De gyn heeft het waarschijnlijk wel gezegd hoor, maar dat heb ik gewoon niet gehoord. Wat fijn dat je het hartje gehoord hebt! Een hele geruststelling he. @ anni: Zou ook nog niet panikeren, is nergens goed voor. De dokters weten wel wat ze moeten doen en je moet maar denken 't is voor jullie eigen veiligheid. Hier in B bevalt de grootste hoop in het zh en ik ben er alleszins heel tevreden over.
@ anni: Jee, een mooi kloppend hartje, prachtig om te horen hè? ik ben ook resus nagetief, dus moet ook in wk 27 nogmaals prikken. Wilde je eerst thuis gaan bevallen? Vindt je het dan niet jammer dat het nu in het ziekenhuis moet? Ik wil zelf sowieso in het ziekenhuis bevallen. Hoe denken de andere dames hierover??
M'n nicht is thuis bevallen en die vond het een wonderlijke ervaring. Van de eerste was ze wel in het zh bevallen en dat is haar tegengevallen. Ik vond het vooral prettig dat ik in het zh was omdat ons zoontje vastzat met z'n hoofdje en ze kregen hem niet gedraaid. na een goeie knip en vacuümpomp is hij eruit gekomen. Dus ik zou een thuisbevalling nooit aandurven. Nu had ik ook wel een heel goed gevoel bij het zh waar ik ging bevallen. Hoop dat ik nog in hetzelfde kan gaan, want ze zijn gefusioneerd en kraamafdeling ging verhuizen. Tot nu toe nog niet, maar ga het volgende week toch maar ff vragen. Wil nl. niet haar het andere zh en de andere 2 zh in de buurt zie ik ook niet zitten...
Nijn, het gaat bij mij ook met ups en downs. Riep ik in het begin van de week nog dat het allemaal wel goed ging qua moeheid en misselijkheid, gisteren had ik echt weer even een dipje: tegen 3en heel erg moe en eind van de dag ook nauwelijks eetlust, gerommel in mijn maag etc. We zullen toch rustig af moeten wachten totdat dat over een paar weekjes echt helemaal over is. December, ik ben nu ook erg pro-ziekenhuisbevalling. Alles wat nodig is (hulpmiddelen, gynaecoloog etc) binnen handbereik en geen rommel thuis. Ik weet wel, ze zeggen dat als je 's avonds poliklinisch bevalt en er is wat, ze toch een gynaecoloog moeten oppiepen, maar dan hoef je zelf in ieder geval het ritje niet meer te maken. Zo'n kraamhotel vind ik nu echter ook wel wat, maar daar heb ik me nog niet helemaal in verdiept. Over een uurtje heb ik weer een nieuwe 3D echo gehad. Spannend!!
Hier blijf je bij een gewone bevalling meestal 4 nachten in het zh. Maar je kan uiteraard ook poliklinisch bevallen. Maar ik vond het wel prettig zo, je kan gewoon bellen en je ei kwijt als je met iets zit. Ik durfde al niet meer te zeggen dat het beter ging met de vermoeidheid. Heb dat een week of 2 geleden gezegd, man man! Nu had ik een paar dagen dat het beter ging, maar vandaag gaat het me dus van geen kanten. En productief op m'n werk al helemaal niet Ach, moeten ze er maar bijnemen! Veel succes met de echo!!
ook hier slaat de vermoeidheid ernstig toe... was bij mij ook een paar dagen minder.. heb nog steeds last van een geprikkelde slokdarm.. zuur/brandend gevoel.. bleh.. ik ben van mijn dochter in het ziekenhuis bevallen werd ook een ziekenhuis opnamen. Ik wilde nu liever thuis bevallen, maar ik woon op een dorp en dat mag hier dus niet!! (was ik nu maar in de stad blijven wonen ) Ik wil heel graag een waterbevalling. .. nu zijn er ziekenhuizen waar ze baden hebben, maar ik ga dit overleggen met de VK en anders mss er over nadenken om in een kraamhotel te bevallen. wil hoe dan ook als het medisch mogelijk is in water bevallen. Gaan er dames op zwangerschapsgym? ik zit er over na te denken om haptonomie te doen. Ik kan mijn een ding herinneren bij mijn dochter.. de complete paniek die ik had... de controle kwijt en hem niet meer terug kunnen pakken.. dan wil ik nu graag (proberen) allemaal anders te doen.
