Bevallen in de mooie maand JULI :D

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Enjoyllive, Nov 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. holiday

holiday Actief lid

Aug 25, 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoals al gezegd iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt he..

maar mijn VK zei; dat je soms het verschil niet tussen de hartslagen hoort.. en dat je denk te luisteren naar het hartje van je baby terwijl het je eigen hartslag is..
    idd.. dat je niets hoort en in paniek raakt. maar erger nog.. je bent wat verder in de zwangerschap en je voelt het wat minder bewegen.. en je hoort wel een hartslag en je denkt.. ach niets aan de hand. en je komt een week later bij de VK en het is dikke shit (zo zei ze het letterlijk hahahaha)

ze zei... kom gewoon elke 2 weken langs om naar het hartje te luisteren en mocht je tussen door in paniek raken .. BELLEN!! en als je het straks voelt bewegen dan gewoon om de 4 weken.. en vooral naar je lichaam luisteren.. voelt het niet goed BELLEN.. ik denk dat ik deze keer een hele lieve VK te pakken heb..

maar... nogmaals gewoon doen hoor als je het wilt.. maar ik ben namelijk van nature een panieksaaier.. hahaaha dus uit zelf bescherming begin ik er niet aan..

even een ander vraagje.. zijn jullie mannen ook zo ontzettend lief en begripvol.. hahaha. ik moet zo lachen om mijn ventje he..
    hij doet echt super veel voor mij ... hij is net thuis van het varen.. normaal slaapt die dan een paar dagen uit.. maar nee hij komt gelijk mee uit bed. kookt eten.... als ik ontplof (hormonen) blijft ie RUSTIG hiihi.. en dan moet ik uit eindelijk lachen.. zegt ie zo... doe maar rustig schatje komt wel goed mopper kontje.. maar dan zegt hij dat overdreven rustig overdreven lief snap je h'm ... nou goed.. ik ga verder werken.. het is rotweer vandaag dus het zal wel rustig zijn in mijn winkeltje

x holiday

2. holiday

holiday Actief lid

Aug 25, 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog 1 vraagje.. hoeveel zijn jullie aan aangekomen?
    ik al 6 kilo.. (maar ben wel gestopt met roken zou dat verschil maken, dat je dan extra aankomt?)

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Een goeie 1 kg ongeveer. Vorige zwangerschap ben ik er 19 bijgekomen (en dan ben ik eerst nog een 3 kg afgevallen) en dat wil ik kost wat kost vermijden. Dus let wel wat op wat ik eet en dat ik voldoende groenten eet enzo. Gelukkig zeggen zoete dingen me heel weinig dus dan eten we een boterham extra ipv koekjes ;)

Maar hield vorige keer tegen het einde ook veel vocht vast... ;)

4. Chans

Chans Actief lid

Aug 16, 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Holiday Oke, wel begrijpbaar inderdaad met betrekking tot het horen van het hartje. Ik luister ook af en toe om even te horen of het nog leeft, ik voel namelijk niks en heb over 8 weken pas weer een echo! Verder ga ik gewoon op mijn gevoel af, voel mijn lichaam vrij goed aan. Dus ik zal het wel zien. Geloof inderdaad dat het echt per persoon heel erg verschilt, maar inderdaad heel lief van je VK!

Mijn vriend is ook ontzettend lief! Hij is eerder klaar met werken en als ik thuis kom staat het eten klaar en is het huishouden gedaan. Helemaal fantastisch, alleen wel frustrerend. Door de vermoeidheid trok ik het echt niet om wat te doen, maar als je vriend alles doet voelt dat toch ook niet echt lekker!

Wat betreft mijn gewicht, volgens mij ben ik nog steeds +/- 2,5 kg afgevallen. Zal weer is een keer op de weegschaal gaan staan om te kijken of dit verandert is. Ik vind het niet vreemd, eet veel minder. Ik denk dat stoppen met roken er best wel mee te maken kan hebben, veel mensen komen dan aan.

5. holiday

holiday Actief lid

Aug 25, 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja want bij mijn dochter was ik 17 kg aangekomen.. en ik at toen alles wat los en vast zat! hielt ook veeeeeel vocht vast (laatste 3 weken) ... maar nu ben ik al 7 weken misselijk en het zuur.. dus echt vreten lukt niet eens al zou ik willen.. overal waar suiker in zit wordt ik dus misselijk van.. drink veel water of aanmaaklimonade.. of verse dubbelsap (boederijwinkel)
    nou goed.. maakt ook niet uit. het NIET roken is belangrijker dan de kilo's nu.. maar ik hoop wel dat ik ze volgend jaar eraf krijg!

