Bevallen in beval bad

Discussion in 'De bevalling' started by Rosy90, Feb 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LSQ

LSQ Niet meer actief

Leuk! Ik heb het zelf echt fijn gevonden en vond het ook heel makkelijk toen ik na afloop toch naar het ziekenhuis moest voor hechtingen; gewoon een paar deuren door 😉.
    Reserveren hoeft/kan niet en dat is ook het enige nadeel daar. Ze hebben maar 1 bevalbad en als iemand anders hem al in gebruik heeft, heb je pech. Wel hebben ze geloof ik 2 suites met een ligbad waar je je weeen in op mag vangen.
    Wel handig om alvast je vk te vertellen dat je in bad wilt. Die moet er ook speciaal naar vragen wanneer ze belt om te kijken of er plaats is.
    Ben je trouwens ook op de hoogte dat je een bevalbadhoes a 40 euro moet kopen als je er gebruik van maakt? Althans dat je daar na afloop een rekening voor krijgt. Misschien allemaal overbodige info, maar toch 😊

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Ooh wat fijn zeg dat je het daar zo goed hebt ervaren ! Super bedankt voor je info ik hoop dan maar dat dat bad nog vrij is want dat wil ik zo graag hihi of kan je er ook 1 zelf mee nemen?
    Ik moet van de week weer naar de verloskundige
    En die 40 euro heb ik er graag voor over hihi lijkt me zo'n bijzondere ervaring!
    Ik ben er uit en wil het heel graag in bad proberen! Je kan al in het geboorte huis terecht wanneer je 1 cm ontsluiting hebt toch? Hihi dan ben ik vast op tijd voor dat bad haha

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hoi,ik heb nog een vraagje voor een eventuele volgende bevalling. Als je baby geboren is.moet je er dan uit voor de placenta of kan je daarvoor ook in het bad blijven?

4. LSQ

LSQ Niet meer actief

Hi Roosie, ik weet niet of je ook je eigen bad kan meenemen, maar wie weet. Ze hebben trouwens regelmatig een voorlichtingsdag daar met rondleiding en zo, dus misschien is dat fijn voor je. En als het goed is kun je er idd al vanaf 1 cm terecht.
    Als je meer info wilt hebben, kun je trouwens ook een pb sturen als je wilt. Ik ben ook heel geneigd om allemaal persoonlijke vragen aan je te stellen, zoals welke vk heb je en zo, maar dat lijkt me hier dan toch iet zo handig 😊

@ lieke, die vraag kan ik helaas niet beantwoorden, omdat ik niet in het bad zelf ben bevallen en vooraf heb ik daar niet eens over nagedacht. gek eigenlijk.

5. Lieke1989

@lsq.
    Ik eerst ook niet hoor,ik vond het bij mijn laatste bevalling gewoon erg fijn om de weeën op te vangen in bad.maar ik mocht ivm veel bloedverlies bij de 1e niet in bad bevallen zodat ze het beter in de gaten konden houden (heb bij de gynaecoloog gelopen bij de 2e zwangerschap)
    Deze keer ging alles goed en achteraf had ik gewoon thuis kunnen bevallen.dus mocht er een 3e komen zou ik graag een bad willen huren.

6. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was graag in bad bevallen maar helaas is dit niet gelukt. De ontsluiting ging supersnel bij mij dus het bad stond pas toen ik al lang en breed anderhalf uur aan het persen was. Ik heb er een paar minuten in gezeten en toen moest ik van de vk naar het ziekenhuis. Deze bevalling wordt een keizersnee dus ik heb nog een rond bevallingsbad met deksel in de aanbieding. Als er iemand interesse heeft kun je me een pbtje sturen. Ik woon midden in noord holland.

7. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

Jul 20, 2007
    3,834
    1
    0
    Ik wil ook graag in bad bevallen. Wij hebben een bevalbad gekocht. Mijn vk wil graag de placenta buiten het bad geboren laten worden. Dit om het bloedverlies te checken. Zij heeft niet zoveel ervaring met badbevallingen vandaar. Heb je een vk die veel badbevallingen doet, dan mag je ook de placenta lTen komen in bad omdat zij beter kunnen beoordelen, aan de kleur van het water, hoe het met het bloedverlies is gesteld. Ik zelf heb er dus geen problemen mee om het bad uit te moeten voor de placenta maar er zijn meiden die m liever in bad laten komen. Ik zou dat dan wel goed overleggen met je vk.

8. Lieke1989

Dankje voor je duidelijke uitleg minnie.
    Dan denk ik dat mijn verloskundige vanwege mijn verleden er voor zal kiezen om uit het bad te gaan.

Share This Page