Ervaringen inleiden rond 37 weken??

Discussie in 'De bevalling' gestart door dolfijn1982, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik heb helaas weer een oplopende hypertensie en gezien de lijst PE klachten die steeds groeit, gaat het waarschijnlijk niet lang duren voordat ik wordt ingeleid.
    Het streven van Gyn is om de 38 weken te halen.. maar weet zelf niet of ik dit nog trek..

Daarom wil ik graag horen hoe de inleidingen rond deze periode zijn verlopen..

Vorige keer zou ik ingeleid worden met 38 + 5 maar die nacht spontaan begonnen dus niet nodig geweest :)

Dus wie heeft er ervaring??
    Hoelang ben je bezig geweest en hoe is je herstel verlopen?
    Moest je kindje nog in de couveuse of konden jullie meteen weer samen naar huis?

Ben erg benieuwd en lees je ervaring graag!

xx

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben ingeleid met 38 weken, en had echt een drama bevalling
    Ondanks de ruggenprik, die naar mijn idee minimaal/ niet gwerkt heeft... Bevalling heeft 38 uur geduurd

Sorry! Ik zeg nooit meer inleiden! (zolang dit kan)

Zoontje was wel gezond en we mochten de volgende dag al naar huis

3. elise love

19 mei 2008
    92
    0
    6
    gehandicaptenzorg(ass. begeleidster)
    zwijndrecht
    hier ook een slechte ervaring met inleiden.
    ik ben met 37 weken ingeleid maar dit duurde echt lang voordat alles echt goed op gang kwam ben namelijk vrijdag,zaterdag,zondag 2x per dag hormonenzalf gehad en maandag ook nog 1x uiteindelijk konden ze maandag toch mijn vliezen breken en is ons zoontje net voor middernacht geboren. deze ervaring was echt niet leuk. helaas had ik geen andere keuze had zwangerschapsvergiftiging:(. gelukkig was hij helemaal gezond en moesten nog wel 3 nachtjes in het ziekenhuis blijven maar dit kwam omdat het met mij nog niet zo goed ging ik bleef die vergiftiging houden (dokters snapten hier dan ook niets van.) uiteidelijk toch naar huis maar wel ieder dag op controle in het ziekenhuis bloeddruk meten en bloedprikken kijken hoe het met de eiwitten was. het heeft toch nog 2 weken geduurd voordat dit uit mijn lichaam was helaas. hierna wel snel opgeknapt.

hoop dat het bij jou allemaal wat makkelijker gaat:)

4. sjak

sjak Niet meer actief

Ik lag al in het zh met zwangerschapsvergifitiging, pe. En zou ingeleid worden met 38,5 (ofzo), maar het ging met mij lichamelijk steeds slechter, dus werd ik met 37,6 ingeleid.
    Tja, geen feest, na een uur begonnen de weeen, been en rug weeen, weeenstorm, geen adempauzes meet. Een paar uur later de eerste ruggenprik, die helaas scheef zat... Twaalf uur later was ik zo'n 15 a20 kilo aangekomen, werkte mijn nieren niet meer en kreeg ik een speodkeizersnede.
    Dasrna ben ik pas echt ziek geworden, HELLP.
    Maar dit komt maar op een van de 300 mensen met pe voor... (zeggen ze)
    Met mijn dochter ging het gelijk al goed, maar ik moest nog vijf dagen blijven voordat mijn nier en leverwaardes weer ok waren, en ook door die ks natuurlijk.

Ik ging heel open de inleidingsdag in en had mezelf ingeprent dat dit nog maar max 24 uur ging duren. En ik heb altijd tegen mezelf gezegt dat iedereen kan het dus ik ook... Dus jij ook!
    En let goed op je klachten en twijfel niet om pijnstilling te vragen als jij dat wilt!

5. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier ging het inleiden met 37+3 eigenlijk gewoon goed
    alleen me zoontje die hield zijn warmte niet vast !
    wou heel graag bv geven maar hij had hier de kracht simpel weg niet voor zodra hij aan de borst zat viel die in slaap
    het is dat het medisch was maar echt nooit meer

6. Mijn dochtertje kwam met 37 weken dmv een ks op de wereld.
    Ondanks dat het beter was buiten mijn buik dan in mijn buik was ze er totaal niet klaar voor.
    Had prematuren gedrag, geen warmte vast houden, meer dan 10% afvallen.. onrustig, veel huilen.. na zes weken ging het beter.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    #7 Antares, 28 dec 2012
    Laatst bewerkt: 28 dec 2012
    Met 37.3 moest ik naar het ziekenhuis omdat mijn Vk mijn bloeddruk niet kon meten....toen dat haar na 8x....eindelijk lukte was die 150/100 Dus hoog, dat met comvi van een eiwit in de urine volgens haar metertje...(in mijn overigens zeer moeilijk geproduceerde, en zeer donkere urine.......) moest ik voor een CTG.

