met 2 maanden er tussen, toen 1 maand, toen vaker, en toen...was ik het zat :D Toen hebben we hem laten verwijderen.

Op zich ben ik positief over het spiraaltje hoor! Maar het onregelmatige rood-/bruinverlies kan dus wel een tijdje aanhouden...

7. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie! Hm, ik hoop toch niet dat het af en aan blijft de hele tijd maar we wachten het af!

8. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Bij mij duurde het een paar maanden, maar daarna bijna 4 jaar niet ongesteld geweest: hemels!
    Van de zomer is hij verwijderd en daarna weer niet ongesteld geworden 😉
    Dat vind ik ook een groot voordeel, het niet hoeven "ontpillen".
    Als de kleine er is wil ik hem weer laten plaatsen.

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik had 12 wkn na bevalling mirena laten plaatsen, heb toen (met volledige BV) af en aan ongeveer 3 maanden bloedverlies gehad. Licht, meestal inlegkruisjes voldoende. Daarna stopte het.

Met 9 mnd kwam mijn eigen cyclus weer op gang (met volledige BV) en de eerste menstruaties waren echt mini. Pas toen mijn cyclus regelmatig werd, werden de menstruaties ook 'normaler', maar nog steeds een stuk minder hevig dan voor mirena.

Helaas kreeg ik na stoppen van BV (2 jaar na bevalling) last van onregelmatig tussentijds bloedverlies en lange menstruaties (tot soms wel 2 wkn), waardoor ik nu mijn mirena weer heb laten verwijderen.

10. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Dat is inderdaad ook een van de redenen dat ik er nu voor heb gekozen, hoop dat ik bij een tweede ook zoveel mazzel heb ;).

Bedankt voor alle reacties, geeft weer goede moed :)

11. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik heb ongeveer 3 maanden na de bevalling een mirena laten plaatsen. Ik heb maar een weekje bloedverlies gehad, maar zo te lezen heb ik daar mazzel mee gehad.
    Daarna na ruim een jaar voor het eerst weer een menstruatie (gaf nog steeds BV), maar ook dat waren maar korte menstruaties.
    Na het verwijderen was ik ook snel weer ongesteld en de maand daarna alweer zwanger. Ging een stuk sneller dan zwanger worden na de pil.

12. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Dat klinkt ideaal manamana! Hier na 2 weken nu nog bloedverlies, maar ja we wachten het af. Voordelen wegen voor mij zwaarder dan de nadelen van mirena :).

Deel Deze Pagina