Ik ben bevallen op 20 augustus 2008(dmv keizersnede) die dag zelf was het niet warm maar de dagen er voor waren verschrikkelijk hield verschrikkelijk veel vocht vast had dag en nacht een waaier naast me staan en zwemmen kon helaas niet want ik kon van ligstand niet omhoog komen(zeer staartbotje) Mooie van alles is ben nu weer zwanger en ben nu 3 augustus uitgerekend weer in de zomer. Ach ja we zien wel hoe het gaat
Ik ben bevallen medio augustus. Ik vond zwanger zijn in de zomer een ramp! Ik hield al heel veel vocht vast maar door de warmte was dit enorm! Ik kon geen schoenen meer aan! In de laatste weken kon ik zelfs geen Crocs meer aan Ik liep op de slippers van mijn man (3 maten groter, en zelfs die stonden aan het einde van de dag in mijn voeten!). Nooit meer in de zomer dus. De enige nadelen die ik kan bedenken: - soms enorm warm wat voor jou als kraamvrouw en voor het kindje niet fijn kan zijn - lang licht (daardoor minder makkelijk dag-nachtritme) - veel mensen die vrij zijn en dus maar aan komen waaien...! (hoeft natuurlijk niet erg te zijn ) Ik beval nu in mei... lijkt me geweldig. Hopelijk geen hitte maar wel alle voordelen en dan lekker de zomer in! mmmmmh
Ik beval ook in de zomer en ben daar zo blij mee! Ik ben een ongelovelijke koukleum. Zelfs in de zomer heb ik het nooit te warm. Ik kan ook niet wachten met mijn babietje naar buiten te gaan! Wat TS schreef over winterbabies die je dan snachts moet voeden....brrrrr...kreeg gelijk koude rillingen! Bij ons is het nu in de winter ook altijd zo koud snachts. Huis is ongelovelijk slecht geisoleerd Ben dus blij dat ik dat niet mee hoef te maken.
Nou ja, Ik ben van Isabella bevallen eind april. Toen was het dus ook gewoon 30 graden, Daarvoor weken ook super heet. Dus dat kan ook in mei of juni al. Ik denk dat je inderdaad rekening moeit houden met het feit dat je het erg warm gaat krijgen en veel vocht gaat vasthouden. Dus schaf een goede ventilator aan en niet teveel zout eten. Wij wonen gelukkig in Friesland waar we zo lekker op het water zijn en de wind rond 18.00 uur flink aantrekt waardoor de avonden wel weer koel zijn. Toen we in Deventer woonden was er nooit wind met warm weer waardoor het pas na 3 uur 's nachts en beetje ging afkoelen. Maara goed, ik zie het ook echt niet zitten om straks hoog zwanger te zijn,
ik vindt het heerlijk zwanger zijn in de zomer!!! Veel gemakkelijker met kleding maar ik ben dan ook echt een zomermens!!!
mijn oudste dochter is geboren in de zomer (tegelijk met loutje!), maar het was op dat moment koud en regenachtig (we woonden niet in nl), dus niet veel last van gehad. wel een tip, een beetje ver voorruit misschien, maar de eerste verjaardag: ijsjes/ijstaart ipv gewone taart!
De enige reden waarom het me echt leuk lijkt om in de zomer te bevallen, is dat het kindje dan in de zomer jarig is . Maar dat heb je gewoon niet voor het zeggen. Eva is dus midden in de winter jarig, midden in de kerstvakantie. Jammer, maar het zij zo. Haar zusje zal in het voorjaar geboren worden en hoogstwaarschijnlijk niet in een vakantie. Lijkt me een stuk leuker voor haar. Mijn vriend en ik zijn ook allebei midden in de winter jarig en zijn daar ook niet zo blij mee (nooit eens lekker buiten kunnen zitten met je verjaardag)
Lijkt me een beter plan dan midden in de winter op je sloffen (ik ken er dus eentje die ook midden in de winter last had van heel veel vocht..) Gewoon lekker rustig aan doen en de warmte een beetje wegpuffen..Het is uberhaubt heerlijk om zwanger te zijn..Who cares about zomer of winter..Sommige dingen vallen nou eenmaal niet te plannen.. Nog een voordeel voor dames in het onderwijs...Je hebt (maximaal) 6 weken langer verlof..Heeeeerlijk toch!?