Ik mocht meteen blijven :p Mijn urine had een 3x zo hoog gehalte aan eiwitten als wat mocht..en mijn bloeddruk daalde na 2 uur op bed te liggen enkel naar 140/95....dus toen kwam de gynaecoloog even langs.

Toevallig mijn eigen gynaecoloog! En die ging eens even kijken met de echo....of ik nog genoeg vruchtwater had (hij had nog niets gezegd van de eiwitten of bloeddruk) Even kijken werd schatten hoe groot ons boyke was, met uiteindelijk na 5 minuten kijken...ja en nu mag je blijven..heb je je tas bij? Want morgen ga je bevallen! :$

Euh..nee had mijn tas niet bij.......:) (wou ik die dag gaan klaar zetten! Mijn man had een dag vrij, en dan had ik mijn handen niet nodig voor onze dochter......, kon namelijk niet zo heel veel of ik voelde me slecht)

Maar ja, werd op een kamertje gelegd...om de zoveel uur weer CTG....en bloeddruk bleven ze meten. Volgende dag ingeleid, omdat ik 0 verweking of ontsluiting had, werd er gel ingebracht.

Die deed zijn werk niet goed...dus na paar uur 2de portie...en toen ging die....en hoe! Man man..dacht dat ik door de grond ging...volgens het CTG, heeele kleine weeen...om de 3 minuten...en ik mocht niet van bed of zitten (zo kon ik ze opvangen) neeeheee..ik moest op mijn linker zijde liggen want boyke vond het blijkbaar allemaal niet zo fijn.....;)

Na een uur zo zei de gyn van wacht, dit gaat hem niet worden....je bloeddruk schiet omhoog en je kindje heeft het niet fijn omdat jij steeds moet spugen en je te druk maakt..je moet je ontspannen! :( (jaja..als ik mocht lopen en die stomme CTG niet constant eraan hoefde te hangen ging dat wel!Maar nu dus niet....) Ik moest dus van de CTG en in de douche...de gel weg wassen :)....daarna moest ik gaan wandelen...

Na een paar uur kwam ze terug, dit gaat het em niet worden vandaag..we gaan morgen verder, nieuwe gel....je hebt jaja....1cm ontsluiting! Maar bent nog niet helemaal verweekt...:( Wist niet dat dat kon.... Dus ik naar de kamer terug, kreeg een spuitje om te slapen met pijnstilling en een roesje erin...voordat ik het wist was het alweer 6.30..en stonden ze naast mijn bed.

Je mag even blijven liggen hoor, de verloskamers zijn vol.....(gisteren was ik nog de enigste!!) En ga maar op je gemak douchen en eten....dus zo gezegd zo gedaan.

Nadat ik uit de douche kwam zeiden ze we hebben plek, je mag meteen naar de verloskamer (mijn man was er nog niet) en daar werden mijn vliezen gebroken want de nacht had me...jaja 2 cm ontsluiting en volledige verweking gebracht!!

Naja....heel lang verhaal..uiteindelijk ging het na breken van vliezen in record tempo heel snel...boyke viel weg en 30 minuten later lag ik op de OK....;)

oh je wilde ook weten hoe het met boyke ging natuurlijk...1e instantie goed...8-9-10 dus super! Hij had het wat moeilijk met op gang komen. Maar deed het later super goed, hij mocht mee naar de verkoever kamer zelfs! Heeft niet van mijn zeide geweken...

