Tegengevallen is een groot woord. Zoonlief z'n onderlip staat iets meer naar achter waardoor hij met z'n tong de tepel naar buiten moest duwen. En laat hij dat nu niet gedaan hebben. Aan het tepelhoedje sabberde hij maar gewoon, hij dronk er ook niet aan. aan de flesjes ging het goed. Dus hebben we 6m gekolfd. Maar 4x per dag een half uur kolven als je al een kindje van tegen dan 2j hebt rondlopen... Dat zie ik nu niet zo goed zitten. Manlief laat de keuze volledig aan mij, staat achter m'n keuze. Bij de eerste wilde hij bv ook wel proberen, maar heeft ook gezien wat dat met zich meebracht. Moesten altijd zorgen op tijd thuis te zijn om te kolven. 's Nachts was het dan dubbel werk: eerst kolven, dan flesje geven...
Ik heb met 10 weken mijn 2e echo gehad en de volgende is pas weer de 20 weken echo. Vind dat wel heel lang duren, ik wil graag met 16/17 weken (ook voor het geslacht). Zou dat gewoon mogen, hoeveel echo's worden vergoed? Begin er nu pas over te denken, gezien het feit dat 10 weken eigenlijk wel heel lang is. Ik wil weten hoe het is!
Dan moet je hem zelf betalen. Tarieven staan vaak wel op de website van de echoscopist. Ik vind het ook best lang. Vooral omdat je nu dus nog helemaal niks voelt, en de belangrijke dingen nog niet konden worden bekeken met 10 weken, zoals of de ingewanden in de buik zitten en of de blaas werkt e.d. @ Nijntje, Maar dat lag dan dus aan de lip van je zoontje? Dat kan natuurlijk met dit kindje wel heel anders zijn. Misschien gewoon proberen, en als het weer problemen oplevert dan gewoon over op kunstvoeding?
Chans, Danip, jullie geduld wordt inderdaad wel heel erg op de proef gesteld. Meer echo's mag natuurlijk altijd, maar de kans is dat dat niet vergoed wordt (tenzij je zielig verhaal bij de vk ophangt ). Maar er zijn zat mensen die rond 16-18 weken een extra pretecho laten maken. Even googlen en je weet waar dat gedaan wordt. En hier op het forum zijn er vast ook mensen die je advies kunnen geven over goede adresjes. Grote kans dat wij dat ook doen. Want als ik vandaag mijn laatste echo heb, heb ik ook geen zin 8 weken te wachten. Danip, kijk, dat is goed te weten, over de bv vlak na de geboorte. Die informatie neem ik mee. Holiday, de vk zei dat als we rond 13 weken 3D echo zouden krijgen, die kans er wel was dat het geslacht te zien was. Maar ze had het over een kans. Als de 3D echo vandaag weer net zo duidelijk is als vorige week, wie weet. We zien wel... Neutrale kleertjes zijn ook heel leuk, zeker. Toevallig gisteren hele schattige nijntje kleertjes van de Prenatal gehad. Wit rompertje, t-shirtje en broekje met groene Nijntjes er op. *smelt*
Maar Danip, waarom heb jij dan met 10 weken een echo gekregen en niet met 12 weken nog een keer? Kun je daar niet alsnog om vragen? Om de reden die jij hier beschrijft. Is toch heel logisch dat je graag de bevestiging wil die iedereen rond die termijn krijgt??
@DrewB Ik ga het over 2 weken wel is met de VK bespreken, misschien als ik zielig kijk dat ze het nodig vind dat ik nog een echo laat maken Pretecho wilde wij met 26/27 weken doen, maar anders misschien wel eerder. Heb in ieder geval een doppler besteld, hopelijk kan ik het hartje horen! Stelt me toch weer iets meer gerust.
Omdat ik vanuit de mmm al een vroege echo kreeg met 7 weken, en later daar nog een met 10 weken en 1 dag. En tussen de 10 en 12 weken is de termijn te bepalen, en dat was bij ons dus net daarbinnen nog gebeurd. Was het 2 dagen eerder geweest, dan had ik wel nu nog 1 gekregen Ik denk dat ik ook maar een doppler bestel.
Ik heb de Angelsound doppler besteld, 29,95 (+ nog iets van 6 euro verzendkosten). Is afgeleverd bij de buren zag ik net. Dus vanavond even proberen zal wel even laten weten of het wat is/ of het lukt!
Ik had met 7 wk 6 dgn de eerste echo en nu idde de termijnecho met 12 wkn 6dgn. Maar zelfs ik denk nu: pfff nog 8 weken wachten tot de volgende! wat wellicht een goed tip is: kijk eens rond in de buurt bij opleidingen. hier zit een hogeschool die een echoscopistenopleiding heeft. hier kun je je opgeven als vrijwilliger voor echo's en komen er dus studenten op je oefenen! maakt mij echt niet als ze dan een beetje liggen te klungelen, het is gratis (geloof ik) en dan kun je wat vaker. ik ga vanmiddag eens bellen voor de definitieve info. ik zal t wel even laten weten, wellicht is het voor jullie ook iets! en idd, bij ons was het maagje gevuld, het blaasje was gevuld en zelfs de vingerkootjes kon je zien! en bijvoorbeeld ook de navelstreng en die zag je ook helemaal pulseren van de hartslag, erg grappig (mn vriend hoopte al dat dat zn pielie was, haha ) maar ik was echt verbaasd over hoe veel je al kon zien.