Hallo allemaal, Als ik me nog mag aansluiten?! Ik ben nu 12 weken en 4 dagen zwanger, dus ook ik mag in juli bevallen. Mijn verhaal is wat apart te noemen, want de aanloop van mijn zwangerschap is heftig geweest. Met 6 weken heb ik veel bloedingen gehad, maar in eerste instantie werd er gezegd innesteling. Dagen erna weer veel bloedverlies. Bij de vk zeiden ze dat het niet goed was, lege vruchtzak, maar de miskraam was nog niet volledig voltooid. Ik had twee keuzes, natuurlijk of curretage. Ik koos voor het eerste. Anderhalve week later geen miskraam dus ik deed een test. Ik bleek nog hartstikke zwanger te zijn. Diezelfde avond nog naar de vk en daar bleek inderdaad een hartje te kloppen. Dat het een tweeling was is niet aannemelijk. Ze hebben het bij de eerste keer gewoon niet goed gezien. Ik ben ook 9 dagen terug gezet, dus de eerste keer was ik er te vroeg. Met 9 weken nog een echo gehad en nog steeds een heel mooi hartje, alles zat erop en eraan. Ik was erg opgelucht en blij. Maandag is de volgende afspraak bij vk, ben benieuwd, wel spannend elke keer. Over 4 weken een afspraak voor een geslachtsbepaling. Op dit moment heb ik erg weinig klachten, natuurlijk wel vermoeid, gasvorming en veel buikpijn, maar geen misselijkheid. thank god! Af en toe vergeet ik gewoon dat ik zwanger ben, hebben jullie dat ook? Nou ik klets graag mee nu jullie een beetje mijn achtergrond kennen!!
Ah bij jou ook een paar dagen beter... Bij m'n zoontje ging het vanaf een week of 14 over, ben er bijna Maar 't is vervelend alleszins. Hier geen zwangerschapsgym. Zou graag gaan zwemmen maar er worden hier in de buurt volgens mij niet echt cursussen gegeven. Vorige keer geen cursussen gevolgd.
Woepie, wat een verhaal! En wat goed dat je voor de natuurlijke weg hebt gekozen. Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk wel heel veel mee bezig ben, met de zwangerschap. Wil er het liefst de hele tijd over praten en ben meer dan mijn werkgever lief is te vinden op het forum hier. Sinds een paar dagen weet iedereen het in mijn omgeving, dus ik kan er nu ook live over praten, maar als ik niet uit kijk, ben ik de hele dag aan het dagdromen. Ik vergeet dus niet zo snel dat ik zwanger ben. Nijntje, mooi hè? Ik denk dat ik er vanavond de hele avond naar ga staren. Holiday, ik heb nog niet echt over zwangerschapsgym nagedacht. Vriendin van mij deed aan zwemmen. Dat klonk best geinig. Vooralsnog doe ik aan Zumba, even kijken hoe lang ik dat kan volhouden. Wel minder springen natuurlijk op termijn. Doe het nu al een tikkie rustiger aan. Zwangerschapsyoga is misschien ook wel wat, maar ik wil wel fit blijven en daar doet yoga volgens mij weinig aan. Dat is meer voor de lenigheid.
2 Juli - MadeWithLove 3 Juli -Meissie 14 juli- jo1984 15 Juli -Holiday 15 juli -Rooiwyn 18 Juli -December 21 Juli - Anni85 21 Juli - Woepie 26 Juli -Wolkje 29 Juli - Chans 29 Juli - DrewB 29 juli - Mallle 30 Juli- Daphne26786
Oeps, sta niet meer op de lijst Maar hier dus ook 21 juli. Woepie, wat een verhaal meid! Goed dat je niet voor de curretage hebt gekozen! En je hoort het zo vaak dat de gyn denkt aan miskraam en dat het toch nog goed komt. Hier vergeet ik wel af en toe dat ik zwanger ben, maar da's dan ook omdat ik er al eentje heb rondlopen Is een heel verschil hoor. De tijd gaat ook veel sneller voorbij, de weken vliegen gewoon voorbij! @ drew: Ook wat zp verslaafd?? Hier ook op m'n werk als het me niet gaat zoals vandaag. Verdien eigenlijk een schop onder m'n gat!
