ik heb hier al behoorlijk last van nesteldrang hoor.. mijn man zei al; lekker combi.. voorjaars drift en nesteldrang.. of te wel.. we hebben een citybox gehuurd .. en het halve huis is leeg.. hahaha .. moeten wij op nieuw babyproef maken na 9 jaar. de babykamer is gisteren door de schoonmaakster helemaal lekker uitgesopt. Nu moet ik nog 3 onderdelen doen. dat is de kledingkamer uit mesten, onze slaapkamer en dan de gangkast.. en dan waarschijnlijk 2 ritjes milieustraat.. hihi..
hee meiden, even vraagje...zijn jullie al met de namen bezig? waar houde jullie van? wij hebben nu 2 namen....maar elke week vind ik de ene naam mooier en de andere week de andere naam...ik maak me man en mezelf er helemaal gek mee!! Niet fijn..... moest het ff kwijt! liefs xx
Meissie, ik had voordat ik zwanger was, en terwijl we al paar jaar in de MMM zaten, al wat voorkeursnamen. En vooral voor één van de twee geslachten waren lief en ik het toen al eens. En die naam gaan we nu ook gebruiken. Wij heb dus totaal geen twijfel. Sommige mensen zeggen nog 'misschien kom je nog een leukere naam tegen de komende maanden' maar ik weet zeker dat we hier bij blijven. Toch voor de zekerheid ook nog even nadenken over het andere geslacht, voor het geval het op de twee vorige echo's toch niet goed gezien is. Onze voorkeuren gaan wat betreft jongensnamen wel uit naar korte namen. Bij de meisjesnamen weet ik niet zo goed hoe ik het moet beschrijven, ik noem het maar 'lieve' namen. Maar ja, dat zijn ze altijd toch. Jaaaa Holiday, lentekriebels! Heerlijk! Woepie, als je placenta echt aan de voorkant ligt, is het volgens mij niet heel gek dat je rond deze termijn nog niks voelt. Ik heb vaak gelezen dat je dan pas rond 20 wkn voor het eerst wat zou kunnen voelen.
Wij hebben trouwens vorige week wandelwagen en maxicosi gekocht, paar weken geleden dus kinderkamer gekocht, en kraamzorg en kdv zijn geregeld. Oh ja, en gisteren opgegeven voor borstvoedingscursus. Nog meer tips of dingen die ik vergeet die ik het beste wel ongeveer nu kan regelen/kopen? Wat gaan jullie doen wat betreft voorbereiding voor de bevalling? Zwangerschapsgym/yoga/...? Ik wil wel IETS doen, en volgens mij moet ik me dan langzaam beetje gaan opgeven, maar ik weet niet wat.
Wat zijn wij vrouwen toch druk in ons hoofd met alle regeldingen voor de baby. Maar eerlijk is eerlijk, ik ervaar het zelf als leuk en geen stress. Alles op het dooie gemak (twentse uitspraak volgens mij). Ik ga zwangerschapsyoga doen. Ik doe al jaren yoga, dus vind dat heel prettig. Als je de kinderkamer, kraamzorg en kinderdagverblijf hebt geregeld dan ben je al een heel eind. Misschien eens bij de belasting kijken wat je terug krijgt. Misschien het kraampakket van de zorgverzekering aanvragen? Voor mij geldt ook dat ik jongensnamen stoer wil, zoals stijn, jens, wout enz. Meisjesnamen lieflijk, zoals julia, isabelle, merle. Maar goed, wij hoeven niet na te denken over meisjes namen.
Probeer positief te denken Dat je je kleintje nog eens gaat bewonderen, dat je gaat zien hoe het gaat bewegen ed. Misschien dat je als het schopt je wel iets gaat voelen waardoor je zeker bent dat die beweging van je beebje komt... Nu, ik was bij de oudste ook altijd erg zenuwachtig voor de echo, maar de dag zelf vooral. Nu is het allemaal veel relaxter. De weken vliegen hier ook voorbij, niet normaal. Wanneer heb je echo? Hoop voor je al 's morgens vroeg zodat je niet de hele dag hoeft te wachten
Woepie, succes morgen! Ik ben heeeel erg benieuwd Laat je nog even weten hoe het is gegaan? Hier een foto van mijn buikkie met 19 weken:
Mooie foto Anni, je hebt een mooie buik voor 19 weken! Hier alles goed gegaan tijdens de echo. Was helemaal perfect! Pfff....ademhalen...haha. Vannacht heeft hij nog de gekke 5 minuten in mijn buik gehad, was erg leuk. Gaf me de geruststelling voor vandaag. Maar alle organen waren goed en geen bijzonderheden te melden. Daarna hebben manlief en ik het gevierd in de stad onder het genot van een kop verse muntthee en appelgebak!
dankjewel woepie! Wat fijn dat alles goed was meid! Inderdaad een goede reden om te vieren. Lekker van genieten hoor!
ik krijg morgen om half 1 de 20 weken echo... ook een beetje zenuwachtig hoor... ben zo benieuwd wat het gaat worden...
hey meiden, alles was GOED .. en we krijgen een MEISJE ... we zijn zo blij ... om het te vieren gisteren lekker uit eten geweest.. en ik was me een partijtje moe gisteren avond.. ik denk dat alles spanning er in 1x uit kwam.. heb namelijk in een ruk door geslapen en werd uitgeslapen vrolijk wakker.. en dat is echt lang geleden. Kleine uk groeit helemaal volgens schema en alles zag er gewoon keurig uit! 17 april (uit mijn hoofd) krijgen wij een 3d/4d echo ... om ze nog beter te kunnen zien.. kijk daar erg naar uit!! fijne dag allemaal...
Wat fijn holiday, binnenkort 2 meiden in huis Kan wel dat je spanning er nu uitkwam. Hier ook nog steeds zo moe...