@ woepie: Wat leuk, een jongen! En wat een originele manier om te vertellen. Dan heb je wel lang kunnen zwijgen @ wendyie: En voor jullie een meisje! Leuk!! Hier al ff niet meer geweest, nog steeds erg moe, veel last van migraine en aura's door de vermoeidheid. Nu begint het iets beter te gaan.
@ woepie, Joehoeeee een zoon van harte! en wat fijn dat ze zo ver ze kon zien alles goed was!!! lekker van nagenieten nog! en leuk idee met de beschuit met muisjes...! @wendyie, Joehoeeee een meisje!! wat leuk zeg!! heb zelf ook al een meid en is erg leuk hoor !! Dus al leuke kleertjes gescoord! geniet er lekker van! Hier Vandaag 19 weekjes alweer...volgende week 20-week echo..eindelijk hahaha hopelijk is alles goed! en weten we wat het wordt! sinds zaterdag voel ik de baby overduidelijk! en ik geniet met volle teugen!!! Mijn man voelt de kleine nog niet maar zal vast niet lang meer duren! Voelen jullie de baby al? ben nu vrij laat met me meid voelde ik al met 15 a 16 week nu dus 3 weekjes later... nu ff Lingo kijken en straks gtst....en Glee enz enz enz haha
wat leuk meiden, weten wat het wordt! Woepie een knul en wendyie een meid! Helemaal leuk zeg Hier moet ik nog even geduld hebben tot de 20 weken echo. Zit steeds meer te denken aan een pretecho tussendoor... Hahaha hoe bedoel je, ongeduldig? @meissie: ik heb af en toe ook het idee dat ik de beeb voel bewegen, soms voel ik echt allemaal bubbeltjes in mijn buik. De echoscopiste had met de laatste echo al gezegd dat beeb heel druk is haha. Ik ben gister bij de vk geweest op controle. Was teveel afgevallen door het spugen dus heb medicijnen gekregen waardoor 't beter moet gaan. Ook heb ik nu al last van mijn bekken, dus ga gedeeltelijk de ziektewet in. Hopelijk voel ik me straks een stuk beter!
Wat leuk dat sommigen al weten wat het is! Dan kun je mooi het kamertje en de kleertjes daar een beetje op aanpassen. Ik ben ook erg nieuwsgierig en heb echt geen zin om te wachten tot 20 weken, dus gisteren een afspraak gemaakt voor een pretecho voor volgende week woensdag. Ben dan 16w1d, dus als het goed is, kunnen wij dan ook zien wat het is. Zijn jullie ook al druk bezig met kamertjes? Wij hebben twee mooie gezien, eentje 'live' en eentje op internet. Die op internet lijkt mij mooier dan de andere, maar lief wil (natuurlijk) eerst het kamertje live zien voor we het kopen. Maar we weten niet welke winkel het in de showroom heeft. Het gaat om Sofie van Bopita. We hebben al genoeg Bopita kamertjes gezien, maar Sofie niet. En Bopita zelf reageert ook niet op mijn vraag. :x Maandag trouwens ook mijn zwangerschaps/bevallingsverlof aangevraagd. Het kan maar geregeld zijn, dan kan ik dat ook in mijn agenda zetten en rekening mee houden. 4 juli begint het officieel, da's 4 weken van te voren. En mocht ik het eerder niet trekken, dan eerder. Maar ik probeer wel echt zo veel mogelijk over te houden voor na de bevalling.
Hey Dams, Ik ben er ook nog hoor, en ja sorry de pretecho en de controle vk waren allemaal goed, ik had het wat druk met het 1 en andere en zit vaak ook op een ander forum, andere juli tipic, misschien ook wel leuk om jullie daarbij aan te sluiten, deze loopt volgens mij helemaal niet zo lekker, die ander zitten er zo veel op daar wordt flink wat afgelult. Misschien zie ik jullie wel daar?
