Bevallen in de mooie maand JULI :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Enjoyllive, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woepie

woepie Actief lid

13 nov 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Dit had ik nog al die tijd beloofd, nadat we de 16 weken pretecho hebben gehad.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ woepie: Wat een leuke foto's!! :)

3. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    aaah woepie wat een mooie foto's!
    Leuk zeg!

Nijntje, jij krijgt dan ook laat de 20 weken echo!
    Vind je dat niet erg?
    Ik vind 2 weken nu nog zooo lang... ;)

Wat betreft slapen ben ik een uitzondering hier...
    Tot 8 weken zwangerschap was ik ook zo vroeg wakker.
    Maar daarna ben ik eigenlijk heel moe geworden en slaap ik dus makkelijk 11 tot 13 uur op een nacht, met 1 onderbreking voor het plassen :)
    Misschien ook wel omdat ik 36 uur werk, en ook nog minimaal 2 avonden in de week thuisknip bij mensen...

Gister heb ik 2 pakjes gekocht bij de Hema, zo cute :)
    Al is uni wel moeilijk te vinden zeg, alles is zo geslachtgericht...
    Nijntje, jij wilde niet het geslacht weten toch?
    Hoe doe jij dat met kleertjes?

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nee vind het niet erg. Vorige week echo gehad en hartje zag er goed uit, geen open gehemelte, lipjes mooi hoe het moet zijn, armpjes en beentjes met alles erop en eraan. En voel beebje ook redelijk goed, dus ja... En met een peuter in huis gaat de tijd veeeeeel sneller voorbij dan bij de eerste zwangerschap. Toen vond ik dat wel erg hoor. ;)

Nee, wij gaan het ook niet weten. Heb een aantal unisex setjes van bij de oudste, dus die kan ik gewoon opnieuw gebruiken. En meisjesspullen zijn snel bijgehaald moest het zijn. Ga wel nog eens bij prenatal langs want daar hebben ze zo leuke dingen van nijntje.
    Nu, zoonlief is van juni en toen was het hittegolf. Die heeft 1 dag kleertjes aangehad en toen heeft hij een maand in z'n rompertje gelegen... Toen werd het pas wat koeler en de moeite om kleertjes aan te doen ;) Dus dat kan nu ook het geval zijn, dat weet je natuurlijk niet op voorhand.

5. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    ja daar zit ook wat in....
    Ik zorg dat ik een paar pakjes in huis heb, en dan kan ik altijd bijkopen als het nodig is :)

Fijn dat alles goed is, toch belangrijk om te weten!
    Ik kan niet wachten tot over 2 weken ;) :D

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja dat is ook, bijkopen kan je altijd. Zorg vooral voor voldoende rompers, die moest ik hier wel bijhalen ;) Denk dat ik 4 pakjes maat 50 heb en hij heeft ze allemaal 1x aangehad... Na de maand hitte zat hij al in maat 56 ;)

7. woepie

woepie Actief lid

13 nov 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Mag ik wat vragen over die rompertjes. Stel dat het kindje in juli /augustus wordt geboren en het is heet, heb ik dan die rompers met lange mouwen nodig, of zijn korte mouwen voldoende? Moet je sowieso lange mouwen in huis hebben?

8. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    ja rompertjes heb ik al wel een stapeltje van.
    Maar pakjes nog niet.
    ach, dat komt wel!

Lees net dat het een spookzomer gaat worden, met enorme tropische stormen, hagelbuien en mega regenval...
    Pfff straks kan de vk niet komen tijdens mijn bevalling ivm noodweer... In juli notabene! :D
    Ben benieuwd hihi

9. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    ik heb beide woepie, maar korte mouwtjes is prima met dat snikhete weer.
    Als kindje maar uit de zon blijft met huidje :)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb alleen maar korte mouwtjes, lange mouwtjes doe ik pas aan tegen de herfst als het buiten echt frisser wordt. Met een temperatuur van bijv. 20°C buiten, is binnen voldoende om een romper met korte mouwen en een pakje met lange mouw erover aan te doen. Je moet ook zien dat je ze niet te warm kleed ;)

Wat je eventueel ook kan doen is een romper met lange mouwen aandoen en daarover een t-shirtje met korte mouwen.