Ha Dames! Dat is weer een tijdje geleden. Ik schaam me diep! zulke drukke weken gehad met de feestdagen enzo en gewoon nog geen puf gehad alles bij te lezen. @ alle nieuwe mama's: welkom! wat een mooi verhaal woepie! goed dat je naar je lichaam hebt geluisterd! @hier: hier gaat alles goed! ben wel echt enorm moe. dat leek voor de kerst wat beter te worden, maar is weer helemaal omgeslagen. vorige week ook voor t eerst moeten overgeven, vreemde gewaarwording. verlsikte me in een slok thee, moest flink hoesten en toen ineens: woesh! kwam alles er zo uit. vaag! gelukkig niet meer gebeurd daarna. verder heb ik helaas wel een fikse blaasontsteking achter de rug, dus probeer erg goed op mezelf te letten met eten en drinken. heb een voorliefde ontdekt voor van die simpele roze ranja, dus daar drink ik een flink aantal glazen per dag van weg (naast mijn gebruikelijke enorme hoeveelheid thee). we hebben met de kerst iedereen het goede nieuws verteld! Ik had een taart gemaakt, een zwangere buik met twee borsten, en die hebben we bij de schoonfamilie met de thee op tafel gezet 's middags en gewacht op de reacties. zo leuk! ook met de nieuwjaarsborrel hebben we het de rest van de fam verteld en iedereen is blij! volgende week woensdag hebben we de tweede echt, ben heel benieuwd hoe alles groeit en of het goed gaat met onze Kromo (das onze werktitel, afgeleid van zwemster Kromowijojo, wilden een link leggen met het snelste zwemmertje dat bij het eitje is gekomen ) vind het toch wel spannend nu! Ga het volgende week ook op mn werk vertellen en dan mag de rest van de wereld het ook weten. spannend moment! Ik beloof dat ik weer wat vaker ga posten! fijne avond meiden!
@ woepie: welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat een verhaal zeg! @ wolkje: leuk dat je er weer bent, leuk hè om het iedereen te vertellen. Was de taart goed gelukt? Heb je er nog een foto van? Ik maak ook graag taarten en vind het altijd leuk om andermans taarten te zien. @ drew: ik vind je kindje prachtig!! @ nijntje ik zal je ff op de lijst toevoegen, moet mijn uitgerekende datum ook nog even aanpassen zie ik.
2 Juli - MadeWithLove 3 Juli -Meissie 14 juli- jo1984 15 Juli -Holiday 15 juli -Rooiwyn 20 Juli -December 21 Juli - Anni85 21 Juli - Woepie 21 juli - Nijntje1894 26 Juli -Wolkje 29 Juli - Chans 29 Juli - DrewB 29 juli - Mallle 30 Juli- Daphne26786
Zoo dames wat wordt er weer heerlijk veel gekletst hier.... @woepie, welkome en gefeliciteerd!! en wat een heftig verhaal zeg....blij dat je voor de natuurlijker weg had gekozen zeg...moeder instinct!!! @ drew, wowie mooie echo hoor....geweldig! Hier niet zo veel te melden....nu 15 week en 1 dag...tijd gaat nu ineens veeeel sneller na de 12e week...hoe het kan haha over 5 week alweer op de helft...pfff Hier gelukkig geen overdreven moeheid meer....dus hopelijk hebben jullie dat straks ook niet meer... wel nog steeds last van heup/been...wel erg vervelend...wil niet weer zo vroeg thuis zitten in zwangerschap.... hier bij me dochter een ziekenhuis bevalling gehad ivm hoge bloeddruk dus had geen keus...maar was me prima bevallen dus denk er sterk aan om nu weer voor een ziekenhuis bevalling te gaan...ff over nadenken nog....me man wil helemaal naar ziekenhuis maar dat komt omdat hij het zooo spannend vind weer allemaal en wil dat het allemaal goed in de gaten wordt gehouden...en thuis is dat toch iets anders als in ziekenhuis waar je alles bij de hand hebt...we hebben nog ff om er over na te denken... net zoals borstvoeding geven...wat willen jullie? ik wil het wel weer proberen maar als het weer net zo'n ramp wordt als bij me dochter stap ik sneller over naar de fles.... nou fijne avond meiden
2 Juli - MadeWithLove 3 Juli - Meissie 14 juli- jo1984 15 juli - Rooiwyn 20 Juli - December 21 Juli - Holiday 21 Juli - Anni85 21 Juli - Woepie 21 juli - Nijntje1894 26 Juli - Wolkje 29 Juli - Chans 29 Juli - DrewB 29 juli - Mallle 30 Juli- Daphne26786