Ik sta versteld hoeveel sommige dames aankomen. Ik kom maar steeds niets of amper aan. Terwijl je dat wel zou verwachten gezien mijn buik. Maar goed, volgens de vk is dat niet erg. Ik zit sinds twee dagen thuis met voorhoofsholte en bijholte ontsteking. Een drama, want je krijgt geen kuur als je zwanger bent. Moet het doen met een paar paracetamol op een dag. Ik dacht dat ik gek werd van de pijn. En dan moet ik nog bevallen over 23 weken. We zaten in Madrid voor een paar dagen. Lekker eruit dacht ik. Nou, ik was zo strontverkouden dat het een beetje aan me voorbij ging. Ik voel het kindje ineens heel af en toe. Dan zijn dat bewegingen die je echt niet kunt vergelijken met je darmen. Wel voel ik sowieso heel erg goed de baarmoeder. Soms gewoon pijnlijk. Snel opstaan lukt niet, op mijn rug liggen ook niet meer, draaien van linker naar rechter zij gaat met veel meer moeite. Ik voel me soms al 30 weken zwanger. Morgen bij de vk maar eens navragen of dat gebruikelijk is. Vind de baarmoeder zo zwaar aanvoelen, of zullen dat de harde buiken zijn waarover ze het hebben. Of is het gewoon groeien van de baarmoeder. Ik weet het niet natuurlijk, maar het maakt me wel eens onzeker. Iemand die dat herkent?
hier nog steeds onder startgewicht. Heb ook pas een week de pillen tegen het spugen, dus moet het even de tijd geven om straks aan te komen. Begon met 65 kilo, staat nu nog 63 op de weegschaal. Maar ja, wat er niet aankomt hoeft daarna er ook niet af Dat gevoel wat jij omschrijft herken ik wel woepie. Ik denk ook dat het het oprekken van de baarmoeder is en bij mij een heeeel druk zwemmend beebje hihi. Ben benieuwd wat je vk ervan zegt?
Holiday...doe maar rustig aan met je rug meid...je hebt er maar 1 van! leuk leuk de bekende kriebels...heerlijke! Woepie....beterschap meid!Hier voelt baarmoeder aan einde van een werkdag vooral erg zwaar aan ik herken het wat je zegt...geen idee of het een soort van harde buik is! Anni....lekker 2 kilo minder....hier nu nog steeds 6 kilo erbij, dus redelijk netjes!geniet van je druk zwemmend baby-tje.... Hier vandaag een mijlpaal...de 20week zijn bereikt....Yeahhhh Morgen de 20 week echo..om 9.00 al gelijk, dat scheelt. wel spannend hoor!Hopelijk is ons kleintje super gezond?(voor zo ver ze kunnen zien natuurlijk) en zien we of we een prinsje of prinsesje mogen verwachten...ben al best zenuwachtig...hou jullie op de hoogte... LIefs
spannend meissie! Ik ben heeel benieuwd wat je krijgt, een jongen of meid. Ik hou morgen het topic in de gaten voor meer nieuws
Hee meiden, we zijn net terug en alles was gelukkig goed met de kleine spruit, voor zover ze konden zien natuurlijk...!! en we krijgen weer een mooie MEID we zijn super blij en dolgelukkig!!!
Wij gaan wel voor een volledig nieuwe kamer maar in B vind je veel meegroeikamers. Dwz dat je eerst een babybad hebt maar de planken vooraan en achteraan leg je nadien anders, planken voor het eenpersoonsbed ertussen ipv de spijlen en je hebt een groot bed. Kast ed blijven gewoon staan en we moeten nadien geen nieuwe kamer meer kopen. Maar da's een keuze die ieder voor zich moet maken. Wij kopen voor zoonlief een nieuw matrasje, omdat hij nu een aerosleep heeft en ik het zonde vind om daar weer zoveel voor te betalen. Dus die wisselen we. En al de rest van lakens en rompers ed heb ik nog allemaal van zoonlief. Als het een jongen wordt heb ik ook de kleertjes, want die heb ik allemaal bijgehouden en we zitten in hetzelfde seizoen. Maar goed oppassen met zwaar tillen he Hier vraag ik altijd of ze de zak hondenvoer in de wagen willen leggen
Ik ben ook nog niet veel aangekomen. Zat op bijna 3 kg denk ik (en dan had ik me laten gaan laatste weken ) maar ben maandag met buikgriep van m'n werk gekomen... Dus nu ben ik al 1,5 kg gewoon kwijt waardoor ik nu nog amper iets ben bijgekomen. Moet toch een paar dagen opletten met wat ik eet dus veel zal er de komende week nog niet bijkomen Bij zoonlief kwamen de kilo's pas na 20w, 19 kg in totaal toen... Vervelend dat je niet een kuurtje kan krijgen he... Ik snakte maandagavond ook zo naar iets tegen de misselijkheid en braken, maar helaas, da's uitzieken Gelukkig vandaag weer aan't werk en voel me al wat beter. Snel opstaan moet ik ook niet meer proberen. Krijg daar vaak krampen van net boven m'n lies, dus daar let ik wel op. Draaien in bed gaat hier ook al niet meer zo vlot hoor, hoort er toch wat bij... Wat bij mij hielp was een bv-kussen (zo'n worst) en dan had ik geen rugpijn meer. Ook met op m'n rug liggen, kussen tussen m'n benen en dan ging het goed. 't Is wat zoeken
Wat leuk!!! Fijn dat de echo zo goed is meegevallen! Is toch altijd een opluchting om dat nog eens te horen. Geniet maar volop!
