@drew WAUW WAUW wat ontzettend gaaf zeg... wij gaan in week 29 voor een 3D echo. @woeppie hartelijk welkom en GENIETEN meid.. ik heb bij mijn dochter de fles gegeven. Ik vond borstvoeding stom (23 jaar hihi) nu 10 jaar later wil ik heel graag borstvoeding proberen te gaan geven... wat ben je als mens dan toch veranderlijk he.. Ik ben bij mijn dochter 9 maanden lang NIET misselijk geweest o.i.d. vandaar dat ik nu heel erg baal. ben ook bang dat het niet over gaat. Ik heb besloten om volgende week langs de HA te gaan, mocht het nog niet over zijn.
... meld me ook weer ... Was zo op na de feestdagen en sliep nog altijd zo slecht dat ik de laatste tijd niet veel waard was overdag ... Vannacht echter gelukkig weer voor 't eerst in maanden zowaar de hele nacht doorgeslapen. Niet dat ik me vandaag ineens superfit voel of zo, maar wel weer beter Wat leuk dat er in de tussentijd weer wat toekomstige juli-mama's bij ons clubje hebben aangesloten - welkom allemaal Ga alle berichten nog eens op m'n gemakje doorlezen en alle echo's bekijken - heb geloof ik best veel gemist ... Mijn laatste echo is inmiddels alweer een tijdje terug (23 dec), maar ik zal eens kijken of ik 'm ook kan plaatsen binnenkort. Volgende echo is pas weer op 13 feb, maar da's dan ook alweer de 20-weken echo. Verder gaat alles wel redelijk goed hier eigenlijk. Alleen dat slapen (en daarmee m'n energiepeil) is dus echt een ramp. Hopelijk gaat dat vanaf nu beter ... Misselijkheid is gelukkig aan het zakken Krijg alleen de laatste paar dagen van die rare en best wel grote rode vlekken op m'n armen en benen. Ze lijken met de dag te groeien, zowel in grootte als in aantal. Herkent iemand dat? Heb er voor de rest nog geen last van gelukkig, 't is alleen zo'n lelijk zicht. Misschien toch maar eens laten checken door de dokter. Wat ook groeit, is m'n buik Maar dat vind ik uiteraard geen ramp, haha. We hebben 't met de Kerst aan familie verteld, dus iedereen mag 't weten nu We hadden slabbetjes zonder tekst gekocht en daar teksten opgeschreven die aankondigden wat ze in 2012 zouden worden (zoals 'Hallo super opa en oma'). Nou ... je had die gezichten moeten zien! Vooral mijn moeder kan er nog steeds niet over uit, haha. Ze is nogal creatief en is ineens helemaal 'into' het uitzoeken van stofjes en wolletjes en zo om vanalles van te maken voor de kleine Ja, weer even genoeg over mezelf ... Ga ik nu eerst eens op m'n gemakje een beetje bijlezen
Bedankt allemaal voor de verwelkoming! leuk om me aan te sluiten. Denk dat het "vergeten" van de zwangerschap ook een beetje zelfbescherming is om me niet teveel eraan over te geven. Bang voor een verlies. Maar daar wil ik niet meer aan mee doen. Ben flink bezig met een gedachteverandering. Doe al wel weken elke ochtend en avond minutenlang mijn handen op de buik en echt aandacht geven aan het kindje in mij. Dan verschijnt er een grote glimlach op mijn gezicht. Overigens herkennen jullie dat zware gevoel onderin de baarmoeder? Alsof je nu al 3 kilo extra moet tillen.
Thanx meid! Rest lees ik later bij, heb zo een vergadering en moet namiddag echt wel wat meer werken dan gisteren Tot later!
half 4 wakker!!!!! moest plassen daarna klaar en klaar wakker terwijl ik nog zo graag wilde slapen.... grrrrr ben bang dat er vanmiddag een slaapaanval binnen komt vallen... lekker handig moet werken tot 16.00
Hihi, ja leuk istie hè Lekker unisex en eigenlijk heerlijk nietszeggend, dus perfect! En beter dan de hele tijd maar "het" of "de baby". Te moeten zeggen.
Wolkje, wij noemen em 'Sjefke', niet echt unisex, maar wel met een duidelijke knipoog. Geinig ook je ava, nijntje op een wolk. Eigenlijk moet je em roze inkleuren. Holiday, balen he, dat wakker worden. Ik word er ook niet goed van. Afgelopen weken geprobeerd aan het eind van de avond niet meer zo veel te drinken zodat ik 's nachts er niet uit hoef, maar dat maakt niks uit. Gisterenavond ook geprobeerd maar juist voor het slapengaan kreeg ik ineens dorst en ik moest toch echt wat drinken want wilde niet met dorst slapen. Toen werd ik dus zoals verwacht eerder wakker, rond half 2, maar juist doordat het vroeger in de nacht was, kon ik daarna heerlijk doorslapen ipv dat ik wakker bleef liggen. Misschien ook wat voor jou? Woepie, mooi, even stilstaan bij je zwangerschap. Zonde als je er niet van geniet. Dat zware gevoel herken ik nog niet echt. Ben sinds ik zwanger ben juist paar kilo afgevallen. Al stabiliseert het nu juist een beetje. Ik heb eerder een gevoel van wat extra druk in mijn buik. Ik voel dus wel wat. Maar mijn buik is nog zo plat als een dubbeltje.
