bevallen in de zomer

Discussion in 'Zwangerschap' started by Makkie, Jan 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

hoi meiden!

Ik ben van mijn zoontje bevallen begin december 2008, in de winter dus. Het is een hele gezellige maand, dus dat vond ik erg leuk, maar vond het in de winter bevallen ook wel wat nadelen hebben:

- koudddd als je snachts moet voeden
    - veel met kruiken in de weer, kleintje warm houden
    - kon niet zo snel naar buiten met de kleine, was te koud
    - korte dagen, smiddags snel donker en smorgens lang donder
    - ben nogal gevoelig voor sombere stemmingen in de winter en met de hormonen erbij had ik het soms hormonaal wel zwaar!

Nu ga ik bevallen in de zomer, heel wat anders!

Zijn er mama's die van het bevallen in de zomer wat nadelen hebben ontdekt? Of juist voordelen? Mij lijkt het me super, lekker warm overdag en snachts, kleine lekker snel mee naar buiten (als dat mag al) lange zwoele dagen, ik voel me in de zomer veel beter hormonaal!

Dus meiden, wat zijn jullie ervaringen??

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik weet dat mn schoonzusje enooooooorm (echt, en dan overdrijf ik niet) zat te klagen over de warmte. Nu had iedereen last van de warmte, maar het schijnt dat als je zwanger bent het nog erger is.. dusse... succes :D

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

whahaha ja dat kan ik me voorstellen ja! Ook dat je dan mss sneller en meer vocht vasthoud... maar goed, ik heb het liever te warm dan brrrrr koudddddd!

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Oh, wat grappig.. ik ben nu dan zwanger in de winter, en heb het erg snel warm.. dus zo erg vind ik de kou niet :D Zo zie je maar weer he.. iedereen ervaart alles anders :D

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

haai ik ben afgelopen zomer bevallen. op 16 juli om precies te zijn en hetw as idd heeeerrrlijk!!

alleen met het aankleden als we naar buiten gingen was het een beetje vervelend. ik was bang dat ik hem te dun aankleedde. hij had dus een rompertje aan een dunne lange mouw trui en een broekje o en sokken. nou hij had het natuurlijk vreselijk warm!!! wist ik veel.
    thuis liet ik em lekker in zn romper zitten en als het echt te heet was had ie alleen zn pamper aan. dat vond hij heerlijk.

dus vergis je niet die kleintjes krijgen het erg snel warm. verder helemaal geen nadelen.

6. lennylenn

ik had alleen de laatste weken last van de hitte. maar ik zat toen in mn verlof en in huis werd het al gauw 26 graden!!!!! en savonds washet minimaal 23 graden. vreselijk!!!!!!
    naar buiten gaan kon bijna niet meer want ik ben klein en dun en was tijdens mn zwangerschap 23 kilo aangekomen, tjah mn lichaam is zo een gewicht niet gewend dus ik kreeg echt pijn in mn rug en benen.
    zuchhttt ik wil weer zwanger zijn!!!!!!!

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

@lennylen, o ja, zoals jij het beschrijft, zo zie ik het helemaal voor me!! Heerlijk lijkt me dat! (en thanx voor de tip, niet te warm kleden dus!)

@tummetje, ja zelf had ik het tijdens de zwangerschap niet koud, maar na de bevalling en dan vooral snachts met voeden/verschonen. Ik had echt zoooooveeeeeel aan in bed, niet normaal meer hahahaha. En nog koud hebben....

Zul je me straks juist horen zuchten...pffff wat een hitte zo in de zomer hahahaha

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva is 30 december 2007 geboren, maar we hadden allebei geen last van de kou.

