Hier ook regio Leer/Papenburg. Wij wonen inmiddels 7,5 jaar in D. Vier weken voor de bevalling van de oudste verhuisd Ook wij zijn aardig geïntegreerd in het Duitse land Onze oudste is vorige week begonnen in de 2.Klasse en de jongste is sinds deze week "Elmarkind" (Vorschuljahr) en ze verheugt zich er helemaal op om volgende zomer te worden Eingeschult. Ik werk in NL, mijn vriend draagt de zorg voor de dames, huishouding en onze honden. Hij zit in het bestuur van de plaatselijk Förderverein. En ik ben voorzitter van de Elternrat van de KiGa en plaatsvervangend voorzitter van de Schulelternrat. Verder organiseer ik (mede) twee maal per jaar een kinderkleding beurs en zit ik inmiddels in verschillende groepjes op hobbymatig gebied. Kids draaien echt volledig mee in t Duits qua sport, vriendjes, kinderkoor etc.
Wat leuk!! Dan wonen we vlakbij elkaar! Waar woon je precies? Mag ook in een pb hoor Leuk om te lezen dat jullie zoveel doen! Zover zijn wij (nog) niet haha. Wel behoorlijke Duitse vriendengroep en vriend werkt in papenburg.
Bocholt ligt ook dichtbij de grens, tussen Arnhem en Oberhausen zeg maar. We zijn beiden Nederlands maar hebben wel familie in Duitsland wonen. We woonden in Nederland al dichtbij de grens, dus voor ons is in Duitsland zijn heel normaal. Toen we een nieuwe woning zochten hebben we zowel in Nederland als Duitsland gekeken en uiteindelijk hier in Duitsland het huis gevonden dat het beste bij onze wensen paste. Nooit spijt van gehad Waarom zijn jullie in Duitsland gaan wonen?