Dat van het schuld gevoel.. daar heb ik niet zo veel last van hahaha... (ook hormomen??? hihi) nee maar normaal is mijn ventje niet zo super actief... dus laat m ook maar eens wat doen hoor... koken enzo vind hij normaal gesproken ook niet erg!

nou ga maar eens verder met mijn lunch (ben al een uur bezig.. kleine hapjes ... pfffff) have a nice day...

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Schuldgevoel heb ik ook niet echt. :) Vandaag is hij met het slechte weer naar huis gekomen, dan kan hij gerust eens met de stofzuiger door het huis ;) Koken doet hij sowieso wel als hij thuis is.

7. woepie

woepie Actief lid

Nov 13, 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben alleen maar afgevallen, ook zo'n 2,5 kilo. Ik denk dat het vanaf aankomende week wel zal veranderen. Vanaf de 14e week kom je elke week 500 gram aan, dus ben benieuwd.

Mijn man is altijd lief, dus nu ook. Ik denk dat mannen ook een hormoon aanmaken tijdens de zwangerschap en daardoor extra zorgzaam worden. Wisten jullie dat het wetenschappelijk is verwezen dat er in de hersenen van een man tegen het eind van de zwangerschap en begin bevalling een stof wordt aangemaakt, waardoor ze dus extra zorgzaam en lief en voor trouw worden. Dat heeft de natuur zo bedacht, zodat vrouwen in deze tijd niet worden verlaten door hun man (uitzonderingen daargelaten). Bijzonder he.

Vraag: als ik op mijn rug lig, voel ik echt een behoorlijke bal onder mijn handen als ik deze op mijn baarmoeder leg. De baarmoeder komt helemaal naar boven. Hebben jullie dat ook?

Vraag: in hoeverre sporten jullie nog en hoe gaat dat? Ik doe aan Zumba, maar dat gaat met veel moeite nu. En ik krijg ook vaak last van de buik, darmen/banden.

8. danip

danip Niet meer actief

He, ik baal even. (sorry voor het gezeur alvast) Sinds iedereen het weet hoor ik steeds meer mensen die van ons wisten hoe lang we bezig zijn geweest, en dat we via iui zwanger zijn geraakt. :$ Terwijl wij het dus al heel moeilijk vonden het tegen onze ouders en broers en zussen te zeggen. Ik ontdek nu dat bijna iedereen zijn mond al voorbij gepraat had :( Mijn moeder heeft het verteld aan mijn ooms en tante's, mijn zus aan in ieder geval 1 vriendin, mijn zwager aan in ieder geval 3 vrienden, en een buurman van ons, waar hij mee sport. Mijn schoonzus aan haar schoonzusje, en schoonouders aan vrienden van hun. De enige die niks heeft verteld is mijn broer. En ik ontdek dit dus elke keer als iemand me feliciteerd. Dat ze dan zeggen dat ze blij zijn dat we toch geen ivf hoefden, of dat ze blij zijn dat het na 4 jaar gelukt is.

Vind het zo erg! Ik vind het zo prive! :( En iedereen had de boodchap van ons meegekregen dat het niemand anders wat aan ging, en wij niet wilden dat anderen het wisten. En dan toch... Baal echt heel erg! Ik kan dus niemand vertrouwen!

Sorry moest het even kwijt, nadat ik dus net de laatste ontdekte die zei dat zwager daar al eerder had gezeten dat hij het moeilijk vond dat hij vader werd terwijl ze elkaar nog maar een jaar kenden, en wij al jaren bezig waren.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was omdat ik het pas deed van september en het toch vrij intensief en vooral vermoeiend vond om het zwangerzijnde te doen.

@ danip: Wat vervelend dat iedereen het zomaar rondverteld heeft. Denk je iets in vertrouwen te kunnen zeggen...

10. Chans

Chans Actief lid

Aug 16, 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Woepie Ik sportte 2-3 keer in de week. Maar deed allemaal intensieve dingen. Ben daar mee gestopt, ook gewoon omdat ik na het werken er totaal geen kracht meer voor had.

@Danip, wat ontzettend vervelend! Heb je iedereen ook specifiek gevraagd om dit niet aan andere te vertellen? Dan is het helemaal niet leuk :(

11. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

Jan 14, 2011
    3,399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Ik doe ook 1 keer per week aan zumba.
    Maar ben nu al 6 weken niet geweest vanwege het spugen en vermoeidheid.
    Hopelijk kan ik volgende week weer een keertje oppakken.
    Maar als het echt niet gaat stop ik er gewoon mee.
    Het moet wel voor de ontspanning blijven, geen "moetje"...

