Ik weet niet of ik dit 'soort' topics mag openen, maar als tegen de regels is hoor ik het graag.. Ik was net een docu aan het kijken op National Geographic. Het ging om een vrouwengevangenis, daar was een meisje hoogzwanger van een kindje. Tijdens de eerste maanden van haar zwangerschap veel drugs gebruikt en zit nu vast wegens drugs dealen. Nu bevalt ze van haar kind en moet ze deze afstaan. Mijn schoonmoeder zat toevallig bij me en keek mee. Haar reactie was "Oh wat zielig voor die moeder" .. Persoonlijk denk ik daar anders over.. Ik vind dat als je zo een kind ter wereld zet, met de voorgeschiedenis van langdurig drugs gebruik terwijl je weet dat je zwanger bent, in een gevangenis met een straf vanwege drugs dealen.. Dan ben je geen echte moeder en heb je geen recht op een kind. Zo'n kindje een betere toekomst verdient als dit. Dus met andere woorden ; Ik vind dat zo'n kindje bij haar moeder weggehaald mag worden, ter adoptie of in pleeggezin zodat het kindje een betere toekomst krijgt. Het klinkt misschien hard, maar wat is jullie mening?
nou ja ik ken het wel begrijpen. maar wat een ieder doet in zijn zwangerschap moeten ze zelf weten.ik bedoel hier in nederland word er ook gerookt en gedronken moeten die kindjes dan ook worden weg gehaald? tis precies hetzelfde namelijk mensen die drinken en roken tijdens de zwangerschap zijn ook echte moeders.waarom zij niet? ja het is stom maar weetje waarom ze het heeft gedaan? mischien zit er wel een verhaal achter onder dwang of weet ik veel. tuurlijk een kind hoort niet op tegroeien in de gevangenis maar ik vind wel dat die moeder een kans verdiend zich te bewijzen als ze vrij komt.
Ik heb het ook gezien, vreselijk. Arm kindje. Dan kijk ik maar even naar dat warme hoopje in mijn armen en ben ik HEEL blij dat ik die vrouw niet ben.
Ik vind dat je gelijk hebt. Natuurlijk hoeft niet elk kind bij de moeder weggehaald te worden als die eens wat fout heeft gedaan tijdens haar zwangerschap (roken, drinken). Maar ik vind wel als je stelselmatig dit soort dingen doet, EN daarnaast ook nog eens je bezighoudt met criminele activiteiten (terwijl je weet dat je een leven in je draagt), dat zo'n kindje beter verdient.
IK denk dat je niet op basis van een tv programma kunt oordelen, veel te kort door de bocht. Het is media he....
het is dat die moeder zit wegens drugsdealen/gebruiken... bij dat soort mensen vind ik het meer dan terecht dat ze de kinderen weghalen omdat er wordt gekeken naar de toekomst van het kind.. wel vind ik als een moeder in de gevangenis zit.. en dan wel voor iets anders.. dan vind ik het vreselijk als daarom het kindje wordt afgestaan.
Tja wie zijn wij om daar over te oordelen. Misschien weten we maar 50 % van het verhaal... Hoop vooral voor het kindje dat het gelukkig opgroeid met veel warmte & veiligheid. Of dit nou bij biologische moeder of adoptie moeder is!
je weet niet wat haar achtergrond is..dus vind het heel moeilijk om zomaar een mening te geven..en vooral om dan maar meteen te zeggen dat ze geen recht heeft om moeder te zijn.. Ik neem aan dat het in Amerika is? daar gebeurt het waarschijnlijk dagelijks.. het rechtsysteem is ook heel anders natuurlijk.. hoelang zit ze vast? en zit ze terecht zolang vast? Denk dat zo iemand gewoon (maatschappelijk/psychische) nodig heeft....ben iig van mening dat het er in de gevangenis allemaal niet beter op wordt.. Maar het kan ook zo zijn dat ze straks clean vrij komt en ervan heeft geleerd en graag moeder wilt zijn...dan gun ik zo iemand het allerbeste! Maar moeilijk om daar zomaar 1, 2, 3 een mening over te geven als je niet het hele verhaal kent..
Ik vind, op basis van jouw verhaal, dat die 'moeder' beter eerst haar leven op rails kan zetten. En dat tot die tijd die kleine overgebracht moet worden bij pleeggezinnen. Iets als kinderbescherming is dan erg belangrijk.. juist in gevangenis. Ik heb in het begin van mijn zwangerschap (ik wist niet dat ik zwanger was, ook niet gepland) ook gerookt, geblowed en alcohol gedronken.. De verloskundige vind het zooo knap dat ik a la minuut ben gestopt met al die troep sinds ik weet dat ik zwanger ben. Ik ben daar ook nog op getest! Ik vroeg aan haar waarom dat zo bijzonder is.. en ze zei: de helft van moeders die roken, roken gewoon door.. wel minder, maar ze roken wel door. Net als die alcohol.. dat wordt meer genuttigd als wij denken.. Maar 90% van de vrouwen die blowen of andere drugs gebruiken, zullen niet stoppen voor hun zwangerschap.. BIZAR. Eigenlijk beetje offtopic, maar ik wil ff zeggen dat het 'deels' ook voorkomt in Nederland.. maar zodra er echt drugs in het spel is, je erg goed in de gaten wordt gehouden. Dat zouden ze dus in Amerika ook moeten doen!
