Bevallen in de zomer, wat trek je aan?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Angeliekie, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij de eerste een t-shirt. Bij de tweede ging ik geheel gekleed het ziekenhuis in, want ik zou een CTG krijgen om de volgende dag ingeleid te worden. Tijdens de CTG kreeg ik een weeenstorm en heb dus mijn broek en shirt uitgetrokken. Dus lag in hemdje en onderbroek. Op een gegeven moment onder de douche, dus bloot. In de douche kreeg ik persdrang dus ben bloot bevallen. Achteraf erg lekker om helemaal niets in de weg te hebben zitten. En hoefde niets meer uit te trekken om na de bevalling te kunnen douchen. Daarna lekker een luchtig nachthemd aangedaan.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik had nieuwe bigshirts gekocht en bij aankomst in zh pas aan. Was eind juli maar niet extreem warm.

3. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Zwart topje met spaghetti bandjes. 9 augustus bevallen maar was niet heel warm.

4. gusto

gusto Niet meer actief

Ik had een beige jurkje aan. Ging zo snel dat ik geen tijd meer had om me om te kleden. Jurkje kon gelijk in de prullenbak :)

5. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Ik ging in joggingbroek en t shirt naar het ziekenhuis. Het t shirt bleef aan, gewoon geen tijd/besef gehad om het uit te doen

6. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik trek gewoon een truitje met spaghetti bandjes aan denk ik.
    Tenzij het heel snel gaat en hangt ook echt van het weer af.
    Als het bloed heet is dan wil ik zo min mogelijk aan mijn lijf denk ik.
    En voor na de bevalling,moet 2 dagen in het ziekenhuis blijven samen met de baby,dan trek ik gewoon lekker een joggingbroek aan en een luchtig shirtje.
    Alles wat maar makkelijk zit dus

7. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    had geen tijd om om te kleden:)ben dus in me super mooie trui bevallen:D

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Geen idee wat ik aanhad, kleren van die dag maar weet echt niet meer wat dat was. In ieder geval geen broek meer, die was uit. Ook totaal niet over gedacht om wat anders aan te doen.
    Kocht laatst van die bigshirts, vind ik lekker om te dragen voor je aangekleed bent. Zegt die verkoopster: ja leuk voor de bevalling. Eh, ja tuurlijk....
    Oja hier niet echt een bloederige bedoening hoor, en shirt heb ik denk ik ook ergens uitgedaan want baby lag op mn blote huid.

9. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Moest het mooi weer worden ;)
    Hier had ik een bigshirt aan, lekker makkelijk en maak je geen sonde van moest je vlekken houden.

10. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had een wijd shirt aan, die ging uit veelste warm had ook een laken bij me liggen die tussen de weeen door over me heen lag en bij elke wee weer eraf gegooit werd ;), en met persen niks

11. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik ben 17 juni uitgerekend dus dat is nog niet echt zomer maar het kan toch best warm zijn. Ik heb een jurkje met spaghettibandjes en een gewoon nachthemd in het donkerblauw dat tot net over mijn knie komt. Voor na de bevalling een wat 'sjieker' nachthemd. Ik vind die bigshirts afschuwelijk (er staan vaak van die vreselijke prints op) en ik wil er toch een beetje leuk bij liggen. Niet voor anderen, niet voor de foto, gewoon voor mezelf. Ik vind dat bevallen al oncharmant genoeg :) Bovendien kun je ook bij de Zeeman of Wibra voor weinig geld iets leuks kopen, hoeft echt niet meteen tientallen euro's te kosten.

12. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Van mijn zoontje ben ik bevallen toen het bloedheet was.. alleen merkte ik daar in het ziekenhuis niets van.. had grote shirts bij me.. een zwarte.. zodat je niet al t bloed zag erop(wel meteen weggegooit) Ging naar het ziekenhuis in een shirt en joggingbroek in het ziekenhuis snel grote shirt aangetrokken.. :)

13. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Vorig jaar bevallen, bloedje heet!
    Had een rokje een topje aan toen ik naar zkh ging, uiteindelijk heb je alleen nog bovenkleding aan, dus alleen mijn topje (met bh) had ik nog aan.
    En hebben daar airco, alleen soms niet handig geplaatst (lees: op kruis)

Maar weet je, op dat moment maakt het je geen ene reet meer uit!
    Ik was daar veel mee bezig tijdens zwangerschap, en had vanalles gekocht en klaar liggen.. pff nou, had niet gehoeven!

14. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Deze 'zomer'?
    Een shirt met lange mouwen, skisokken, dikke joggingbroek en wellicht een muts :p Bah wat koud tot nu toe :(

Deel Deze Pagina