verhaal Yvonne Floor

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door lies276, 27 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

https://www.doneeractie.nl/help-max-douwes-en-zijn-moeder-yvonne-floor/-32824

Zijn jullie bekend met dit verhaal?
    2 weken geleden zag ik een berichtje voorbij komen op facebook dat haar zoon Max werd vermist en mijn nieuwsgierigheid werd gewekt door de reacties op de facebookpagina van zijn vader.
    Die waren heel negatief.
    Vervolgens ben ik me gaan verdiepen in het verhaal en heb ik haar boek ( tot de dood ons scheidt) gelezen.
    Ik ben er in gedachten nu constant mee bezig.
    Ik snap dat zij in haar boek alleen maar haar kant van het verhaal verteld, maar als het echt waar is........

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ja ik, althans “bekend” zelf kwam ik het ook tegen op Facebook en ben de reacties gaan lezen en zag ook ergens een linkje naar haar boek. Ik heb het niet gekocht of er verder overna gedacht.

Waardoor houd jouw het zo bezig?

3. Romy1234

Romy1234 Actief lid

16 sep 2017
    486
    339
    63
    Vrouw
    Heb t linkje even bekeken. Het is wel een heel heftig verhaal als het waar is. Maar ik vraag me wel af hoe dit zou kunnen gebeuren in Nederland.

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik heb nogal een overdreven rechtvaardigheidsgevoel.
    In haar boek (wat overigens alleen online te lezen is omdat het uit de handel is gehaald door tussenkomst van haar ex) staan zulke schokkende dingen die eigenlijk niet verzonnen kunnen zijn.

Mijn vriendin heeft (heel terecht hoor) al jaren te maken met jeugdzorg en ik weet dus ook dat ze niet aan waarheidsbevinding doen en dat hun advies je kan maken of breken.
    Ook mijn oude buurvrouw ziet haar kinderen niet meer doordat haar narcistische ex jeugdzorg zo heeft gespeeld.

Het gaat me gewoon erg aan het hart dat kinderen pionnen zijn in een machtsspel.

disaro vindt dit leuk.
  5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Tja, moeilijke zaken dit
    Jeugdzorg maakt inderdaad fouten, grote verstrekkende fouten. Maar je weet niet of dit verhaal klopt. Het zou kunnen, zeker. Maar het net zo goed een lulverhaal zijn vanuit moeder.

6. lies276

lies276 Niet meer actief

https://l.facebook.com/l.php?u=https://protectivemothersrevolution.com/wp-content/uploads/2018/12/Tot-de-dood-ons-scheidt_HR.pdf?fbclid=IwAR0Jp7etgQMlW-XJ6iEkbhSCXNe7alEBgnvBwck0Of4LO8_MesPriDZ_25M&h=AT0Esa21TkZoluuePWBD9Wh56vC2R3Xluc8WWnhCrl4uiZEf704ABil76K9ZXBgckEIwDpvXMwmqxNIoIP3icMxsYXpSEH2Vl2dN6ofWifkpygsb9TEeiQiy5sGjzfe_NmW2

Hier kan je haar boek lezen. Het is onder druk van haar ex uit de handel gehaald. Je moet wel een enorme fantast zijn om dit allemaal uit je duim te zuigen.
    Ik heb het in één keer uit gelezen en was er behoorlijk ondersteboven van.

7. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik heb het ook gelezen gister en vandaag. Ik heb er geen woorden voor. Ze zit nu in de gevangenis. Hopelijk komt de waarheid boven tafel. Op fb circuleren foto's van haar zoon die gewurgd zou zijn door zijn vader en allemaal noodkreten van hem naar zijn moeder. Ik geloof niet dat dit allemaal gelogen is.

lies276 vindt dit leuk.
  8. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik heb de reacties op vaders Facebook ook gelezen. Vader had een ander Facebook account aangemaakt en mee gereageerd. En ik heb het boek van moeder gelezen en die dingen zeiden mij al genoeg. Ik geloof moeder.