En de wat ingevallen tepel van mij. Normaal zou dat geen probleem mogen opleveren, maar m'n buurmeisje heeft hetzelfde aan de hand gehad met allebei de kindjes. Dus vandaar dat m'n hoop op aan de borst voeden ver te zoeken is.
Zo, dat was de laatste 3D echo. Even weer spammen hier. Alles weer supermooi gezien, ook gevuld blaasje en maagje, vier hartkamertjes, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Goeie tip Wolkje, van die opleiding! En het kan geen kwaad voor je kindje als je de mensen lekker laat hobby-en. Chans, ik hoor graag of het gelukt is. Wij hebben er eentje van Luvion. Daar hebben we, denken we, vorige week het hartje mee gehoord, maar daarna is het niet meer gelukt. Lief wil dat ding zelfs weggooien omdat ik daar alleen maar onzeker van word. Ik vraag me dus af of we vorige week inderdaad wat gehoord hebben, of dat dat wishfull thinking was. Ik probeer het over een weekje of zo nog eens. Of vlak voordat ik naar de vk moet, zodat ik niet een week lang ongerust ben. Komende dagen weer even wat stiller van mijn kant. Ik zit in het buitenland voor mijn werk. 's Avonds misschien wel internet, maar da's even afwachten.
@DrewB wat een mooie echo! Ziet er echt heel leuk uit! Wat betreft de doppler, ik neem hem sowieso gewoon mee naar de verloskundige (al ga ik daar 31 januari pas heen) om te kijken of we het wel goed doen. Wellicht heeft ze nog tips ed. Misschien voor jou ook handig om te doen? Kan me voorstellen dat het frustrerend is als je niks hoort!
Goed idee Chans, ben benieuwd of je vk tips heeft. Ik heb alleen wel eens begrepen dat gyns en vks niet altijd even enthousiast zijn over dat apparaatje om mensen zoals ik die dan in de stress raken als ze niks horen. Het zou dus kunnen dat ze je juist wil afraden de doppler te gebruiken. Vandaag met de echo even goed opgelet waar de gyn de, tja, wat is het eigenlijk, sonde/probe/... hield. Net iets boven mijn schaambeen, maar volgens mij wel naar beneden gericht. Ik denk dus dat ik echt even moet wachten tot mijn baarmoeder wat omhoog komt. Nijntje, deze echo's zijn gemaakt voor medisch wetenschappelijk onderzoek. Van wk6 tot wk 13 echo's. (en vragenlijst invullen en bloedprikken) Nou, daar leen ik me wel voor hoor.
Net met de doppler het hartje gehoord (voor het eerst) heb een hele tijd met een glimlach op m'n gezicht gezeten, super! Heb de doppler van angelsound en die werkt dus prima
@december.. nee ik heb niets meer van mijn zus gehoord! gisteren wel even haar vriend gesproken (over iets anders) en hij zei dat zij heeel erg overstuur thuis was gekomen... nou zei mijn man (handsfree in de auto) ze moet d'r eigen niet aanstellen! (dat mag ik namelijk ook niet als zwangere zijnde) en een beetje respect hebben voor haar zwangere zus! .. hij zei; ik zal ze wel laten bellen, maar heb niets meer gehoord.. vind het ook wel prima zo... @drewb wat ontzettend gaaf zeg de d3 echo's .. en kunnen wij het geslacht ook zien??? of lijkt het gewoon op een jongetje... @chans de angelsound wilde ik ook kopen, maar de VK raad het af!! na haar uitleg hier over snap ik dat .. en ik mag elke 2 weken komen tot dat ik het voel bewegen, daar ben ik super blij mee..
Hier raadde de gyn het ook af, ook ik kon haar uitleg begrijpen Maar ieder moet doen waar ze zich goed bij voelt. Gewoon je gevoel volgen
Waarom werd het afgeraden dan? Kan me voorstellen dat mensen zich gek maken als ze niks horen, gelukkig ben ik wat zulk soort dingen betreft vrij nuchter.
Ik wilde kwijt dat ik een geluksvogel ben, want afgelopen maandag ging ik met 13 weken naar de vk en ik kreeg nog een echo! Ze hadden gezegd dat ze het niet zouden doen, maar toch nog! Er was een verloskundige bij die moest leren om echo's te maken, dus deden ze het bij mij ook nog een keer. Mijn moeder was mee en het was fantastisch! Niet dat wij zo'n prachtige 3d foto hebben meegekregen, maar dat komt nog. De dopler heb ik bewust niet gekocht, omdat ik wel eens gek zou kunnen worden als ik het niet hoor. Ik moet leren vertrouwen op mijn lichaam en het kindje. Maar het lijkt me wel heel bijzonder als je in alle rust thuis de hartslag kunt horen.