's Nachts hadden we de verwarming ook een beetje aan, luchten deden we overdag. Ik gaf borstvoeding, dus snel Eva uit de wieg en aanleggen en zo koud vond ik het niet.
    Het gesleep met de kruiken viel ook mee, ze had al snel alleen een kruikje als luxe, was niet meer nodig maar wel lekker natuurlijk :)
    En met Eva zijn we na een week gewoon naar buiten geweest en gewoon een paar keer per week naar buiten. Goed aankleden en dan ging het prima!
    Ik kan zelf ook niet zo goed tegen de winter, maar ondanks de hormonen ging het best goed. Heb wel last van (late) kraamtranen gehad, maar niet het idee gehad dat het erger was doordat het winter was.

De zomer lijkt me ook wel lekker hoor, maar dan kan het weer veel te warm zijn waardoor je kindje niet kan slapen. En aan warmte kan je zo weinig doen. Bij kou kan je ze tenminste lekker inpakken.
    Doe mij maar het voorjaar :D, niet te koud, niet te warm, heerlijk!

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

@Snoopy, hihihi nou dan was het bij mij puur hormonaal dat ik het zo koud had denk ik... ik gaf ook borstvoeding en ik bleef daarna koud. Ons ventje had wel de kruikjes een lange tijd nodig en de verwarming mochten wij niet aan van de vlos/kraamzorg??!! En mee naar buiten is mss normaal geen probleem, maar ons ventje was te veel afgevallen en dan nog met de kou. Het duurde even voordat we met hem mochten wandelen.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Iedereen is veel verschillend, de kindjes ook ;). Eva had een lekker speklaagje met haar 4350 gram en ik heb het altijd wel snel koud, maar heb daar niet zoveel last van gehad eigenlijk.
    Verwarming mocht hier dus wel aan, maar met grotendeels enkel glas boven moest dat ook echt wel.

11. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Hai Makkie,

Wij schelen maar een paar dagen zie ik, het lijkt me ook zoooo fijn een zomer bevalling, niet dat ik ooit een andere heb ervaren want dit word de eerste, maar gatver je bedje uitmoeten in de kou 's-nachts.
    Vind het nu ook vreselijk omdat ik steeds wakker word om te plassen, in de kou naar beneden, in 2 minuten helemaal verkleumd.
    Zou bijna een pyama kopen....bijna dan.

Ik lees even mee met de ervaren bevalsters :)

12. lennylenn

ow en meiden die in de zomer moeten bevallen.. ik weet niet of dat jullie thuis bevallen of in het ziekenhuis.

ik ben in het ziekenhuis bevallen en ook dat was fantastisch gegaan. in de verloskamer heb ik niet lopen zweten tijdens het puffen vanwege de hitte. ik heb er bijna 2 dagen gelegen en heb me prima vermaakt (op de weeen opvangen na dan).

dus bevallen in de zomer is goed te doen.

13. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    mijn eerste is van 25/09, toen was het nog bijna zomer dus :D (was ook wel een mooie nazomer)
    Ik vond het toen leuker qua seizoen. Ik kon fijn naar buiten, het was best nog wel lang klaar, de temperatuur was nog aangenaam... en nu... brrrr

5/01 bevallen, midden in het koudefront. Ik heb echt last van de koude. En zeker 's nachts. Ik word regelmatig wakker, rillend van de kou, en dan moet ik er nog eens uit om Jaro eten te geven. En die begint dan ook spontaan te bibberen als ik hem uit zijn wieg haal, ocharme... We hebben de verwarming 's nachts op 17° staan, maar op de gang bv is het véél kouder! En boven halen we die temperatuur niet.

Mij lijkt het ideaal om in mei, of begin Juni te bevallen ;)

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

@Dottie, die kou zo als je het beschrijft bij jezelf en je kindje, zo hadden we dat hier ook! En voordat ik dan weer sliep terwijl ik helemaal verkleumd was...brrrr.
    Van harte met je zoontje trouwens!!

@lennylen, ik hoop weer thuis te mogen bevallen, maar idd, op onze slaapkamer is het in de zomer wel erg hot! De zon schijnt er ook pal op, niet over nagedacht nog! Mss voor die tijd nog een ventilator aanschaffen (en de zomer afwachten, mss wordt het dit jaar wel helemaal geen warme zomer...hoop het van wel!)

