hii allemaal, Nu de bevalling toch steeds dichterbij komt merk ik dat er steeds meer zenuwaen komen. Nachten worden langer, eetlust word minder enz.. Ik weet niet of jullie dit ook zo bij de eerste hebben gehad, maar ik zou deze laatste aantal weken toch graag nog veel rust willen hebben. Wat is jullie ervaring hierin en wat hebben jullie er tegen gedaan. alvast bedankt x Marieke 30+4
Doordat de kleine steeds groter groeit wordt zit je sneller voor, je zou hierbij vaker kleinere porties kunnen eten. Gok dat je bedoeld dat je nachten steeds korter worden ipv langer? Vooral niet te hard proberen om te slapen, wordt je alleen maar gefrustreerd van en dan rust je ook niet uit. Probeer je erbij neer te leggen dat je wakker bent, maar dat je wel nog even lekker kunt rusten in bed. Evt een boekje gaan lezen of een filmpje kijken en dan val je vaak vanzelf wel weer in slaap. Evt tussen de middag nog even een tukkie doen.
Ik herken het wel. Ik heb 2 weken geleden bijna niets kunnen eten. of ik had erge last van maagzuur of het was juist een soort van brok in mn keel waardoor ik enorm snel vol zat. Probeer kleine beetjes te eten verspreid over de dag. Mijn nachtrust was ook een tijdje verschrikkelijk. ik probeer overdag ook soms een tukkie te doen. probeer te ontspannen voor je naar bed gaat. Neem een lekker bad of douche en ga daarna lekker naar bed. zorg dat je voldoende bent aangekleed.zodat je het niet koud hebt. Je kunt beter iets uitdoen in bed dan dat je niet in slaap komt van de kou. Ik sliep vaak naakt maar merk dat ik het nu heerlijk vind om in een lekkere pyjama te slapen. Ik ben nu 34+2 en ik moet zeggen dat ik nu weer wat beter kan eten en ondanks dat ik s nachts licht slaap heb ik wel meer rust. Het is ook ontzettend spannend allemaal dat vind ik ook. Het is hier ook de eerste.
Ook ik herken dit. Doe als je wakker wordt geen lichten aan, dit breekt direct de melatonine af (deze stof zorgt ervoor dat je makkelijker in slaap valt), dus ook niet de tv aan zetten of op je telefoon spellen/googlen of wat dan ook. Probeer het positief in te zien, dit is onze natuurlijke voorbereiding op de nachten zorg die je straks aan je kindje gaat geven, zo kom je vast een beetje in het ritme. Probeer je niet druk te maken voor je bevalling ed. Het komt zoals het komt, hoe rustiger je bent, hoe makkelijker het straks zal gaan. Dat je eetlus minder wordt komt indd door het groeien van je kindje en dus ook de baarmoeder die op je maag drukt, kleinere porties eyen is indd het enige wat helpt. Heel veel succes met de laatste loodjes. Komt vast helemaal goed!!!
Oeii je moet nog 10 weken. Ik herken t wel en t wordt eigenlijk steeds erger (niet echt opbeurende woorden). Heb echt slechte nachten: voorweeen, maagzuur, druk op mijn blaas. Word ook een aantal keren wakker van haar bewegingen Heb geen echte tips, die zou ik ook wel willen, maar je bent niet de enige!