Bevallen in bevallingsbad!

Discussie in 'De bevalling' gestart door roxannekuh, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Hallo dames,

ik heb een vraagje,
    Ik wil heel graag in een bevallingsbad bevallen als dit even kan!
    Thuis is hier de plaats niet echt voor en als ik dit wil word dit dan ook in het ziekenhuis.
    Maar weet iemand in welk ziekenhuis in zuid limburg dit mogelijk is?
    Zover ik weet in maastricht niet helaas.
    Heb horen zeggen dat dit in sittard kan maar dat weet ik niet zeker.

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Je zou de VK kunnen vragen of ze ervaring mee heeft in dat ziekenhuis. En anders hebben de meeste ziekenhuizen wel een open dag voor zwangeren. Meestal is dat rond de 30e week. Daar kun je dan ook informeren.
    Ik weet ook dat ziekenhuis soms maar 1 bad hebben dus als jij daarin wilt bevallen dan moet je geluk hebben als die vrij is. Ligt er op dat moment iemand anders in dat bad dan heb je gewoon pech.
    Ik zou ook wel in bad willen bevallen en dan het liefst thuis.

3. roxannekuh

Ja ik zou het morgen eens aan mijn verloskundige kunnen vragen of zij dat weet.
    Ben zelf nog aan het twijfelen of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen.
    Maar aangezien we geen bad hebben zal het in het ziekenhuis moeten gebeuren. We hebben boven ook niet echt de plaats om het bad op te zetten voor thuis helaas.
    Maar wil zo graag in water bevallen, heb er zoveel goede verhalen over gelezen.
    Heb net het ziekenhuis in maastricht en sittard een mail gestuurd of het bij hun kan. Ben eens benieuwd!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    VoIgens mij zetten de meeste mensen dat bad in de huiskamer.

5. roxannekuh

Ja dat zou best eens kunnen.
    Maat lees op de sites dat het liefst op de verdieping moet waar ook je bed staat enzo. dusja weet het niet!

6. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Volgens mij kan het in Sittard niet, heb iig ook geen bad gezien. Erg jammer want wil ook graag een badbevalling bij de volgende. Dus ik blijf even meelezen aangezien onze regio hetzelfde is :)

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    In de woonkamer kan inderdaad het is maar wat je wilt op de babykamer misschien of badkamer? Bad is daarna snel weer leeg en opgeborgen dus daarvoor hoef je het niet te laten. Dit bad kan je ook meenemen naar het ziekenhuis, vaak is een normaal ligbad niet ruim genoeg iniedergeval vindt ik persoonlijk van niet, ook gaat mijn partner bij mij in bad om de geleerde technieken op cursus haptonomie ook te doen en dan samen de baby aanpakken lijkt me prachtig :D Vaak mag je het bad ook meenemen naar het ziekenhuis..
    Niet iedere verloskundige begeleid een badbevalling, dus informeer hier alvast naar dan kan je eventueel nog overstappen. Staat ze er voor open maar weinig ervaring pb me dan even dan heb ik een groot word document voor je waar duidelijke handelingen voor de verloskundige maar ook voor jou in staan.

8. roxannekuh

Ohh wel jammer. Heb het ziekenhuis in sittard een mail gestuurd dus ben benieuwd. Woon zelf in bunde, heb in maastricht ook een mail gestuurd maar kreeg ik als reactie dat elke 3e donderdag van de maand een info avond is.dan zou ik daarheen moeten gaan om het te horen. Maar morgen moet ik naar de verloskundige dus ga eens vragen of zij wat weet en of zij dat ook doen.

9. roxannekuh

Ohhh dat is wel fijn als je het bad ook mee kan nemen. Maar mochten er vragen zijn dan zal ik je een pb sturen :D

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Opzetten is in 10 minuten gedaan, vullen is 30 minuten maar je kan natuurlijk altijd al eerder plaats nemen met de slang op je buik bijvoorbeeld. En leeg laten lopen met dompelpomp is ook 10 minuten werk en leeg laten lopen 5 minuten dus echt een eitje :)

11. roxannekuh

I'm happy :D in sittard in het ziekenhuis kun je in bad bevallen :D ze hebben er een bad dus dat kan zei de verloskundige :D maar de kans is wel als ik onder een gynaecoloog moet bevallen dan word het waarschijnlijk niks.ook de artsen can daar doen het liever niet zei ze
    maar als gewoon mijn eigen verloskundige de bevalling kan doen en allesnloopt goed kan ik in bad bevallen :D

12. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Dat is super goed nieuws! Vraag me alleen wel af waar dat bad dan is. De bijbehorende badkamer in mijn verloskamer toen had alleen een douche :(
    Dus stel ze hebben maar een paar van zo'n ruimten waar ook een bad staan en die zijn bezet?

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    En hou rekening mee dat een ligbad niet heel comfortabel is, iniedergeval niet comfortabel genoeg voor de badbevallingen die je op youtube ziet..

14. roxannekuh

Ja ik weet het niet het is wat mijn verloskundige zei!
    Maar als er info avonden zijn kunnen we er altijd heen gaan en kan ik zelf eens kijken hoe het zit.
    Mocht zo een bad niet erg handig zijn kun je zelf ook zo een bevallingsbad meenemen en daar opzetten is ook geen probleem zei mijn verloskundige.
    Maar ze zei el erbij verheug je er niet al te veel op want zoals je wilt hoe het gaat, zo kan het vaak niet omdat er wat is.
    Dus dat moet ik ook proberen, maar wel moeilijk want wil dit zo graag :D

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Vaak is het zelfs mogelijk met infuus e.d. te bevallen idem met ctg. Maar niet ieder ziekenhuis doet dit jammer genoeg..

16. roxannekuh

Ja het is allemaal afwachten hoe het verloopt!
    Kun je van te voren toch niet zeggen. alles kan tot aan de bevalling goed gaan en dan is er misschien een rede dat het niet kan wat je wil.
    We zien het allemaal wel. het duurt nog wel even :D

17. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Thuis is bad bevallen raadt de VK vaak aan om 1 te huren, tenzij je een heel ruim bad hebt. Een normaal ligbad is namelijk niet geschikt, daarbij moet de VK er omheen kunnen lopen en zou het fijn zijn als je partner bij je kan zitten in bad dan wel achter je rug buiten het bad. Je kan een bevalbad huren en die overal in huis plaatsen zolang er genoeg ruimte is.

18. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Wat fijn voor je.. ik heb een hele goede ervaring met een bad bevalling en raad het iedereen aan! Het bad in het ziekenhuis was trouwens prima hoor. Zou er op dat moment niet aan moeten denken dat manlief nog een bad had moeten opzetten hihi. Gewoon doen waar je je goed bij voelt! En hoop dat je wensen uit mogen komen :)

19. roxannekuh

Krijg net een mail van het ziekenhuis zelf en zij geven aan dat het geen bevallingsbad is maar eigenlijk een bad om de weeën op te vangen.
    Denk dat de verloskundige daar dan ook de bevalling in wil doen.
    Is wel kleiner maar als het gaat waarom niet.
    Ja hoop ook dat het mag lukken :D

20. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Precies! Als het gaat gewoon doen. Wie weet wil je dan wel helemaal niet in bad hihi. Gewoon nuchter de bevalling ingaan en gewoon zien hoe het loopt. Ik kon de weeen persoonlijk niet opvangen op bed of hangend ergens aan. Vanaf het moment dat ik in bad ging zitten ging dat veeeeel beter. Heel veel succes iig met de bevalling :)

Deel Deze Pagina