meissie, gefeliciteerd! Wat leuk zeg En fijn dat alles goed is. Heb je je dochtertje al verteld dat ze een zusje krijgt?
@meissie gefeliciteerd leuk dat jullie een "meissie" krijgen. .. ik heb zo'n gevoel wij ook.. nog 2 weken wachten en dan weten we het!
Thanks meiden... ja onze meid zei direct al dat vanaf begin dat ze een zusje kreeg dus toen we het vandaag vertelde reageerde ze heel nonchalant zo van....dat wist ik toch al mama? hahaha 3 jarige wijsneus heerlijk! Nou jullie meiden nog!! ben benieuwd!
hahaha heerlijk he, die uitspraken? Wij willen ook graag weten wat het geslacht is, en maken dat ook bekend. Ben te nieuwsgierig hihi
Meissie: gefeliciteerd met de mooie uitslag! Hartstikke fijn. Het valt me op dat de meeste mensen graag willen weten wat het wordt he. Of lijkt dat nu zo. Ik ben er heel blij mee dat ik het weet. Nu heeft het kindje meer een gezicht gekregen, weet ik dat ik hem met hij kan aanspreken en wen ik alvast aan het idee dat het een jongen is. Gelukkig heeft de huisarts toch besloten dat ik antibiotica mocht krijgen. Ik had het niet meer van de pijn. Deze is natuurlijk speciaal voor zwangerschappen, maar echt lekker voelt het niet. Maar goed, paracetamol slikken kan toch ook niet alleen goed zijn. Soms moet je wel. De pijn is al aan het wegtrekken en ik kan me concentreren op beter worden. In de week dat ik plat lag, is mijn buik enorm gegroeid. Best gek om te zien hoe dat kan gaan. Ik heb nog steeds geen foto geplaatst van onze jongen. Maar daar heb ik geen energie voor gehad. Komt nog....
oooo ik voel kleine ukkie zo goed bewegen... spurrttttelllll pruttellll maar het voelt geweldig... i'm in love <3
Ik kan niet wachten tot ik echt herkenbaar het kindje voel, dus ik ben wel jaloers op je! Ik ben nu net zo ver als jij....maar mij is al verteld dat placenta aan de voorkant ligt, dus dat het nog een paar weken kon duren...helaas...
Mijn placenta ligt ook aan de voorkant ik voelde de baby vaak en duidelijk vanaf de 19e week ongeveer..is een schitterend gevoel... alle sgoed met iedereen?? beetje rustig hier?! Hier alles wel goed...alleen voor paar uur in ziektewet ivm me bekken. dus bij fysio en balans vinden tussen rust en beweging...super moeilijk met een 3-jarige peuter in huis...alles voor het goede doel he?! werk blijft wel! fijne avond xx
tis inderdaad stil hier zeg! Ben zelf ook lekker druk, dus lees wel mee tussen de bedrijven door. Ik voel de beeb ook al, maar nog niet duidelijk genoeg om te zeggen of het een voet of een ''boks, ouwe!'' is Nu leef ik vooral erg naar de 20 weken-echo toe! Wat ik me afvroeg, is wat jullie al hebben aangeschaft? Ik wil de komende weken alles inslaan, want dan is het maar geregeld... Gevalletje nesteldrang...?