lies276 vindt dit leuk.
  9. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik heb het verhaal ook zien signaleren op fb, nadat een vriendinnetje het gedeeld heeft.
    Nooi deel ik zomaar iets, toen ik dit zag, te bizar gewoon uitgespeeld worden over social media!
    Ik heb het niet gedeeld! Ik ga zo het boek eens lezen.

lies276 vindt dit leuk.
  10. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Heeft iemand een beknopte samenvatting van het boek:o:

Ik had de post op fb ook gezien. Heb er niks mee gedaan, aangezien je totaal niet weet wie er de waarheid spreekt. Ik ken die mensen niet en hun omgang niet.
    Wat ik wel apart vind is dat moeder een boek kan schrijven met alle details vanaf dag 1 van de ontmoeting. Dan denk ik; óf het is een fantasie verhaal, óf ze heeft vanaf dag 1 een dagboek bij gehouden met al deze details erin. En dat laatste vind ik persoonlijk ook een beetje apart. Ik bedoel... op deze wijze ga je toch geen relatie aan? Maar nogmaals, ik heb het boek niet gelezen. En zag op fb tegenstrijdige verhalen rondgaan.

11. lies276

lies276 Niet meer actief

Een beknopte samenvatting is natuurlijk lastig. Juist de opeenstapeling van gebeurtenissen maken het verhaal zo bizar.
    Heel beknopt: haar ex is een narcist die iedereen om zijn vinger weet te winden en de dingen zo verdraaid/ manipuleert dat deze vrouw haar kinderen kwijt raakt, financieel aan de grond komt te zitten en alle instanties tegen zich krijgt. Aan waarheidsbevinding wordt niet gedaan ( ex beweert dat ze geestesziek is, terwijl ze nooit een diagnose heeft gekregen. sterker nog; haar psycholoog geeft al snel aan dat haar ex het probleem is. Haar ex is wel onder behandeling ivm persoonlijkheidsstornis), want jeugdzorg vindt dat ze niet zo moet vechten, omdat dat niet in belang van haar kinderen zou zijn.
    Na het schrijven van haar boek ziet ze haar kinderen heel weinig, maar haar zoon wil heel graag bij haar zijn, omdat vader hem mishandelt.
    Uiteindelijk zijn ze dus gevlucht, maar gevonden en zit zoon in een gesloten inrichting en moeder in de gevangenis.
    Je zou het boek echt moeten lezen!

Wat betreft de details:ik zou ook zo een boek over mijn leven kunnen schrijven hoor. Ik weet ook nog heel veel details.

12. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    pff ik zit nog maar op bladzijde 50 en ik krijg al de kriebels, niet alleen van hem maar ook van haar.
    Waarom laat ze dit allemaal toe? Ik snap wel dat dit beetje bij beetje is, maar toch als ze wel teksten kan schrijven, dan is ze zeker niet achterlijk...

joepy en lies276 vinden dit leuk.
  13. Wat een verschrikkelijk verhaal.
    Ik kan het niet lezen zonder helemaal naar te worden en verdrietig.

Geloof helaas wel elk woord wat er in staat..

lies276 vindt dit leuk.
  14. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Ik vind er wel wat tegenstrijdigheden in staan maar misschien ligt het aan mij. Ze begint haar boek dat ze als Consultant Werving & Selectie werkt, later noemt ze zichzelf jurist voordat ze journalist werd.
    Verder vind ik sommige dingen lastig te begrijpen. Een “relatie” met een man waarbij ze niet afhaakt als ze hoort dat hij getrouwd is, dan met één of ander corsetje afspreken en dan haar hand breken maar zich pertinent niet wil laten opereren. Of dat ze een aantal keren echt niet gediagnosticeerd werd en uiteindelijk bij een psychiater komt die dan klakkeloos lithium voorschrijft.

Aan de andere kant ken ik letterlijk zo’n soort verhaal maar dan van een vader. Ging ook heel erg ver. Soms lastig te geloven ook.

15. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wat een bizar en verschrikkelijk verhaal. Zelfs als er maar een gedeelte waar is!

