Babyfoon met camera...ja of nee...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Child, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Hallo meiden,

Ik zag deze week in folder Aldi babyfoon in aanbieding (90 euro dacht ik) met camera.
    Nu heb ik sowieso zitten twijfelen of we een babyfoon nodig hebben. Het is opzich wel een gehorig huis. Maar aan andere kant wil je ook niet als je 's avonds tv kijkt, constant geluid uit doen met: Hoor ik wat?
    Dan is een babyfoon met zo'n lichtje wel handig.

Maar nu is er 1 te koop bij Aldi met camera. Dus dat je je kindje ook ziet liggen slapen. Handig of niet?

't Wordt mijn eerste kindje dus geen bal verstand van deze dingen.
    Alvast bedankt!

2. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ben heel blij met je reactie want ik ben namelijk op zoek naar een babyfoon met een camera. Dit word ook ons eerste kindje en ik heb er hele goeie verhalen over gehoord.
    Vooral als het kindje wakker is en jij bijv. in de keuken staat te koken..dan weet je precies wat je kindje doet. Je kan beter de beslissing nemen om naar je baby toe te gaan als het huilt.

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben er ook een met camera en zou hem niet willen missen. Voor de tweede gaan we ook weer op zoek naar eentje. Heb geen ervaring met die van de Aldi.

4. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Nee joh, vertrouw op jezelf! Anders ga je steeds kijken en denken 'hoor ik wat' en 'zie ik wat'. Straks hoor je je kindje echt wel huilen, en hoor je heus wel of er wat is.

Succes meid!

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Mijn zus heeft er een zonder camera en die raadde mij er een met camera aan, zodat je niet steeds hoeft te gaan kijken als je je kindje hoort. Nu kan je op de camera zien of je kindje zijn speen kwijt is, zijn tuttel of wat dan ook.

Ik had er al 1 besteld met camera, maar die camera kon niet van de adapter los en dat was niet handig, dus die heb ik teruggestuurd. Ik ga morgen eens bij de Aldi kijken of dit wat is!

6. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    JAAAAAAAAAA echt wel doen (babyfoon met camera beeld)
    Wij hadden voor onze zoon ook 1. Die is sindskort kapot (gevallen op de grond) maar mis het nog regelmatig.
    Zo makkelijk, als je baby (of peuter) geluid maakt, kan je precies zien wat hij/zij doet en of je er naartoe moet.
    Ook als ze ouder zijn kan je zien of ze uit hun bed kruipen ofzo.
    Ga er voor onze dochter ook weer zo een aanschaffen.
    Die van de Aldi ken ik, en ze werken prima. Een aanrader dus

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij hebben geen babyfoon, en ik mis het ook absoluut niet. Je hoort je kind echt wel huilen door de tv heen.

8. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0
    Een vriendin van mij heeft er 1 en ik kan niet anders zeggen dan aanschaffen! Ga ik ook doen ;)

Helemaal ideaal!

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.842
    9.347
    113
    Gelderland
    Bij de oudste heb ik die echt gemist. Door een afplatting op zijn hoofdje moesten we hem veel op zijn zij leggen. Ikzelf vond dit best eng dus ging ik zeker op begin elk half uur naar boven. Voor aankomende beeb hebben we er een met camera gekocht en die gebruiken we nu nog even voor onze zoon maar gewoon omdat we het leuk vinden om te kijken hoe hij in slaap valt ;)
    Geen ervaring met die van de Lidl.

10. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Wij hebben ook een babyfoon met camera gekocht en zijn daar vanaf dag 1 super blij mee. Zeker omdat Emma in de eerste weken niet (goed) kon huilen en ik dus niet wakker werd van haar gehuil als ze honger had, maar wel van de camera omdat die uit de sluierfunctie sprong en ik daardoor een klik hoorde. Zonder camera was ik waarschijnlijk er doorheen geslapen als ze wakker was.
    We gebruiken hem nog steeds en vind het altijd erg fijn om te kunnen zien hoe ze nu speelt in bed als ze wakker is. Zo kan ik ook zien dat ze nog steeds niet probeert om uit haar bed te klimmen wat weer een fijn gevoel is.

11. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb 2 dochters, en heb nog nooit een babyfoon of wat dan ook gebruikt.
    zou er gek van worden! ik hoorde ze echt wel als ze huilden, en je hoort ook al snel genoeg of er echt iets aan de hand is.
    volgens mij als je zoiets hebt kom je er nooit vanaf!

