Hoi meiden, Ben 4 dagen geleden bevallen van een zoon met 37 weken en 2 dagen. Ik had langdurig gebroken vliezen. We zijn 24u geobserveerd en hij is bekeken Door een kinderarts. Als goed en zo'n temperatuur was steeds 37. Vanaf dat hij thuis is is het steeds 36.5 t/m 36.9 Het schommelt daar tussenin. Nu vandaag heeft hij 35.8! Gelijk en uur bloot op de borst van mijn man. Toen was hij 36.5 Maar hij blijft steeds maar zakken. zelfs nu met 2 kruiken in zijn bedje. Ik maak me vreselijke zorgen! Hij is verder super alert. Poept en plast goed en drinkt goed zijn flesjes. Wie heeft zoiets meegemaakt? Wie kan mij gerust stellen?
Gefeliciteerd met je zoon! Wat jammer dat hij zo laag zit in zijn temperatuur. Mijn meisje had ook moeite om haar temp vast te houden. Heb haar de eerste dagen alleen maar bij me gehouden. In een lekkere fleecewikkeldoek (en voldoende kleertjes aan) en dan bij mij in bed. Temp daalde meteen als ze "los" was, maar zolang ze lekker ingepakt dicht tegen mij aan lag, bleef de temp op peil. Dus wellicht een optie om je zoontje de eerste tijd lekker dicht tegen je aan te blijven houden?
Mutsje op, kleertjes en in een wikkeldeken/cape als je hem vast houd. 2 kruiken in zn bedje houden. Desnoods met zo'n kraammatje er bovenop. Dat isoleert omdat er pkastic in zit. Maar uitkijken dat hij het niet te warm gaat krijgen. Ik moest de vlos bellen als de temperatuur onder de 36.5 zou komen en de rest niet zou helpen.
idd wel een mutsje op doen. Baby's verliezen heel veel warmte via hun hoofdje. Bij ons mocht het mutsje pas af, toen ze meer dan een dag stabiel was.
Bedankt! Hij ligt nu in en slaapzak onder 2 dekens met 2 kruiken. Zelfs zijn handjes zijn nu lekker warm. Over een uurtje moet hij weer eten en moeten we hem dus weer temperaturen. Hoop zo dat het dan goed is! Anders moeten wij inderdaad ook de vlos bellen. Tis vandaag natuurlijk ook best fris buiten! Pfff kan steeds wel janken!
Onze zoon is prematuur en kan zijn temp ook niet goed houden. Couveuse te warm, bedje te koud, zelfs met 3 dekens. Zat met temp tussen 35,6 en 36,1. Hij ligt nu in een warmtebedje. Dat staat op 37,5 gr. Ik zou dit sowieso bespreken met vlos. Muts op was ook het eerste wat ze hier deden. Kruiken klinken ook goed. Plastic matjes zou ik niet doen ivm verstikkingsgevaar. En bij je houden in bed, maar wel wakker blijven dan. Succes! Ik hoop dat hij snel zich goed weet te regelen!
Mijn schoonzus had dat ook met haar 2e kindje ze moest gewoon in bed blood met de baby liggen , en kruiken uiteindelijk ging het goed , succes hoop dat het snel op temparatuur kan blijven
Hier ook moeite om op temp te blijven... (bevallen met 41+3 dus had niks met 'vroeg geboren' te maken). Onze kleine man sliep de eerste dagen onder 2 dekentjes en een dikke wollen trui en 2 kruiken, op advies van de vk. En uiteraard mutsje!
Benieuwd hoe t nu is? Mijn manneke is geboren met 37 weken en 1 dag. Hij had ook moeite om warm te blijven. Heeft drie weken lang met twee kruiken in bed gelegen. Mutsje op leek hij niet zo prettig te vinden,deden t wel 's nachts. Controleerde wel geregeld zn temperatuur. Zijn temperatuur nu is meestal 37. Lekker aankleden,iets met lange mouw en evt een flanellen luier om hem heen hielp ook, in t ziekenhuis was hij ook in doeken gewikkeld