@EmmyX, we schelen maar een paar dagen ja! Jij dus ook een zomerbeebje straks! Dat tekstje wat je onder je banner hebt, heb ik ook heel lang gehad onder de banner van mijn zoontje. Wij zijn toen ook erg lastig zwanger geraakt, (nu gelukkig spontaan!) vond de tekst zo mooi daarbij horen! Van harte met je zwangerschap meid!! Geniet ervan!

15. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Ik lees ook even mee..
    Ik ben uitgerekend op 1 augustus, midden in de zomer dus.
    En eerlijk gezegt zie ik er wel tegen op...

Tuurlijk lijkt het me heerlijk om de visite enzo lekker in de tuin te ontvangen, lekker lang licht buiten, heerlijk! Veel wandelen, ook leuk voor mn zoon die kan heerlijk buiten spelen.

Maar de zwangerschap, pfff.. Ben de vorige keer bevallen in oktober, en toen had ik veel last van vocht,en in die zomer was ik op de helft en had ik al last van de hitte!!
    Kan slecht tegen hitte namelijk, ook tegen kou.. Maar ja, het zal vast goedkomen, op geklaag na.. hihi.

16. angel23

angel23 Actief lid

Nov 21, 2007
    214
    1
    0
    Ik ben juli 2008 bevallen heerlijk.. lekker buiten wandelen 's avonds lekker een rondje lopen zonder dik ingepakt te zijn ..geen enorme last gehad van de warmte maarja dat is ook per persoon verschillend natuurlijk..
    deze keer moet ik weer dan in augustus ik hoop dat het een lekkere zomer word!

17. Alita

Alita Niet meer actief

Ik ben sept 2008 bevallen was dan niet meer zo warm maar wel met de dikke buik in de zomer rongelopen en ik vondt het heerlijk!!! Geen gedoe met veel kleren of een winterjas die niet past...
    Nu ben ik begin sept uitgerekend dus ben eens benieuwd maar vindt het weer heerlijk om in de zomer zwanger te zijn!!!

18. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben bij mijn dochter in juni 2008 bevallen en vond het enorm fijn. Lekker naar buiten met een lekker weertje, had zelf dan ook geen last van de warmte. Nog een groot voordeel: Ik heb geen droger en de wasjes zijn binnen een halve dag droog aan de waslijn buiten.

Ben blij dat ik nu weer voor juli 2010 uitgerekend ben! Baby hoeft niet superdik aangekleed en dochter hoeft ook niet van alles aan wanneer we naar buiten gaan. Niet kunnen slapen van de warmte heb ik hier niet meegemaakt.. maar de babykamer ligt aan de kant van het huis waar bijna geen zon komt, dus die is vrij koel.

19. Elea

Elea Fanatiek lid

May 17, 2009
    2,237
    0
    0
    Buitenland
    Ik ben van nummer 1 bevallen in de winter. Omdat ze ook nog eens een couveuse kindje was mocht ik 3 maanden niet met haar naar buiten vanwege de kou! Wat een verschil met mijn 2e die van begin juli is. Daar kon ik gelijk mee naar buiten en ik heb tijdens mijn zwangerschapsverlof heerlijk met mijn dikke buik in de tuin of op het strand gezeten...

Dit keer beval ik weer in de zomer, maar ben er nu wel een beetje huiverig voor. Beval namelijk in Qatar, waar het in de zomer 50 graden is :$ Lang leve de airco zullen we maar zeggen 8) Ik hoop dat het een beetje uit te houden is hoor, zwanger zijn in die hitte...

Liefs Elea

20. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    De jongste is van december .. en nu dus uitgerekend in aug! Heerlijk, kan niet wachten!!!!

Ik kom in de zomer makkelijker mijn bed uit (ook 's-nachts), dus dat is dan wel weer een meevaller ;)

Share This Page