Ik ben er mij van bewust dat zulke progamma's maar een deel van de waarheid vertellen. Maar dat betekend niet dat het helemaal niet gebeurd.. Ik heb deze vrouw als voorbeeld gebruikt, dus niet specifiek om wat ze heeft gedaan en omdat ze een Amerikaanse is. Er zijn inderdaad vrouwen die gedwongen een misdaad begaan, maar merendeel van deze vrouwen worden hierbij ook geholpen. Helaas zijn er ook vrouwen die misdaden begaan, terwijl ze weten dat ze fout bezig zijn & zich er van bewust zijn zwanger te zijn.. Zulke vrouwen verdienen het niet om moeder te zijn, niet op dat moment. Maar gelukkig kunnen mensen veranderen. Maar in het belangen van het kind, vind ik het terecht dat ze weg worden gehaald bij hun moeder. Gelukkig komen de meeste bij hun familie, zodat ze later nog herenigd worden in de hoop dat de moeder veranderd is en alles in de beste wil van haar kindje doet. Ik wilde alleen mijn mening even kwijt
Ik vind nogal wat..... Misschien trekt ze wel helemaal bij als ze haar kindje ziet. niet roken en drinken, heel goed, maar sommige doen dan schijnheilig roepen ik heb niet gerookt, maar vervolgens zitten ze met 10 man te paffen naast het kindje, rook dan gewoon!
jawel daar ben ik het ook wel mee eens hoor.. Ik betrap mezelf er ook op van dat ik dan zeg...tja had je maar niet zwanger moeten worden...en wat een domme vrouwen heb je..zijn ook totaal niet voorzichtig enz enz.. En uiteindelijk is het waarschijnlijk beter voor het kind om het af te staan...igg totdat die moeder weer alles op de ralis heeft..maar wel altijd moeilijk om te zien vind ik..hoe dom ze ook is geweest etc... Maar als het om het kindje gaat is het beter om het (tijdelijk) af te staan..
Oh ik ben echt voor een tweede, derde kans hoor. Op basis van wat je in het verleden hebt gedaan je kind kwijtraken vind ik echt niet kunnen. Juist als je je kind kwijtraakt raak je ook je motivatie kwijt om door te zetten en een goed leven op te bouwen. Ik vraag me ook af hoe de vrouw begeleid wordt in de gevangenis, ik kan toch wel aannemen dat ze nu niet meer gebruikt? Wij hebben een tijd op de wachtlijst gestaan voor een adoptiekindje, maar een kindje van een moeder die uit de ouderlijke macht is gezet tegen haar wil vond ik echt niet acceptabel. Je moet moeder kansen geven, opleiding, huisvesting en mogelijkheden tot werk voordat je pats boem het kind weghaalt en bij andere ouders plaatst. Voor een kind is zo'n scheiding ook traumatisch. Ik ben enkel voor adoptie in zulke gevallen als moeder met maatschappelijk werk praat en er zelf over besluit om het kind af te staan omdat ze in de drugswereld wil blijven. Ik dacht trouwens dat je in Nederland tot een bepaalde leeftijd je kind ook in de gevangenis bij je mag houden. Denk wel dat het klimaat hier in de gevangenissen anders is.
een kind hoort niet op te groeien in de gevangenis, maar om nu dat kind helemaal bij haar weg te halen vind ik niet nodig, ik bedoel.... ik ken een meid die was echt helemaal de weg kwijt, pas op het moment dat haar kindje geboren was..... wist ze waar ze voor moest vechten, ja het is laat dat je er pas achter komt wanneer het kindje al geboren is.... maar het gaat erom dat ze uit eindelijk wel haar leven heeft gebeterd, en ik vind dat je die moeder in de gevangenis wel de kans moet geven om mama te zijn, verpest ze het..... dan doen wat het beste is voor het kindje en weghalen bij moeders, ik ben het dus niet met je eens, gewoon omdat iedereen een 2e kans verdient, ook dat "soort" mensen.
Ben het er niet mee eens. Tijdens je zwangerschap weet je nog niet hoeveel je na je zwangerschap van je kindje gaat houden en het kost denk ik enorm veel doorzettingsvermogen om van een drugsverslaving af te komen. Ik weet ook niet hoe de medische voorzieningen in dat land zijn, misschien dat niet elke vrouw daar wordt doodgegooid met tijdschriften waar in staat dat roken slecht is. Ik vind het dus wél zielig voor de moeder. Het kindje weg halen moet natuurlijk wel kunnen, want een kind kan gewoon niet opgroeien in de gevangenis, lijkt me logisch.
Zo'n verhaal staat nooit op zichzelf; er is een hele achtergrond waarom iemand verslaafd raakt. Gebroken families, incest, geweld enz. Er is vaak zoveel psychische pijn dat iemand de realiteit niet aankan en daarom naar drugs grijpt. En als je in een wereld zit van dealen ga je ook om met verslaafden, met alle gevaren daar weer van. Zo iemand die daar middenin zit kan niet voor een kind zorgen en de omgeving is ook niet veilig genoeg. Iedereen verdient een tweede kans, maar dat zal ze naar mijn mening eerst moeten bewijzen met zichzelf voordat ze daar een kind aan mag toevoegen. Voor mij is haar een kans geven met het kind een veel te groot risico en niet in het beste belang van de baby. Eerst haar eigen leven op de rit krijgen en dan kan ze haar baby terug krijgen.
dit is in mijn ogen absolute onzin, het hoeft echt niet zo te zijn dat verslaafde mensen alleen uit gebroken gezinnen oid komen, mijn man is ook jaren lang verslaafd geweest ( nog voor hij mij kende) hij raakte verslaafd omdat hij het gewoon wou proberen, en 1 werd 2 en 2 werd 4 etc etc,