Na 1 dag werd hij steeds misselijker...ze hebben daarna 2 keer zijn maagje leeg gehaald...hij stikte er soms bijna in, moest dan terug geven maar kreeg dat niet voor elkaar......:$ dat is schrikken als je hem niet op kunt tillen en de zusters niet reageren op je belletje omdat het ineens helemaal vol lag op de kraamafdeling! Ik heb zelfs mijn wonde kapot gescheurd stukje....omdat ik hem toch op heb getild....(vanuit bed...) want hij werd helemaal blauw!!

na 2 dagen is hij opgenomen op de kinderafdeling..hij heeft daar warmte, bijvoeding en rust gekregen...en toen ging het steeds beter..drinken bleef een issue. Hij moest voldeonde binnen krijgen om mee te mogen..na 2,5 dag was dat zo! Wel ben ik na thuis komst gaan kovlen....want hij viel af en werd steeds lustelozer...hij was gewoon echt niet sterk genoeg om zelf te drinken..zelfs aan de fles werd hij blauw om zijn neusje en na 10 slokken viel die in slaap iedere keer...zo vermoeid!!!

Na 10 weken ben ik hem steeds vaker aan gaan leggen en met 12 weken was die pas sterk genoeg om zelf te drinken...nu nog merken we dat hij wat achter ligt op een leeftijd genootje..hij is gewoon minder sterk en heeft echt die 2,5 week minder goed te zien in zijn doen en laten.....als ik de keuze had gehad...dan was hij gewoon blijven zitten!!

Ik wilde niet inleiden..maar mijn nieren deden blijkbaar bijna niets meer..........en die eiwitten en bloeddruk..ik kon zelfs niet meer naar de wc zonder duizelig te worden en bandgevoel en spugen enz..(nu spuugde ik toch wel ivm HG, 9 maanden lang)

maja...nu doet hij het super!! Als ik dus had kunnen kiezen...dan had ik liever nog 2 weken in het ziekenhuis blijven liggen om hem nog wat tijd te geven.............maar buiten de buik was op dat moment beter voor mij als erin...

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier twee keer ingeleid vanwege Hellp/PE, maar beide keren prima gegaan. Hele soepele snelle bevallingen. Moest vanwege de Hellp/PE wel nog een paar dagen blijven.
    Mijn oudste werd geboren met 36 weken en heeft wel heel veel geslapen in het begin (maar dat doet ze nu nog). Mijn jongste dochter was met 37 weken meer dan klaar om geboren te worden. De verpleegsters geloofden eigenlijk niet dat ze pas 37 weken was... Die was waarschijnlijk uit zichzelf ook wel snel gekomen. Had bij haar ook maar 1 keer gel nodig en toen kwam het op gang.

Niet teveel nare ervaringen lezen, daar wordt je alleen maar gespannen van. Succes!

9. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe :)

Weet dat het erg kan verschillen en dat blijkt dus ook wel uit de verhalen..
    Ik hoop gewoon erg de 37 wk door te komen en dus net iets meer te kunnen doen voor onze babyboy..
    maar nu ik me steeds beroerder ga voelen is het ook geen doen dus op gegeven moment geen keuze meer denk ik ;)

Maandag weer heen voor urine en bloedcontrole.. hopelijk dan nog voldoende om weer naar huis te mogen voor oud en nieuw.. en dan zijn we as woensdag 37 weken.. dus laten we voor nu maar zeggen: elke dag is er eentje :)

10. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Poeheej dat zijn nogal ervaringen, morgen mag ik ik wordt ook ingeleid ivm pe. Lig nu al 2,5 dag in het ziekenhuis en moet sowieso 2 dagen na de bevalling blijven :(

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    De termijn die jij bereikt hebt hoop ik ook te halen Non!
    Heel veel succes morgen, hopelijk kun je nog wat slapen..
    en hopelijk gaat het vanaf morgen allemaal wat vlot zodat je daarna ook weer snel op mag knappen!

12. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    en je ligt in Lelystad? ;) hopelijk treffen we elkaar niet.. dat zou namelijk betekenen dat ik maandag moet blijven :p

Nogmaals: succes!

13. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Ow haha grappig! Ja hoop dat alles goed gaat! En voor jou sterkte, hoop dat je maandag lekker naar huis mag en anders rol je mn kamer maar binnen hoor ;) lig idd in lelystad hihi hou je op de hoogte!

14. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    succes vandaag Non :) hou me zeker maar op de hoogte, dan doe ik dat ook..
    hoop zeker maandag naar huis te kunnen maar als het zo is, is het ook zo.. alles voor de gezondheid van onze babyboy <3

Nog wat kunnen slapen? Hopelijk kun je een beetje uitgerust aan alles beginnen..
    nog even en je mag je wondertje in handen houden.. denk daar maar aan als het even teveel wordt.. KNUF!

Deel Deze Pagina