ja maar als het daar zo druk is.. dan kan ik het al helemaal niet meer bij houden. Ik vind het wel fijn, zo een paar dames bij elkaar!! nu hoop ik wel dat ik hier niet alleen overblijf de komende weken )
o nee dat zal dan ook niet denk ik, ik moet mezelf ook gewoon even aanleren dat ik hier ook af en toe is kijk hahah
ik lees af en toe ook mee in het andere topic, de juli mama's in het bevallingslijstforum. Maar daar gaat het zo hard, dat is echt niet te doen als je gewoon 5 dagen werkt en nog parttime als thuiskapster. Ben af en toe blij dat ik mijn schoenen nog uit kan trekken als ik thuis kom haha En het selecte groepje hier vind ik heel gezellig, en kan ik goed volgen! Dus ik ga je niet verlaten hoor Holiday!
Ik sluit me aan bij Wolkje, Holiday en Anni. Ik kan het ook niet bijhouden in dat drukke topic. Maar ondertussen vind ik het wel leuk om te horen waar iedereen aan denkt en mee bezig is. We zitten tenslotte allemaal in dezelfde fase van de zwangeschap (al hobbel ik met mijn uitgerekende datum van 31/7 wel overal achteraan ). Over fases gesproken: vandaag wezen kijken bij KDV en onze beep maar meteen ingeschreven. Zag er goed uit, en het is de dichtsbijzijnde. Verder is de knoop doorgehakt van stucadoor om ons huis rondom de kinderkamer beetje op te knappen, dus dat gaat over een paar weekjes ook los. Nu inspiratie opdoen voor kinderkamertje, welke meubeltjes, maar nog veel moeilijker, welke inrichting/kleuren/... Volgende week weten wij als het goed is of we een jongen of meisje krijgen. Wil daar dan ook zeker de kamer op aanpassen. Iedereen denkt dat wij een jongetje krijgen, dus ik ben maar voornamelijk naar jongenskamers aan het kijken. En jongensnamen. Meisjesnaam wist ik jaar geleden al, maar jongensnaam vinden we moeilijker.
Vandaag even opgezocht hoe groot onze beep ongeveer moet zijn. +/- 10-11 cm! Ik kan het me zooooo niet voorstellen dat er tussen mijn heupen een minimensje van 10-11 cm rondzwemt... Het wordt echt tijd voor die echo, dan wordt het weer wat echter.
spannend drew! Ik ben ook heel benieuwd wat jij krijgt. Laat je een 2d of 3d echo maken? Zo groot al, bizar eigenlijk. Met de 11 weken echo was beep nog maar 5cm. En nu dus al 10 cm... Daar gaat dus al mijn energie heen Enne, ik hobbel met je mee, met 29/7 als datum Hier denkt iedereen een meisje, zelf krijg ik ook steeds meer dat gevoel. Kijk ook heel erg naar meisjesnamen, niet naar jongens. Maf he, dat je nu al zo'n gevoel hebt? Hopelijk krijg ik nu wat meer energie, dan kan ik ook wat meer komen kletsen hier haha.
Leuk om ieders gevoel en ervaringen te lezen, hier nog druk met werk, dus lees ik weekend lekker bij! 18 wk morgen... wat gaan die weken snel! Vanmiddag eens zien of ik een leuke positie spijkerbroek kan scoren, moet er echt aan geloven.. hahahahahah! Verder heb ik een Ischias.. wat mij erg veel pijn doet. Fysio geeft mij wat strek oefeningen, verder accepteren. Iemand van jullie tips? Juiste balans vinden tussen rust en beweging...
wat is ischias, rooiwyn? En 18 weken, gaat snel nu! Bijna op de helft Ik zit al een tijdje aan de positiebroek, alles drukte op m'n buik. Veel shopplezier!
Ischias is druk op een zenuw die van je rug, door je bil, naar je voeten loopt, achterlangs zeg maar. Door zwangerschap, of verkeerde houding kan die knel komen te zitten, en dit geeft een stekende pijn regio zitbeen van de bil.. bij koude wordt het nog erger, dus de vorst mag van mij opzouten nu. Qua kleding heb ik het nog kunnen redden met leggings en wat wijdere broeken, maar dat gaat nu gewoon niet meer lekker zitten. Maar shoppen moet nu ook maar... hopen dat de pijn niet nog erger wordt. Verder heb ik totaal geen klachten, wel iets sneller vermoeid, maar verder super gelukkig blij en energiek!
