Gelukkig is en wordt er juist wel geëxperimenteerd met mensen, anders zouden bijv. bepaalde ziektes nog steeds je dood betekenen...
Nee het ging mij ook niet om het bevallen in de ruimte, heb het stukje niet gelezen, maar de tekst die ik citeerde: dat er niet met mensen geëxperimenteerd moet worden (ik ging er van uit dat dat in z'n algemeenheid over experimenten werd gezegd).
Ja joh, laten we het vooral doen! Want spelen met mensenlevens is natuurlijk de gewoonste zaak van de wereld geworden. Ik vind het te idioot voor woorden en totaal ethisch onverantwoord. Je bent echt niet goed bij je hoofd als je moedwillig het leven van je kind op het spel gaat zetten. Ze gaan veel te ver met dit soort ongein. En dan heb ik het nog niet eens over het leven van de persoon die dit zou willen doen. Dan moet je wel echt levensmoe zijn volgens mij.
Zonder context is alles anders. Hoewel er natuurlijk met en op mensen moet worden geëxperimenteerd is het nog altijd een overweging tussen wat ethisch verantwoord is, en wat het nut van de eventuele uitkomst is. Oftewel heiligt het doel de middelen. Ik kan daarom obv zo weinig informatie weinig zeggen over of ik snap dat dit soort ideeën grond vindt. Mijn menselijke reactie zegt dat dit natuurlijk volstrekt onethisch is, maar als het doel ervoor zorgt dat er een grote ontdekking wordt gedaan waar vele mensen van profiteren is het een overweging waard wat mij betreft.