@ anni: Ik smeerde onze zoon nog altijd met zonnecreme in ondanks dat hij in de kinderwagen in de schaduw lag. Je weet maar nooit ;)

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Brrrr! Dat is zoals vorige zomer, is ook zo'n paar keren zo'n storm met veel regenval geweest... ;) Denk dat de komende zomers meer van dat gaat komen helaas.

12. woepie

woepie Actief lid

13 nov 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Dames ik wil even wat kwijt. Ik voel de baby nog niet en ben zaterdag al 20 weken. Ik word er ondertussen een beetje onrustig van. Terwijl ik eigenlijk de houding wil hebben van, het komt wanneer het komt, laat het los. Dat ging tot voorkort aardig, maar hoe dichter we bij de 20 weken echo komen, hoe liever ik wil dat hij gaat bewegen.

Help.....wie stelt me gerust

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Woepie, kan zijn dat je placenta aan de voorkant ligt en dan is het heel normaal dat je je beebje nog niet voelt hoor. Zou me niet te veel ongerust maken. Wanneer heb je 20w-echo?

14. samkids

samkids Niet meer actief

Mogguh dames.
    Hier ook weer even een teken van leven van mij. Lang geleden, het was/is wat druk en daardoor weinig tijd/zin hier veel te posten.

Woepie, grote kans dan inderdaad dat je placenta aan de voorkant ligt. Was er op de echo met 16 wkn al iets te zien over de ligging van je placenta? Wat een schitterende foto's zijn dat trouwens. Vooral die waarbij je van voor kijkt via de zijkant, middenboven dus. Echt mooi en zo schattig. En als je je echt zorgen maakt, dan bel je de verloskundige toch? Daar zijn ze voor. Misschien mag je wel even tussendoor komen om het hartje te luisteren. Een gestresste moeder is ook niet goed.

15. samkids

samkids Niet meer actief

Slapen is bij mij ellende. Al sinds de terugplaatsing. Dus ik slaap al 16 weken k*t. Maar ik slaap altijd slecht de tweede helft van mijn cyclus. Blijkbaar heeft progesteron een grote invloed om mijn slaapgedrag. Het probleem bij mij is vooral wakker worden omdat ik naar de wc moet en dan niet meer kunnen slapen. Een tijdje heb ik dit kunnen doorbreken door juist nog wat te drinken voor het slapen gaan waardoor ik om 1 uur ipv 4/5 uur wakker werd en dan nog wel door kon slapen. Maar nu word ik gewoon om 1 uur wakker omdat ik naar de wc moet, en om 4/5 uur weer en dan blijf ik wakker liggen tot half 7. In het weekend is het soms wat minder, dan word ik met een beetje geluk om half 8 pas wakker, maar ook niet altijd.
    Ik heb me er maar bij neergelegd en geef dan maar toe aan even slapen tussen de middag, maar dat kan helaas alleen maar in het weekend natuurlijk.

16. samkids

samkids Niet meer actief

Met 16 weken hadden wij trouwens een pret-echo, met 18 weken had ik een extra echo via collega, en beiden zagen hetzelfde geslacht. Ik mag het alleen van lief niet zeggen welk geslacht dan, maar het lijkt dus wel duidelijk. Ik twijfel er dus niet aan dat we 14 maart hetzelfde te horen krijgen. Gelukkig staat het daadwerkelijk kleurgeven van de kinderkamer pas voor eind maart gepland (eerst moet de stucadoor aan de slag vanaf 19 maart), dus stel stel stel dat beide echoscopisten/artsen er naast zaten, dan is er nog geen man over boord.

Ondertussen ligt onze bovenverdieping letterlijk in puin. Met het mooi maken van de babykamer, maken we maar meteen heel de bovenverdieping mooi: alles wordt opnieuw gestuct (gestucd?), overal nieuwe vloer, nieuwe badkamer, en dus uiteindelijk mooi kleurtje op de muren van de babykamer. Als er dan misschien ooit een tweede komt, hoeven we alleen die kamer een kleurtje te geven. Meubeltjes komen 9 mei, dan moet het verbouwwerk wel af zijn.