Vervelend rooiwyn! Dat lijkt me niet lekker! Ik heb met 13 weken m'n eerste zwangerschapsbroek gekocht, maar merk dat ie me nu echt heerlijk begint te zitten! Gewone broeken zitten echt niet lekker meer! Goede tip: h&m heeft leuke broeken! En niet duur! En ook hippe, dus helemaal fijn!
@ allemaal fijn dat jullie hier ook blijven plakken... vandaag 17 weken!! gisteren avond verschrikkelijke pijn in mijn onderrug gehad.. leek wel een rugwee zo'n steken dat het gaf! het trok door naar mijn linkerbeen .. en nu vandaag nog last van mijn onderrug.. tja zak met hondenvoer getilt (15 kilo) eigen schuld dikke bult ben ik bang!! Verder merk ik dat mijn energie aan het terug komen is. hoewel ik nu wel mee merk dat ik aan het einde van de dag.. echt MOE ben... ben inmiddels al 9 kilo zwaarder... hoop dat dit toch iets rustiger gaat nu.. ik heb nu ook al echt een buik!! zal een foto uploaden bij buikfoto's juli... Fijn dat het met iedereen over het algemeen goed gaat... Babykamer.. tja, dit is de tweede en hoewel ik alles jaren geleden weg heb gedaan. ga ik niks meer "nieuw" kopen. Kan het makkelijk betalen. maar je gebruikt het maar zo kort.. ik raad iedereen (ook gezien de crisis) aan om eens op marktplaats of zo te kijken. babykamers hebben niets te lijden. en vaak staat jou droom kamertje erop voor 75% voordeliger als in de babyzaak.. een nieuw fris matrasje zou ik wel kopen (en daar zou ik dan wel geld aan uit geven) maar hydroluiers en dat soort dingen.. gooi ze op de kookwas en ze zijn schoon... je kunt op deze manier echt zo veel geld besparen, en dat kun je dan lekker spenderen aan leuke kleding of misschien wel een weekendje weg met je gezinnetje..... ik ben inmiddels helemaal voorzien.. overal de zolders leeg gekaapt!! alles gratis dus!!
hee meiden, ff poosje niet geweest hier maar ben er weer....vind deze topic ook heerlijk! paar dagen niet gekeken en het is bij te houden wat er geschreven is(al heb ik niet alles onthouden haha) zo druk topic is niks voor mij! Fijn dat het eigenlijk met iedereen wel redelijk gaat! Ischias is niet zo fijn...hopelijk wordt het niet erger! Hier erg last van bekkern, vooral einde van de dag en 's avonds echt last van...en omdat ik dat weer doe ik alles in de ochtend en daardoor wordt het ook weer erger...pfff idd de combi vinden tussen beweging en rust vind ik ook moeilijk! ik zit al bijna op de helft ruim 19 week nu ....woensdag de 20 week echo! hopelijk is alles gezond en wel!! en zien we of we een meid of een jochie mogen verwachten...denk echt weer een meid! wij hebben destijds bij onze dochter ook spul van marktplaatst gehaald....zag er nog schitterend uit en voor een schappelijk prijsje! nog geen dag spijt van gehad! dus idd een goede tip! Hier tot nu toe 6 kilo aangekomen...dus gaat nog aardig netjes...bij me dochter was ik ruim 28 kilo aangekomen(shock) dus zit nu op de helft met 6 kilo erbij dus ben er tevreden mee...maar ach als de baby maar gezond is dat is belangrijkste toch... Ik ga me zo ff klaarmaken...ga naar Bingo van me man zijn werk haha altijd leuk!! fijn weekend! liefs
ik heb sinds donderdag echt enorm last van mijn onder-rug. links onderin trekt door via mijn been naar mijn voet! morgen even bellen naar chiropractor .. verder voel ik steeds vaker de "bepaalde" kriebels in mijn buik! 9 kg aangekomen.. moet het dus wel in de gaten houden!! maar ja ben niet meer misselijk he..