Nu dit zo naar buiten komt, is er dan nog steeds niemand die iets doet?

lies276 vindt dit leuk.
  16. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Gezien de vele leugens die mijn moeder ophing aan iedereen over mijn vader die voor anderen geloofwaardig overkwamen geloof ik niet zomaar ieder verhaal dat online wordt gegooid. Ja jeugdzorg zal haken laten vallen, dat is helaas realiteit maar hier staat maar 1 kant van het verhaal en wie weet wat daar van waar is en hoeveel er uit de duim gezogen wordt.
    Ik hoop dat jeugdzorg kijkt naar wat het beste is voor het kind, en of dat bij mama, papa of in een pleeggezin/instelling is is aan hun. (Ja ik weet dat een instelling niet niks is maar soms is dat nog altijd beter dan thuis)

Nieuwsgierigbijtje en Kinderwens87 vinden dit leuk.
  17. lies276

lies276 Niet meer actief

Er is wel een actiegroep die haar en haar zoon probeert te helpen, maar als ze geen goede advocaat heeft, is het lastig om tegen (overheids)instanties te vechten.

18. lies276

lies276 Niet meer actief

Waarom vind je dat tegenstrijdig?
    De ex van mijn vriendin bazuinde ook overal rond dat ze borderline had.
    Niemand plaatste daar vraagtekens bij en nam dat voor waar aan.
    Ze heeft meerdere psychische onderzoeken en tests gehad en daar is nooit een diagnose uit gekomen
    Dat iemand soms opmerkelijke/ onbegrijpelijke dingen doet, wil nog niet zeggen dat diegene geestesziek is.

19. lies276

lies276 Niet meer actief

Natuurlijk gebeurt het helaas beide kanten op. Een vader die een moeder zwart maakt en een moeder die een vader zwart maakt. Het is beide verschrikkelijk. Erg dat jij dit ook hebt meegemaakt!
    Zolang een kind niet in gevaar is bij de ex partner vind ik dat beide moeten stimuleren om met beide ouders goed contact te hebben en niet met de kinderen negatief over de ander mag praten.
    Helaas is de realiteit meestal anders.

In dit geval zag moeder haar kinderen, door toedoen van haar ex, bijna niet meer. Aangezien er ( voor zover wij kunnen weten) geen enkele reden is (behalve door de leugens van vader) dat moeder geen contact met haar kinderen kan hebben, geeft mij dit een zeer onbestemd gevoel.

Dan zou je kunnen zeggen: Ja, maar jeugdzorg weet wel de ins en outs en zal toch niet voor niets bepaalde beslissingen nemen?
    Ik heb niet zo'n hoge pet op van jeugdzorg. Ook ik ken de verhalen van machtsspelletjes, niet aan waarheidsbevinding doen, tunnelvisie, enz
    Vaak met zeer verstrekkende gevolgen.
    Ik vind het dus zeker geen ongeloofwaardig verhaal.

20. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Er zijn te veel haken en ogen in het verhaal voor mij om het te geloven.
    Maar ik snap ook dat je jeugdzorg niet altijd geloofwaardig vind. Er zijn genoeg negatieve verhalen daarover. Sommige kloppen, sommige niet.

Mijn situatie was trouwens totaal anders ( ik was gelukkig al volwassen toen mijn ouders gingen scheiden) maar man wat kan iemand flink de slachtoffer uithangen met lulkoekverhalen en geloofd worden terwijl het tegendeel waar is. Probeer dan maar eens de waarheid boven tafel te halen als buitenstaander.

Mijn moeder had bijvoorbeeld aan iedereen verteld dat mn vader haar uit huis had gegooid en de bankpassen had afgepakt.dat ze dus dakloos was zonder toegang tot geld, Terwijl ik haar zelf achter zijn rug om het huis heb zien leeghalen en ik zelf had gezien dat ze de bankrekening had leeggeplunderd en dat op een bankrekening had gezet waarvan mijn vader geen toegang had.
    Volgens iedereen was mn vader de de vreemdgaande brute boeman terwijl de waarheid was dat zij hem probeerde kaal te plukken zodat ze een royaal leven kon gaan leven met haat minaar.
    Gelukkig kon zijn advocaat in de rechtbank bewijzen dat mijn vader de waarheid sprak. Maar toen waren er al vriendschappen gesneuveld.

Deel Deze Pagina