Hallo, Ik ben benieuwd of er meiden zijn die ervaring hebben met een draai poging omdat de kleine in stuit lag.. mijn kleine lig ook nogsteeds in stuit en dinsdag gaan we een draai poging bespreken..maar ik hoor/lees toch ook verschillende ervaringen en risico's hier over. Wat is jullie ervaring... wel of niet doen..deed het Veel pijn? Is het het waard? Ik lees graag jullie ervaringen.. het is mijn eerste zwangerschap.
Wij willen absoluut geen versie omdat het niet zonder risico's is. Dus afgelopen week, toen ik 31 weken zwanger was, ben ik begonnen met moxa. Stuitlig.nl | Stuitligging.nl - De acupunctuur behandeling bij stuitliggingen Na 3x moxa is kleintje gedraaid en ligt nog steeds goed. Nu hopen dat baby niet weer draait. En anders gaan we opnieuw voor moxa. We zijn ontzettend nuchtere mensen, maar we wilden dit proberen omdat het geen risico's met zich mee brengt. Ik wil liever ook geen keizersnede, maar als kleintje weer draait en in stuit blijft liggen dan is het niet anders. Een versie is geen optie hier.
Hier ook een draaipoging gehad bij mijn zoontje, maar omdat hij al heel diep was ingedaald met zijn billen is het helaas niet gelukt. Het deed idd veel pijn, maar als het wel was gelukt had ik het t wel waard gevonden. Stel mijn meisje zou nu ook nog in stuit gaan draaien dan zou ik het er nog wel op wagen als ze niet is ingedaald. Is ze wel ingedaald, dan zou ik het niet meer laten doen, omdat de kans dan toch echt een stuk kleiner is dat het lukt en dan vind ik het die pijn echt niet waard.
Ik heb bij mijn eerste een versie gehad met 37 weken, mevrouw lag de hele zwangerschap in dwarsligging. Niet een keer in hoofdligging gelegen. het deed pijn. Was nog zo'n ouderwetse gynaecoloog die dat wel ff zou doen. Zonder echo ,controle enz ..( nu na twee andere zwangerschappen weet ik dat er nooit geen versie mag plaatsvinden als je bloedverlies hebt gehad) Toen hij klaar was en ze inderdaad draaide , was ze voordat ik in de auto stapte alweer terug gedraaid . Met 38 weken lag ze voor de eerste keer in hoofdligging en ben ik meteen ingeleid en is ze geboren. Door de draaipoging?? zat ze wel helemaal verstrengeld in de navelstreng en had het echt moeilijk toen ze eruit moest , een verpleegkundige lag boven op mijn buik de ander stond te trekken en een stond er te knippen. Ze moest er met spoed uit . Tweede en derde zwangerschap kindjes ook dwars in de buik. Tweede een dag voor de geplande keizersnede gedraaid en ook weer meteen ingeleid. Derde lag in stuit dwars en is met 37 weken gedraaid . Na de eerste keer wilde ik geen versie meer. En uiteindelijk vanzelf goed gekomen Alledrie met 38 weken geboren. Geen goede ervaring gehad maar er zijn er ook genoeg die dat wel hebben gehad .
ik heb ook een versie ondergaan met 36 weken. Het was even de pijn verbijten, maar toen lag ze wel goed. En ach.. het stelde werkelijk niets voor met de pijn van de bevalling. Je wordt goed gemonitoord voor en na de bevalling, en als je risico's hebt zoals een voorliggende placenta, dan mag je niet eens een versie ondergaan. Natuurlijk zijn er altijd verhalen waarbij het misgaat, maar het gaat ook heel vaak goed. Ik heb zelf ook gekeken naar wat de overige opties waren: stuitbevalling of keizersnee, daar werd ik echt niet blij van, dus voor mij was de keuze snel gemaakt. En moxatherapie en andere dingen ook wel informatie over opgezocht, maar daar ben ik veel te nuchter voor.
Hier 2 topics met wat ervaringen: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/578844-baby-laten-draaien-ziekenhuis.html http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/578479-succesvolle-versie-terugdraaien.html Ik heb afgelopen vrijdag een draaipoging gehad. Ik was erg terughoudend, maar omdat alle voorwaarden verder goed waren en ik 2cm ontsluiting bleek te hebben, hebben we gekozen voor een versie. Helaas niet gelukt, omdat ook hier de billetjes al te diep in mn bekken zaten. We zijn tot een dwarsligging gekomen maar ze wilde echt niet verder draaien. Het was erg pijnlijk, mn buik is nu ook nog pijnlijk op de plekken waar ze hebben geduwd. Maar dat komt vanzelf wel goed. De ctg na de versie was prima, leek alsof ons kleintje echt niet van de wijs te brengen is. Dat was erg prettig om te zien en horen Ik vond het wel de moeite waard, heb er geen spijt van. Ik was wel enorm teleurgesteld dat het niet gelukt was, maar daar ben ik nu ook overheen. Het wordt hier nu dus sowieso een keizersnee, ik wil geen stuitbevalling. We gaan deze week het vervolg bespreken met de gyn.
Hey Elf. Ik wist niet dat je het al achter de rug had. Wat gaf voor jou de doorslag het toch te doen? Jammer dat het niet gelukt is...
Hier is het ruim drie jaar geleden dat mijn dochtertje ook in stuit lag. Ook een draaipoging gehad maar niet gelukt. Zou het nooit meer willen. Ik ben uiteindelijk bevallen in stuit. Moet er wel bij zeggen heb een vrij vlotte bevalling gehad, 5 uur en 20 min. Ik kijk daar goed op terug.
Die ontsluiting en dus kans op weeen/ vroege start bevalling. Zonder versie-poging zou het sowieso een ks worden. Ik wilde in ieder geval de optie van natuurlijke geboorte nog hebben. Maar helaas
Omdat ik zelf mijn dochtertje op de wereld wilde zetten. Ik wilde het ervaren hoe het zou zijn om weeën te hebben en om te bevallen. Bij een keizersnee krijg je jouw kindje vijf tellen te zien en dan nemen ze het mee voor onderzoek. Ik wilde haar zelf vasthouden, ze had 38 weken in mijn buik gezeten. En van een bevalling ben je eerder hersteld dan van een keizersnede zeggen ze. Een stuitbevalling komt niet zoveel meer voor omdat de meeste het niet durven en als er ook maar iets niet goed verloopt volgens het plan van de dokter wordt het alsnog een keizersnede. Er stonden heel veel dokters voor mij en mijn dochtertje klaar. Mijn dochtertje had puntbilletjes van het persen haha. Heeft wel een tijdje geduurd voordat het weg was haha.
Thx voor je uitgebreide reactie Fijn dat jij er een positieve ervaring mee hebt gehad! Moest je dochter nog in de couveuse? Hier heb ik de mogelijkheid om te kiezen voor een 'gentle sectio' en dan is het allemaal toch wel een beetje anders dan jij beschrijft (indien geen bijzonderheden natuurlijk)
2 x een versie poging gehad bij m'n dochtertje op een speciaal versie spreekuur.. Het is niet gelukt helaas. Maar ik zou het zo weer doen. Vandaar ook dat ik het meerdere keren heb geprobeerd. Het is zeker niet pijnloos maar ik vond het wel te doen. Ze controleren ervoor tijdens en daarna heel goed. Ik zou het niet zomaar overal laten doen maar bij een speciaal versie spreekuur hebben ze veel ervaring. Bij tweede kindjes schijnt het percentage waar het bij lukt veel hoger te liggen