Wij zijn dus al druk bezig. Maar ik word dan ook snel zenuwachtig bij de gedachten dat allemaal op het laatst te moeten doen. Dit kan ik dadelijk al mooi afstrepen.

17. holiday

holiday Actief lid

25 aug 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha zo herkenbaar dat verbouwen als je zwanger bent! dat had ik bij mijn dochter ook. Nu is ons hele huis al verbouwd en netjes.. maar wij gaan een nieuw huis bouwen.. dus ik kan mijn lol op de komende maanden met uitzoeken! gelukkig gaan ze pas bouwen als ukkie er is! @woepie ik voel ukkie eigenlijk ook niet of toch weer wel... zo raar.. ik weet het gewoon niet zeker.. het kan idd zo zijn dat je placenta aan de voorkant ligt. bij een eerste kan het zo zijn dat je het pas bij 23 weken of zo gaat voelen. ik dacht echt dat ik het 2 weken geleden al goed voelde.. en ook ik wordt een beetje onrustig.. maar goed nog 1 weekje 8 mrt de verlossende echo.. wat gaat het worden en nog belangrijker .. is alles gezond .. ik voel mij verder prima.. slapen gaat redelijk/goed. soms wakker voor een nacht plas! mijn huid ziet er super goed uit .. alleen mijn gewicht he.. ben al 10 kg. aangekomen.. hoewel niemand zegt het te zien. (heb wel buik hoor) weet ik dat het niet alleen "buik"is.. ti;s ook kont en boven benen hahaha.. maar ja.. ik weet van mij zelf dat ik niet overdreven snoep enzo.. ik ben gestopt met roken.. wellicht dat het daar ook door komt... ik zou iets meer kunnen bewegen.. maar eigenlijk boeit het mij niet zo.. ik ben gewoon niet gemaakt om slank zwanger te zijn. bij mijn dochter ben ik ook 18 kg aangekomen en dat is er na wat sporten (1x in de week) binnen 6 mnd af gegaan daar twijfel ik ook niet of het aan mijn eetpatroon/gewoontes ligt.

18. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    Mijn placenta ligt ook voor en ik voelde met 19 week de baby,nog erg onregelmatig van week 21 echt elke dag en overduidelijk. maar mijn vk vertelde dat je vanaf week 26 de baby echt elke dag moet voelen....
    anders ga je ff bellen naar vk dan ben je weer gerustgesteld meid....

19. samkids

samkids Niet meer actief

Ik heb wel het idee dat ik de beep voel sinds een paar weken. Ik weet dat het vroeg is, maar met 15w6d voelde ik al plopjes en dat wordt nu steeds duidelijker. Bij de laatste echo zagen we dat de beep met beentjes links en hoofdje recht ligt, en vooral 's avonds voel ik links ook het meest. Maar er zijn ook dagen dat ik minder voel. Dan pak ik even de Angelsounds en dan ben ik weer gerustgesteld.

Holiday, spannend! Nog een weekje en dan mogen jullie weer binnen kijken.

20. woepie

woepie Actief lid

13 nov 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal. De echoscopiste had inderdaad gezegd dat vanwege mijn placenta het voelen van de baby nog een paar weken zou duren. Maar dat zei ze toen ik 16 weken was. Voor mijn gevoel zijn de paar weken om, haha. Maar goed, woensdag 20 weken echo en dan zal ik het wel even navragen. Tot die tijd goede moed en rustig afwachten. Moest het gewoon even kwijt en wat geruststellende reactie lezen. Fijn!

Dus meer mensen die slecht slapen. Ik ga, als ik in de ochtend niet hoef te werken, er gewoon samen met mijn vent uit. Lekker samen ontbijten. Dat is ook zoiets, ik word wakker van de honger. Haha, in de nacht verbruik ik zoveel dat mijn maag rommelt. Dus lekker op tijd eruit. 1 dag in de week breekt het me op en lig ik om 9 uur voor pampus op de bank. Maar voor de rest. Ik geniet van de extra energie. Sowieso heerlijk dat de dagen weer "wat langer zijn".

Deel Deze Pagina