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Zeker doen! Na mijn eerste bevalling was ik niet zo mobiel. Via de camera kon ik dan zien of ik naar mijn baby moest gaan. En ja, je hoort je baby echt wel overal doorheen huilen, maar nu hoef je niet steeds te gaan kijken.
    Nu bij mijn tweede kindje vind ik het weer handig. Het is een spuger en het geeft me een veilig gevoel door dan even op de camera te kijken of het allemaal goed gaat.

Groot nadeel is wel, dat je enorm moet afkicken als je de babyfoon wilt wegdoen.

13. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Wow wat een reacties! Super!

Ik wil het nog wel even met mijn man overleggen. Ik weet ook niet of 90 euro duur is voor babyfoon met camera. Maar als ik het via Marktplaats regel, weet je nooit of alles het nog doet en deze heeft 3 jaar garantie.

Lastig hoor. Het is ons eerste kindje dus ik weet niet bij voorbaat hoe ik op dingen ga reageren (dus of ik constant wil ga kijken waarom het kind huilt enzo. en of ik ook zal moeten afkicken van babyfoon....)je weet zoveel dingen van tevoren niet

14. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Dit is dus echt niet bij elke baby. Onze dochter kreeg geen hard geluid geproduceerd dus hoorde wij haar echt nooit huilen. Nog steeds kan ze niet hard gillen of roepen.

15. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Wij hebben een babyfoon van Philips met alleen geluid en voor ons is dit altijd voldoende geweest.
    Je hoort ZO veel door die babyfoon heen, dat ik het beeld nooit gemist heb.

Kan me in sommige gevallen wel voorstellen dat je camera wilt, zoals bijvoorbeeld bij die mama's waar het kindje niet hard van (kan/doet) huilen ,of in geval van extreem spugen.

Maar goed uiteindelijk gaat het er om dat jullie je er straks prettig bij voelen. En onze babyfoon was zonder camera volgens mij nog duurder dan die van de Aldi, dus ik zou zeggen : Doen! ;)

16. Heel handig topic dit! Zit me vaak ook af te vragen wel/geen babyfoon met beeld. Ook de prijzen zijn zo wisselend per merk en waarschijnlijk kwaliteit.

Ik denk dat het voor bij mij thuis ook erg handig kan zijn, want je hoort echt niet altijd alles wat er boven gebeurd.. Ondanks dat we in gehorige huizen wonen :) Maar denk ook dat het wel goed is als je niet om elk wissewasje naar je kindje gaat, maar het wel vanaf de babycamerafoon in de gaten kan houden :D

17. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik heb er ook 1 met camera ( een heel kein tv-tje :) )
    Het is voor het gemak dat ik straks niet constant naar boven hoef te lopen als ik wat hoor + er lopen 3 katten hier die niet in de babykamer mogen komen.

handig als ze er toch doorheen glippen, ik het gauw genoeg zie op de camera.

18. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik vind vooral de spraakfunctie op onze babyfoon ontzettend handig.

Klinkt misschien gek.... maar Britt vindt het geweldig als we daar door heen iets zeggen.

Soms gaat ze huilen als ik naar beneden ga, omdat ze gewoon erg moe is.

Dan roept ze me heel hard, en dan geef ik antwoord via de babyfoon, vindt ze geweldig :D

Zo'n gesprek via de babyfoon gaat regelmatig, ongeveer zo:

"Mama?"
    "Ja Britt?"
    "Slapuh?"
    "Ja schat, ga maar lekker slapen"
    "Mama?"
    "Ja?"
    "Slapuh?"
    "Ja, goedzo, ga maar fijn slapen"
    "Mama?"
    "Ja?"
    "Doedoei, slapuh!"
    "Doedoei Britt, slaap lekker"
    "Jaaa doedoei slapuh!"

en dan is ze stil en valt ze in slaap! :D

19. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    hier ook 1e kind

en ik wil wel een babyfoon maar zo simpel mogelijk (misschien dat we zelfs de DECT telefoon gebruiken gaa dat kan ook)
    camera wil ik absoluut niet
    naast dat ik t grote onzin vind, vind ik t ook voor onrust zorgen
    als je kind slaapt heb je heerlijk tijd voor jezelf, en als er dan zo camera staat kijk je toch snel

dan kun je beter om de zoveel tijd ff boven spieken hoe t is

20. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Bij de eerste hebben we bewust geen gekocht, en ook niet gemist. Nu hebben we er wel een ( alecta) maar bewust gekozen voor een zonder camera.... Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor sommige ouders ( en bij sommige kinderen) handiger is met camera.

Deel Deze Pagina