Bevallen in het ASZ Dordrecht

Discussie in 'De bevalling' gestart door bonbonnetje, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama c

mama c Niet meer actief

Ik ben ook in in het ASZ in Dordrecht bevallen. De bedoeling was dat ik gewoon thuis zou bevallen, maar omdat na uren weeën de ontsluiting stagneerde bij 7cm, moesten we toch naar het ziekenhuis. 8 februari 2010, was ijs en ijskoud, wel gelukkig 's avonds, want ik had al persweeën. Eenmaal in het ziekenhuis ging alles heel snel, 2 gynecologen, 1 gynecoloog in opleiding, kinderarts en mijn verloskundige. En mijn partner dan natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik het niet echt bewust heb meegemaakt het laatste stuk, want ik had koorts enzo. Het bleek dat de kleine een sterrekijkertje was, dus zij werd na knip met vacuum geboren. Dat is mij al met al hartstikke meegevallen. Ik vond ze op zich er behulpzaam en spontaan, maar had wel het idee dat het voor hun meer lopende band werk is, dan voor een verloskundige. Verpleegster was superlief.
    De kraamafdeling vond ik echt super tegenvallen. Het was inmiddels midden in de nacht, toen ik daar heen werd gereden. Ik werd daar geinstalleerd, verpleegster legde uit op welk knopje ik moest drukken en wilde weer weggaan. Toen ik vroeg wanneer en of ik mijn dochter moest voeden (is eerste kindje) zei ze: 'ja als ze wakker wordt'. En toen ging ze weg, hop het licht uit. Ik was toch helemaal hyper dus kon toch niet slapen. Maar snachts ook, ik had een zware bevalling achter de rug en veel bloed verloren, en niemand die naar je komt kijken. Ik ben echt heel de nacht wakker geweest, en niemand gezien. Voor hetzelfde geldt, lig je leeg te bloeden. Ik had ook hartstikke dorst, maar omdat ik de verpleging erg nors vond, durfde ik niet op dat knopje te drukken (was bang dat ze het te druk hadden ofzo) haha, nu denk ik had ik maar lekker heel de nacht lopen zeiken om drinken!
    De andere dag moest ik wel 3x vragen wanneer we nou naar huis mochten. De kleine had een iets te lage temp, en had zetpillen vanwege de vacuum. Waren ze ook lekker onduidelijk over. Uiteindelijk had de kinderarts tijd en controleerde haar, zodat we om 14.00 uur naar huis konden gaan.
    Dus ja, al met al. Bevalling had gewoon niet thuis gegaan, en was ik blij dat ik daar was. De gynecologen die er toen waren, hebben het super gedaan, maar de verpleging op de kraamafdeling vond ik niet echt heel tof.

2. mama c

mama c Niet meer actief

Ik had echt hetzelfde gevoel als jou, net of je helemaal vergeten wordt, terwijl je daar ligt als kersverse moeder met je kleintje :(

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.747
    113
    zuid-holland zuid
    ook bevallen in ASZ, onder controle bij dr Akerboom, maar bij de bevalling was een andere gyn, maar weet niet meer hoe ze heette. De kraamverpleging was superlief, er was ook een heel aardige mannelijke verpleger die steeds hielp om mijn kindje te laten boeren na het drinken (ik kon zelf niet goed overeind komen). Ze gaven wel allemaal tegenstrijdige adviezen over borstvoeding En mn ruggeprik was niet goed gezet en werkte niet.. maar ja, uiteindelijk heb ik er toch alleen maar warme herinneringen aan over gehouden.

Ze geven regelmatig voorlichtingsavonden waarbij je op de verloskamers kunt kijken en de lactatiekundige houdt dan een verhaaltje, het is wel een aanrader om heen te gaan vond ik.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.747
    113
    zuid-holland zuid
    ik had trouwens helemaal niet het gevoel vergeten te worden.. kwamen de hele tijd mensen aan mijn bed.. mijn kindje had een hartruisje en daarvoor kwamen aan de lopende band artsen langs om hem te onderzoeken. Achteraf bleek er niks aan de hand, maar toch fijn dat ze het zo voortvarend oppakten.

5. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Wat sommige van jullie dus vertellen over die verpleging is echt mijn ergste nachtmerrie. Ik vind het echt erg dat ze kersverse moeders niet beter begeleiden. En zeker met borstvoeding, het valt of staat voor een groot deel afhankelijk van hun begeleiding!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    momhairy, ik ben bij de eerste bij dr lambers bevallen. Hij werkt zover ik weet gewoon in beide zkh. Geldt geloof ik voor alle gyns.

mama c, dat laatste wat je verteld is ook erg herkenbaar. Ik verloor op mijn ontslagdag nog 2 enorme stolsels zo groot als grapefruits en ging bijna onderuit in de douche. half uur later mocht ik opeens naar huis?!
    Ik had mn man gebeld want die was nog thuis, vroegen ze na 10 min al waar hij bleef en dat ik me wel aan mocht gaan kleden. Tja, ik was enorm slap kon amper op mn benen staan en niemand die de tijd had me even te komen helpen nadat ik dat vroeg. Dus nog even op mn man moeten wachten die me geholpen heeft om aan te kleden. Zouden nog papieren met oa een receptje voor mij, duurde ook ontiegelijk lang, ze zouden mn infuusnaald verwijderen.. ook weer 3 kwartier op moeten wachten. Uiteindelijk zouden we nog een 1 of ander papier krijgen en zou iemand met ons meelopen naar de auto, kwam maar niet en zijn toen gewoon maar zelf opgestapt.

7. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    MamaC, ik vind het zo raar dat er niemand naar je omkijkt nadat je zoveel bloed hebt verloren. Ik MOET in het ziekenhuis bevallen omdat ik overgewicht heb, en omdat een van de meest voorkomende complicaties daarvan veel bloedverlies is. Dus dan zou je denken dat ze daar juist extra aandacht aan schenken.

8. Onder water

Onder water Niet meer actief

Hier ook bevallen in Dordrecht. Had dokter Olthof, echt een super gyn! Niet veel waren over hem te spreken maar ik zeker wel. Kraamverpleging ontzettend lief en behulpzaam. Om half 8 in de ochtend gemeld 11.57 bevallen en rond4en mocht ik naar huis. Wou zelf naar de uitgang lopen hihi, maar er werd door de zuster mooi een rolstoel onder me kont geduwd. Geen nare ervaringen hier!

9. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ik ben op 17 juni jl. bevallen in Dordrecht. Ik ben over het algemeen tevreden over alles. Ze hebben me heel goed door de zware bevalling heen geholpen.

De verpleging en gyn waren super aardig. De ruggeprik heeft bij mij heel erg goed geholpen. Echt een uitvinding. Hij heeft hem wel 2 keer moeten zetten. De eerste keer zat hij in een bloedvat, maar ik heb er niet veel van gevoeld. Hij bleef ook netjes aan mijn bed wachten of de ruggeprik goed ging werken.

De gyn was dr. Van Hoecke. Een hele aardige vrouw. Er was een gyn in opleiding bij. Dat hebben ze heel netjes gevraagd aan me of dat oke was.
    Toen het persen niet wilde lukken kwam hoofdgyn dr. Hogewoning erbij. Een oudere man, ik herinner me vooral die bos met grijze krullen, haha! En zoals Rianneke1985 al zegt: het is een aardige man. Hij heeft echt de humor er een beetje ingehouden, ondanks dat de persfase helemaal niet makkelijk ging. Hij heeft me echt heel erg gesteund. Net als de andere gyn en verpleging.

Een minpunt was wel gelijk na de bevalling. Ruben is geboren met behulp van de vacuumpomp en een knip. Toen ze mij wilden hechten, werden ze alle 3 weggeroepen. Toen heeft het 2 uur geduurd voor ze terugkwamen om mij alsnog te hechten. Maar wel kwam er voortdurend verpleging langslopen om te kijken of alles nog goed ging.

Nog een minpunt: de begeleiding bij de bv. Ruben werd bij mij aangelegd, maar zonder uitleg of hulp. Toen kwam de verpleging terug om te kijken hoe het ging. Niet goed, want ik heb vlakke tepels. Er werd weer zonder uitleg een tepelhoedje overheen gelegd en weg was de verpleging.
    Datzelfde was later die dag ook, toen Ruben weer moest drinken.

Verder was het in mijn beleving allemaal goed. Ik kreeg continue te drinken aangeboden en ook genoeg te eten tijdens de etens tijden.
    Ik had aangegeven het liefst diezelfde dag nog naar huis te willen. Maar ik moest eerst zelf geplast hebben (heb een katheter gehad) voor dat ik naar huis mocht en dat zou krap aan (ze ontslaan je tot 20.00 uur). Daarom kwam de verpleging elk kwartier een glas water en thee brengen, zodat ik eerder moest plassen :)

Maar ik begrijp de negatieve verhalen wel hoor. Ik heb namelijk al veel vaker van andere gehoord dat het niet fantastisch verlopen is.

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    dr. Hogewoning ken ik ook wel, hij heeft mijn jongste broertje op de wereld gezet en hij heeft me vorig jaar geholpen met mijn curettage. Ik wilde zo graag dat alles eruit werd gehaald, maar ik moest van de andere gyn's nog afwachten. Hij had me voor een paar uur later meteen op 'de rol' gezet en 'klaar was kees'. Heel fijn, dat was precies waar ik toen behoefte aan had.
    Die bos krullen herinner ik me inderdaad het best.

Ben verder heel positief over gyn dr. Schipper, ouder klein vrouwtje. Echt een schat.
    De rest ken ik allemaal niet echt, heb er wel meerdere voorbij zien komen.

O ja, ik ken Akerboom, maar dat is vooral via mijn werk, dus die wil ik niet aan mijn bed bij mijn bevalling (als ik daar keuze in heb...)

Deel Deze Pagina