@Danip: Jeetje wat klote meis :(
    Kan me voorstellen dat je je behoorlijk in je vertrouwen beschaamd voelt.
    Niet echt fair als je vraagt of ze hun mond willen houden dat ze het dan maar aan iedereen vertellen die het maar wil horen...
    Sterkte meis, hoop dat je het een plekje kan geven!

12. samkids

samkids Niet meer actief

Danip, wat ontzettend frustrerend!! Ga je dat nog wel tegen je familie zeggen? Dat is toch niet aan hen om het aan iedereen te vertellen? Tsss... :x

Woepie, ik voel nog vrij weinig eigenlijk. Ik lig ook wel eens op mijn rug en voel dan of ik tussen mijn heupen al wat voel opkomen, maar dat valt tot nu toe altijd nog tegen. Ik kan niet wachten tot het eindelijk zo ver is. ;)

Je andere vraag over sporten: ik doe ook aan Zumba maar het met het springen vooral last van mijn borsten. Die zijn de 'hele' zwangerschap al gevoelig en met het springen wordt dat wat versterkt. Dus ik spring gewoon minder hoog.

Wat ben jij een geluksvogel zeg, dat je gewoon stiekem toch nog een echo kreeg. Ben jij ook weer lekker gerustgesteld toch (dat was jij toch, die met 10 wkn laatste had gehad en officieel moest wachten tot 20 wkn?).

Ik realiseerde me vandaag dat we binnen een paar dagen telefoontje van vk kunnen verwachten over uitslag combinatietest. De echoscopiste zei wel dat het er prima uitzag en dat het gek moest lopen, wilde er uit de combitest een slechte uitslag komen. Maar toch is het fijn als ik de officiele kansberekening straks hoor.

Overigens, bij de vooraanzicht 3D echo lijkt er inderdaad wat tussen de beentjes te zitten, maar volgens de gynaecoloog kon dat nog alle kanten op en beginnen alle babietjes zo.

13. woepie

woepie Actief lid

Nov 13, 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    DrewB: dat van het springen en pijnlijke borsten herken ik niet, omdat mijn borsten niet zo pijnlijk zijn. Ik voel vooral mijn baarmoeder en darmen. Maar ik pas inderdaad mijn activiteit wat aan. Zolang het voor het kindje maar geen kwaad kan.
    Ik was een van de mensen bij wie de volgende echo pas met 20 weken kwam. Ik heb wel zelf een geslachtbepaling aangevraagd bij een echoscopist, zodat we daar met 16 weken (over twee weken) terecht kunnen. Kan niet wachten. Spannend voor jou die uitslag zeg! Mag ik vragen waarom je daar voor hebt gekozen, de combinatietest? Zit er wat in jullie familie? Wij hebben er namelijk bewust niet voor gekozen en dara ben ik wel blij mee. Die spanning lijkt me overigens ook vreselijk. Ik hoop dat de uitslag hartstikke positief is!

De echo's geven steeds een goed gevoel, en daar kun je best even op teren. Alleen het niet voelen van je kindje in deze tijd, geeft me soms ook het gevoel alsof ik helemala niet zwanger ben. In de ochtend is de buik vrij plat. Als ik dan nog niet heb geplatst, dan is de blaas erg vol en komt de baarmoeder helemaal omhoog. Dan voel ik een gigabal. Heb ik mijn ontbijt op, dan groeit mijn buik direct. Dus mijn buikje heeft vooral met darmen te maken. Maar goed, buikje is buikje en het ziet er zwanger uit. Dat is leuk! Vandaag 14 weken, elke week voelt als een mijlpaal!

14. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

Feb 6, 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    hee meiden,

een poosje niet geschreven wel wat meegelezen hoor.... kan nu niet op iedereen reageren daarvoor is te veel geschreven haha
    Hoe gaat het bij jullie allemaal?
    Hier zijn we alweer bijna 17 weekjes...en begin behoorlijk last van me bekken te krijgen dus binnenkort fysio! hopelijk helpt het wat, kan me 's avonds in bed soms niet eens zelf omdraaien...pfff net een oud mens maar goed alles voor de baby! me weerstand is op dit moment ook laag...kwakkel al paar week met verkoudheid bah niks aan...wil me weer eens op en top fit voelen...en eens geen hoofdpijn!
    afgelopen vrijdag naar vk geweest, en alles was goed! bloeddruk, bloed uitslagen, hartje en me baarmoeder zat al bijna bij me navel dus baby heeft genoeg ruimte om te spelen daar binnen!Grote zus was mee, en was super trots! ze mocht helpen en was een super assistente! zo trots op haar en de Baby, nu op naar de 20 week echo op 15 feb! altijd weer spannend.
    Nou ik ga eens beetje in huishouden doen en dan niks meer!
    fijne dag
    xxx

15. samkids

samkids Niet meer actief

Meissie, wat goed dat je door de controle heen bent. ;) Maar poeh, nu al last van je bekken. Je moet nog even. Hopelijk heb je wat aan fysiotherapie.

Woepie, wij vonden het fijn om de combinatietest te laten doen, gewoon zodat we wat extra zekerheid hebben. Er zit niks in de familie.

De uitslag van de combinatietest was goed gelukkig. Had ik ook wel verwacht, was er niet zenuwachtig voor na die mooie echo's die we gehad hebben inclusief kleine nekplooi.

Voor mijn gevoel zit ik echt even overal tussen in: buik groeit nog niet, baby voel ik niet, voorlopig geen echo's gepland en eerste controle is 'pas' volgende week vrijdag. Tot die tijd totaal geen bevestiging van of alles nog onder controle is daar binnen. Wel moeilijk om dan toch het vertrouwen te hebben.

16. Chans

Chans Actief lid

Aug 16, 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me precies hetzelfde! Best irritant. Vandaar dat ik dus een doppler heb aangeschaft om af en toe het hartje te horen! En ik ben aan het overwegen om met 16 weken nog een echo te maken (we willen namelijk graag weten wat het is :)) Maar anders wordt het wachten tot de 20 weken echo, duurt lang!

17. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

Feb 6, 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    @ drew....dat snap ik helemaal....ik had me 12 week echo toen pas afgelopen vrijdag weer controle...zat 4 week tussen. daar wordt je wel onzeker van...heelrijk gevoel dat je hoort dat alles weer goed is!!nog ff geduld meid

@chans...leuk misschien nog een tussentijdse echo...haha nieuwschierig he?! wij ook maar we wachten netjes tot de 20 week echo....voor ons nog "maar" 3 weekjes wachten ongeveer...

18. Mandjeeee

Mandjeeee Lid

Oct 31, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    aalten
    Hallo iedereen,
    ik kan me hier bij aansluiten ben nu zwanger van ons eerste kindje.
    ik ben nu 15 wk en 5 dagen
    dus echt alles is nieuw voor mij.
    vind het echt leuk om te lezen hoe het met julie gaat.

19. samkids

samkids Niet meer actief

*zwaait naar Mandjeeee*

Chans, ik heb ook een doppler, maar die mag ik van lief niet gebruiken. Met 11w2d hebben thuis het hartje gehoord, maar toen we een paar dagen later het probeerde, lukte het niet. Daar werd ik erg chagrijnig en onzeker van. Lief zou het liefst dat apparaat weggooien, maar ik heb nu met hem afgesproken dat we 3 februari het weer proberen. Dan heb ik de volgende controle bij de vk en als het goed is, horen we daar het hartje. Als het dan 's avonds niet lukt met onze eigen doppler, weten we dat het aan de doppler ligt (of nog te ver weg of zo) en niet aan de beep. Eerlijk gezegd moet ik me wel inhouden toch niet vanavond al te luisteren. Inmiddels zijn we weekje verder, het zou nu toch moeten lukken...
    Bij jou lukt het dus wel Chans? Welk merk heb je? Wij van Luvion.

20. woepie

woepie Actief lid

Nov 13, 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Allemaal weer heel erg herkenbaar. Gelukkig heb ik wat meer rust in mijn hoofd en geloof ik dat alles goed is met de kleine. Af en toe denk ik zelfs dat ik wat plopjes bemerk, maar misschien wil ik dat wel gewoon heel graag.
    Wel last ondertussen van de hormonen, wil soms nogal akelig doen tegen mijn vriend. Heeft ie niet verdiend, maar soms is alles zo irritant aan wat hij doet. Hormonen......grrr...
    Daarnaast begin ik veel meer last te krijgen van de rug. Herkennen jullie dat ook? Zo onderin, vooral bij zware werkzaamheden. Lastig, aangezien ik in de kinderopvang werk.

Share This Page