Hoi Mijn dochtertje is vreselijk bang voor de stofzuiger. Of eigenlijk voor het geluid van de stofzuiger. Ze krijst alsof haar leven er vanaf hangt als ik hem aanzet. Ik heb geprobeerd haar te laten wennen, haar op schoot nemen en te laten zien dat het niet eng is maar dat helpt niet. Ze is niet te troosten zolang dat ding aanstaat. Nu ga ik alleen stofzuigen als ze op bed ligt te slapen en maar hopend dat ze niet wakker wordt doordat ze het geluid nog hoort. Zou die angst over gaan of duurt dat nog wel even?
Oef.. Ik heb geen idee, wanneer is dit begonnen? Ik stofzuig elke dag, vanaf de geboorte en ze is er niet bang van, dus verder kan ik je niet helpen. Maar vervelend is het wel!
Ik weet niet precies wanneer het begonnen is..ze heeft het al wel zo'n 2 maanden ofzo. Ik stofzuig ook bijna elke dag omdat ik een licht creme vloer heb waar je alles op ziet dus ze zou er inmiddels aan gewend moeten zijn. Ze is echt in paniek als ik niet gauw genoeg de stofzuiger weer uitzet.
Mijn dochter is ook bang voor de stofzuiger, ze is 2,5 en soms tijdens het spelen stoot zij of dr broer hem weleens aan; paniek! Nu zeg ik 's ochtends altijd; mama gaat even stofzuigen, dan klimt ze zelf op de bank of in de box ( Al het speelgoed in veiligheid brengend, want stel je voor dat ik haar duplo of knuffel opzuig! ) en als ik klaar ben zegt ze "Klaaaaaaaaaaaaar stofzuigen!" dus nu is er goed mee om te gaan... Dat huilen is gelukkig sinds ze wat groter is, voorbij.
Mijn dochter is ook een tijdje heel erg bang geweest voor de stofzuiger. Ze kroop dan in een hoekje, en kwam er pas vandaan als ik klaar was. (ook begon ze erg te huilen als ik te dicht bij kwam) Ik heb de stofzuiger steeds in de gang (wij hebben een grote hal) gezet, en ze ging steeds iets dichter bij kijken. Op een dag pakte ze hem zelf vast. Beetje bij beetje aan laten wennen, en dan af en toe aan doen. Ze gaat wel op de bank zitten als ik aan het stofzuigen ben, maar echt bang is ze niet meer!
ons zoontje van bijna 11 maanden is ook bang voor de stofzuiger. dit had hij 4 maanden terug. Toen was hij daarna weer even niet bang en sinds een maand is hij weer heel bang, maar begint al te huilen als hij hem ziet. Maar ik besteed er niet teveel aandacht aan en ga gewoon stofzuigen. Aangezien ons zoontje maar 1 keer meer slaapt heb ik dan genoeg andere dingen te doen die ik niet kan doen als hij wakker is namelijk .
Mijn zoontje (17 mnd) is er ook bang voor.. de eerste maanden werd hij er juist rustig van, maar toen ineens van de ene op de andere dag vond hij het eng, en dat is nu nog steeds zo... Ik stofzuig dus ook als hij op bed ligt. niet handig... ik probeer hem er aan te laten wennen, maar het is hopeloos. De stofzuiger is de vijand!
Oh nou gelukkig is mijn dochtertje niet de enige die er bang voor is Zal wel weer zo'n fase zijn dan.. Bedankt voor jullie reacties.
hier ook bang voor de stofzuiger en ik zuig vaak met hem op de arm. dat is dan wel ok. vandaag tijdens stofzuigen de kleine op de bank gezet en dat ging ook goed. hij went er dus aan.
Hier is dat ook net begonnen met mijn zoontje (nu 8 mnd)! Terwijl hij eerder altijd rustig werd van het geluid van de stofzuiger. Zal wel weer een fase zijn.
Meneertje hier was ook in eens bang voor de stofzuiger, maar sinds kort gaat het goed. Vind het heel interresant om te 'helpen' en loopt achter de stofzuiger en duwt m de hele kamer door. Hier is het tegenwoordig: 'alles is een fase' gaat vanzelf weer over.
Zoontje is er ook niet blij mee.. Daarom zuig ik rond 20u als hij al diep slaapt. Föhn vindt hij ook vreselijk, hij rent naar ons bed en zegt "kaaaar mama" en kpmt dan weer naar me toe..
Mijn dochters vinden het ook maar niets. De oudste is er niet meer bang voor maar vindt het nog steeds niet leuk. Mijn oudste had het met alle harde geluiden trouwens. Ik heb weleens gelezen dat harde geluiden een soort waarschuwingsreflex is voor je kind (gevaarreflex) en dat ze daarom zo kunnen reageren.
Hier ook een kind dat bang is voor de stofzuiger, en de kruimeldief, en de fohn, en de ladyshave, en de decoupeerzaag, en ga zo maar door. Lekker handig als je aan het verbouwen bent. Ze is inderdaad erg gevoelig voor harde geluiden. Ik probeer er wel rekening mee te houden maar hier gaat toch na elke maaltijd de kruimeldief even aan. Vandaag klom ze van haar stoel omdat die vies was en zei ze zelf dat ik de kruimeldief moest pakken. Dus misschien gaat het nog wel over..... Volgens mijn moeder was ik trouwens ook zo, lekker handig als je onder de aanvliegroute van een militair vliegveld woont en er regelmatig F16s overvliegen
Kan je de zuigkracht zachter zetten bij jou stofzuiger? Misschien dat je het dan zachter moet zetten, duurt wat langer voor je klaar ben maar er komt in ieder geval niet ineens een harde geluid vanaf. En zo elke dag iets hoger zetten zodat ze langzaam kan wennen. Zelf heb ik er geen ervaring mee gelukkig, mijn zoontje wilt er juist perse achteraan kruipen.
Hier ook ontzettend bang. Dus wat ik doe, ik zet hem in de box. En dat helpt. Hij kijkt van afstand mee, voelt zich veilig en juicht me zelfs toe. Maar ik moet niet in de buurt komen.
De zuigkracht zal vast wel iets zachter kunnen denk ik. Kan ik wel gaan proberen. Hier werkte het eerst ook om haar in de box te zetten, dan keek ze wel angstig maar verder ging het wel. Sinds een tijdje werkt dat niet meer. Ook in de box zet ze het op een krijsen zodra ik de stofzuiger aanzet.
T had het en heeft het nog steeds. Gaat niet huilen maar gaat wel heel snel boven spele of springt op de bank