Hey meiden, Allemaal de beste wensen voor 2012! Met allemaal prachtige beebies Ik ben weer veilig terug from THE white mountains... Nog nooit zo'n rare wintersport mee gemaakt (gaan normaal altijd in febr) sneeuwstormen echt niet normaal gewoon... Maar als ik las hoe het weer hier was.... Dan was ik toch blij dat ik in de sneeuw zat.. Toch nog goed kunnen skieeen maar vond het toch wel spannend dan anders hihi ... Morgen 12 weken echo en mijn man is gelukkig nog thuis die gaat gezellie mee... Er is best veel geschreven ik wil alle nieuwe mammies van harte welkom heten .. @december mooie echo En mijn man vaart en die had bij onze eerste 6 weken verlof!! Kreeg 2 weken cadeau van z'n baas dus 2 weken vrij in zijn eigen weken toen van zijn baas en toen zijn eigen 2 weken was echt super relax toen... Nu is hij zelfstandig ond. Ben benieuwd hoe het nu zal verlopen Fijne zondag iedereen Liefs holiday
Anni, ik heb precies hetzelfde als jij, heb er helaas alleen nog niks op kunnen vinden. Balen hè? Ik ga dan ook maar even wat op internet of wordfeud, anders lig ik maar te liggen in bed. Rooiwyn, geinig, bekenden tegen komen. Hoe ver was ze? Wij kwamen maandag vrienden tegen bij het echocentrum. Toen wist nog niemand het van ons. Helaas hadden zij alleen slecht nieuws gekregen, dat was wel heel zielig. December, sjefke houden we er inderdaad in, mooie werknaam. Holiday, wel leuke vakantie gehad ondanks alle sneeuw? Waar zaten jullie? Wij zaten week geleden in Ehrwald, veel sneeuw maar wel lekker kunnen snowboarden. Uiteraard wel anders dan anders, rustiger aan, vaker even theetje drinken en helaas geen glühwein. Wij hadden de namen al heel snel. Verrassend genoeg hebben lief en ik redelijk dezelfde smaak. Voor een meisje hebben we ook al een tweede naam, dezelfde tweede naam als mijn revent overleden oma. Als het een jongetje wordt, moeten we daar nog even over nadenken. Dan wordt het de jongensvariant denk ik. 18 januari hebben we voorlopig laatste 3d echo, met 13w1d. Als Sjefke er goed voor ligt is het geslacht zelfs al te zien. Spannend!
nieuwe meiden welkom en gefeliciteerd!!! ik reageer wat minder op moment, erg druk en moe sorry sorry! ik lees wel alles hoor en december mooie echo meid! verder hier al last van heup/been...pfff met draaien in bed 's avonds best veel pijn. ff in de gaten houden anders maar ff fysio ofzo... nou dames fijne avond...
@drewB wij zaten in chatel (Frankrijk) we konden best wel goed skieen hoor op 2 en een halve dag na... Idd geen drank maar ik was zo misselijk dat ik zelfs van de ranja over nek ging!! Gaat nu iig iets beter... Namen nog niet echt mee bezig! Kras hulp e.d heb ik ook nog niet geregeld wilde de 12 weken echo nog even afwachten... Kan mij op dit moment weer erg moeilijk voorstellen dat ik echt zwanger ben en niet gewoon ben aangekomen door het stoppen met roken hihi.... Zal wel een combi zijn de eerste 4 kilo zitten er al aan!
Dat had ik ook bij de eerste, nu bijna geen last van. Waar ik erg moe van word is van sudoku's op te lossen. Maar heb het nog niet moeten gebruiken voorlopig.
vandaag de 12 weken echo gehad... echt super scherp ik zal m straks even plaatsen hier. alles was goed. eindelijk ook het hartje gehoord de nekplooi was perfect. het maagje was al gevuld, konden de hersens zien echt super gaaf... nu gewoon GROEIEN!! 21 juli ben ik uitgerekend ik moet mij dus veranderen op de lijst zag ik. sta nog op 15 juli. Ben echt super blij maar het dringt aan de andere kant nog niet helemaal tot mij door.
Mooie echo Holiday. Wat geinig dat je ook al kon zien dat het maagje gevuld was. Techniek staat toch voor niks tegenwoordig. Meissie, zijn je klachten aan heup en been zwangerschap-gerelateerd of had je dat al van te voren? Lastig hoor. Beterschap. Ik had vannacht een nare droom. Dat de uitslag van de combinatietest 1:100 was. Werd daar echt heel verdrietig van.
Ah dan staan we gelijk Hier ook voor 21/7 uitgeteld. Wat super dat jullie echo zo goed was! Nu maar volop genieten! Mooie echo ook.