Ik heb 2 zomerkindjes. Bij de eerste was het echt zwaar zo de laatste loodjes in d ezomer. Ook de bevalling was op een erg hete dag. Daarna was het inderdaad lastig met wat moet de kleine aan, je kleed ze al snel te warm. Op het CB vertelde ze dat een romper in d ekinderwagen zonder deken meer dan genoeg was arme hummel hahahhaa Van de tweede was het wel beter te doen. Om de een of andere reden was het beter vol te houden in de hitte. Dus ik dnek dat het per zwangerschap verschilt. Wat wel erg lastig was bij beiden, was om er een dag en nachtritme in te krijgen. Vroeg licht en laat donker, dat heeft wel eventjes geduurt. Ook vind ik het jammer dat ik ze nooit een mooi mutsje op kon doen in het begin hahahha Ons derde kindje is een winterkindje. Heerlijk lekker tutten binnen en heerlijk lekker warm ingepakt in de kinderwagen met muts op hahahaha Zij had ook sneller een dag en nacht ritme, ik weet natuurlijk niet of het daar echt aan heeft gelegen maar ik voelde het wel zo.
Mijn dochter is middenin de winter geboren. Vond het 's nachts toen ook wel koud met voedingen en wandelen was ook niet echt fijn. Nu halverwege augustus uitgerekend en het enige nadeel lijkt me hoogzwanger de zomer door.. Ik hoop dat we geen hittegolf krijgen hihi.. Verder lijkt het me juist wel leuk om de verjaardag in de zomer te vieren. Dat ken ik helemaal niet. Mijn ouders en broer en ik zijn allemaal in de herfst/winter jarig en mijn vriend ook. Dus nu een keer lekker bbqen met een verjaardag, zo leuk
Onze dochter is in de zomer geboren en deze keer mag ik er weer in de zomer aan geloven, Wat ik wel heerlijk vond is alle kraambezoek buiten, lekker veel wandelen en ik heb wel 1000000 terrasjes gezien. Kindje in de romper, niks dik aankleden. Straks vaak de verjaardagen buiten vieren, lijkt me ook wel wat! Maar alles heeft zo z'n voor en nadelen natuurlijk.
ik ben begin mei uitgerekend, lijkt mij echt perfect! Geen last van de hitte als ik zwanger ben en daarna lekker mooi weer om veel te kunnen wandelen/buiten zitten
Mei lijkt me ook een perfecte maand om te bevallen. Alleen moet je dan ook voor de zomer is afgelopen weer werken.
Oh, wel een nadeel van in de zomer(vakantie) bevallen (voor je kindje dan): er zijn dikwijls veel vriendjes op vakantie, is niet zo tof voor feestjes. Dat had ik toch altijd voor (ben van 28/07) En inderdaad vocht, maar dat verdwijnt snel na de bevalling. Groetjes
Ik ben 10 augustus uitgerekend. Dus als het een betje mee zit en ik niet erg overtijd ben dan heb ik toch nog aardig wat zomer te pakken. lijkt me ook heerlijk om lekker naar buiten te gaan samen. Voor mezelf ben ik wel bang dat ik last van de warmte krijgt, vocht enzo. En ik krijg bij warmte altijd snel uitslag aan de binnenkant van mijn bovenbenen als ik jurkje of rokje draag. Dus leggings zijn voor mij een must. Ik was altijd bang als ons kindje in nov/dec/jan zou worden geboren. Dat leek me niet echt leuk met al die feestdagen. Naar mijn idee is april/mei echt super dan heb je nog te hele zomer te gaan. Nu ben ik bang dat als de kleine 3/4 mnd het al erg koud wordt en dan heb je misschien niet echt meer zin in lange wandelingen. Tja en die kilo's moeten er natuurlijk ook weer af!!!
owh mijn god nou de zomer mijn bevalling !! sow hey nou je wenste dat het ging sneeuwe ! het was 35 graden ik had het warm warm !!! tijdens de bevalling en zweten en zweten. daarna thuis nou alles plakte dus weer douche. en de kleine had ook last van de warmte allemaal warmte bultjes in de plooitjes. dus ken natuurlijk ook weer heel extreem zijn he hahaha. ik denk dat je dan beter in de lente ken gaan bevallen dan eind juli/ aug. zoals bij mij. of gewoon wensen dat het op de dag van de bevalling gaat plenzen !
douglas ik was ook 10 augustus uitgerekent ben uiteindelijk 31 juli al bevallen precies met die hittegolf in 2008!