Hoi Meiden, Hier nog even een foto van de taart! Met de kerst hebben we deze gewoon op tafel gezet en gewacht tot t kwartje viel was erg leuk! oh en wat ik nog was vergeten te vertellen: twee van de beste vrienden van mn vriend (uit een groepje van totaal 4 jongens) worden ook papa! en we zitten met zn drieen ongeveer allemaal binnen 3,5 week van elkaar. echt heel erg leuk!
@wolkje85 gaaf zeg die taart. ik bak zelf ook graag taart met masepein of fond... maar hoe krijg je dat nou zo super strak erover.. dat is mijn probleem altijd.. mss moet ik maar eens een workshop gaan volgen of zo.. @drewB nou bij precies zo.. heel weinig gedronken. ik lig nog geen 5 tellen op bed en ik krijg mij ineens een dorst... ik heb een half bekertje gedronken maar ik moest plassen als of ik 6 liter had gedronken.. grrrr ik hou ook makkelijk vocht vast dus mss wat het wat vocht wat ik af heb gedreven vannacht. Het viel mij op vakantie op dat ik ernorm transpireerde s'nachts daar heb ik normaal ook geen last van .. en nu ook niet meer. Ik slaap eigenlijk wel redelijk goed normaal, maar vannacht dus in eens niet.. moet ook steeds denken aan het feit dat ik straks weer moet gaan bevallen.. dan denk ik.. jaaaa die 6 mnd zijn zo voor bij .. ik moet nog zo veel regelen en doen... hihihi...
@holiday: Ik weet niet waar je in de buurt woont? maar anders mag je gerust een keer langs komen Wat mij altijd helpt is om de taart goed in te smeren met botercreme (gelijke hoeveelheid roomboter en poedersuiker gemict) en dan een tijdje in de koelkast te zetten, zodat hij mooi stevig is. dan de marsepein voor t kneden ff 15 sec in de magnetron, dan wordt ie mooi zacht en makkelijk kneedbaar. dan goed uitrollen maar niet te dun. over de taart heen en heel voorzichtig vormen. niet te veel met de handen erop en stukje bij beetje vormen. Bij mij zijn ze overigens ook niet altijd super strak hoor Ik zat trouwens net ff te kijken in het buikentopic van de juli mam's... WOW!!! echt al mega buiken voor bij zien komen. ik dacht dat ik (vooral 's avonds) een buikje had. maar valt toch nog wel mee als ik die daar zo zie! hoe gaat dat bij jullie?
Bij m'n zoontje heb ik 6 maanden gekolfd. hij dronk niet aan de borst dus vanaf dag 2 beginnen kolven. Maar in het zh 6x per dag, thuis op 4x per dag gezet maar telkens een half uur, dat kan ik me nu echt geen tweede keer opbrengen. Zeker niet omdat ik dan een 2-jarige in huis heb rondlopen. Vermits de kleine bij mij de moeite moet doen met de tong om de tepel naar buiten te duwen, vrees ik nu dat het ook weer niet zal gaan lukken. Tepelhoedjes werkten bij zoontje ook niet. Dus hier voor 90% de fles. Al twijfel ik dan weer dat ik het bij ons zoontje wel heb gedaan en nu dan niet... Moeilijk! @ wolkje: Leuk om het met een taart te zeggen!
Hier een nacht doorgeslapen. Ben een wrak! Vorige nacht 4x eruit voor zoonlief voelde ik me veel fitter! Volgende dinsdag gaat hij logeren omdat we woensdagmorgen al om 8u in het zh moeten zijn voor de echo (en is een half uur rijden, minimum in de ochtendspits) dan ben ik ook zo belabberd. Omdat ik die nacht dan heel erg diep kan slapen.
Wat een leuke taart!!! Leuk dat jullie zo kort op elkaar zwanger zijn. Is voor de kindjes ook erg leuk dat ze de zelfde leeftijd hebben.
Hoi meiden, nog een plekje voor een aankomene juli mama?? Ben 20 juli uitgerekend, ben zwanger na 2 icsi behandelingen en dus dolgelukkig!!! Alleen met 10 weken in het ziekenhuis gelegen met hyperemesis(overmatig braken) sindsdien volledig in de ziektewet en dus nog veel moeite met eten en ben nog zo zwak bleegh. Maar ach... met uk gaat alles goed, en daar doen we het voor he!!
Hey juli mama's! Als het mag wil ik graag met jullie meeschrijven. Ik ben uitgerekend op 29 juli, en nu dus ruim 11 weken. Met 10 weken hebben we een prachtige echo gehad, en ik begin er dus steeds meer in te geloven dat wij in juli (of augustus) dus echt "heit en mem" (op zijn fries ) (vader en moeder) zullen worden. Ik kan niet wachten!
wat een super mooie taart! Nog een idee voor de mensen die willen weten wat het wordt en dit ook willen delen aan familie en vrienden. Zorg ervoor dat de taart die je bakt (met of zonder marsepein) van de binnenkant een leuk kleurtje roze of blauw heeft. Als je hem aansnijdt, weet de familie pas wat het wordt. Of, misschien ook leuk, doen ze in Amerika, laat het door de vk opschrijven, geef dit briefje aan de bakker. Hij weet wat het geslacht wordt en zal alleen in de binnenkant dat kleurtje aanbrengen, zodat ook jij het zelf pas weet als je de taart aansnijdt samen met je familie! Ach, het is maar een suggestie!!