Vervelend die dromen he... Ik heb een week of 2 geleden gedroomd dat ik bloedingen had door placenta praevia. Heb het bij de eerste al gehad hetgeen heel uitzonderlijk is. En m'n moeder lag op 3m in het zh toen ze zwanger was van mij met erge bloedingen door placenta praevia... Zal afwachten zijn wat het deze zwangerschap zal doen. Maar ben er ook een paar dagen echt niet goed van geweest. Nu heb ik het even van me kunnen afzetten. Nekplooi bij zoonlief was erg goed, maar bloeduitslag was toen niet zo goed. 1:427 was toen de uitslag, dus ook wel een klein hartje nu... Maar het hangt van zwangerschap tot zwangerschap af blijkbaar. Zal blij zijn als de nekplooi al goed is! Nog 8 daagjes geduld voor mij.
Bij jou ook spannend dus Nijntje. Poeh, wat een zorgen krijgen we allemaal op ons af hè? Met je zoontje is wel gewoon alles goed nu? Hebben jullie het bij de 1:427 er wel bij gelaten, of extra onderzoeken gedaan? Misschien extra controle bij de 20 weken echo of zo?
@holiday: wat een mooie echofoto! En wat een mensje is het al... Hopelijk is mijn echofoto a.s vrijdag net zo mooi! Vanmiddag weer naar de vk toe, ben benieuwd. Had 2 weken terug bloeduitslag gekregen en word doorverwezen naar het ziekenhuis. Dus waarschijnlijk hoor ik vanmiddag wat de bevindingen zijn. In ieder geval is thuis bevallen geen optie meer. Meiden, hele fijne dag gewenst! Ik kom misschien vanavond nog even spieken
Oei, wat spannend anni. Succes vanmiddag! Laat je ons nog even weten wat ze gezegd hadden over de uitslagen?
Wij wilden sowieso geen vruchtwaterpunctie omdat we het kindje wilden houden. Maar de gyn wilde een extra echo om het neusbeentje te zien omdat mongooltjes meestal geen neusbeentje hebben. En als er geen neusbeentje te zien was, wilde de gyn sowieso een vruchtwaterpunctie om zekerheid te hebben want dan zorgen ze voor een extra kinderarts en psychologen tijdens en na de bevalling. Moet zeggen dat dat toch wel ff op mij gewogen heeft. Ok, de echo was goed maar je hebt toch pas zekerheid als het geboren is. En was ook wel blij dat z'n nekplooi goed was, 't was vooral de bloeduitslag die tegenviel. Er is wel elke echo nog naar het neusbeentje gekeken, 3D echo op 20w hadden we niets aan want hij lag met z'n achterhoofdje naar voren. Maar mochten wel terug een 3D echo aan de gyn vragen zei ze, maar hebben dat niet gedaan. Na de bevalling was het ook heel gek. Zoonlief is geboren, ze waren hem aan't verzorgen en toen wist ik het geslacht pas (manlief wilde het niet weten). Was aan mij voorbij gegaan omdat hij perfect in orde was, daar hield ik me toen mee bezig Nu laat ik wel bloed prikken in het zh en niet meer bij de ha. Kan ook een andere uitslag geven omdat daar het bloed dadelijk verwerkt wordt en bij de ha moet het lab het nog eerst komen ophalen.
Heb het hele topic niet gelezen, maar hopelijk vallen de bloeduitslagen toch wat mee. Ook wel benieuwd wat ze doen beslissen om niet thuis te laten bevallen. Succes!
Anni, hoe was het bij de verloskundige? Dus Nijntje, je was zo gefocust op of je kindje gezond was, dat je helemaal vergat te kijken/vragen of het jongen of meisje was? Toch ook wel mooi, gezond is het belangrijkste. Ik moet even gillen: heb net hartje thuis gehoord!! Geweldig! Maakte me toch weer wat zorgen maar onze Sjef zit nog lekker warm en veilig binnen. *smelt*
hey meiden! Allereerst heb ik gister een heel mooi hartje gehoord! Was helemaal in de wolken! Mijn bloeduitslag was minder leuk. Stollingswaarden zijn te laag, wat dus een complicatie bij nabloeden bij de bevalling kan geven. Moet eerst naar de stollingsarts toe, maar thuisbevallen is waarschijnlijk geen optie meer. Ook ben ik rhesus c-negatief. Dus met 27 weken moet ik opnieuw bloed laten afnemen. Dan gaan ze kijken of ik geen antistoffen aanmaak. Is dat niet het geval, dan is alles goed. Doe ik dat wel, dan is de baby rhesus c-positief, en dan kunnen die antistoffen bloedarmoede veroorzaken bij de baby. Waarschijnlijk krijg je dan een injectie, en loop je verdere tijd uit in het ziekenhuis. De vk zei wel dat ik me geen zorgen hoefde te maken, en dat doe ik, nuchter als altijd, ook niet. Zo, en nu nog 2 nachtjes slapen tot de echo
Anni, dat zijn wat dingen om in de gaten te houden. Had je wel graag thuis willen bevallen? Dat kan nu met zekerheid niet meer? Of ligt dat aan wat de stollingsarts zegt? Máááár je hebt mooi hartje gehoord, dus dat telt. En je bent er zelf lekker nuchter onder, dus waarom zouden wij dan paniekerig doen (doe ik niet hoor!)?