inscheuren bij de 2de

Discussion in 'De bevalling' started by Kletstante28, Jan 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Ik ben bij de eerste flink ingescheurd.
    Nu bestaat er weer een kans dat het kan gebeuren, krijg ook een grote kindje.

Mijn vraag is wie dat meegemaakt heeft ? Ik vond de hechten het ergste van alles, de bevalling etc vond ik allemaal best meevallen, maar het hechten van binnen zonder verdoving was om te gillen.

Hier zie ik dus het meest tegenop, wie heeft dus bij de tweede ook een inscheuring gehad ? En hoe heb je dat ervaart ?

(ik weet wel dat het niet hoeft, maar de kans bestaat wel)

2. sabrina27

sabrina27 Actief lid

Aug 21, 2006
    279
    0
    0
    ik had bij de 1ste een knip gehad dus toen was het al verdoofd toen ze gingen hechten heb er toen ook niks van gevoelt
    bij de 2de was ik ingescheurd en toen voelde ik het wel voornamelijk de verdoving die ze gaven voor het hechten was wel vervelend
    bij de 3de helemaal niet ingescheurd dus hoeft niet tegebeuren als je al eerder bent ingescheurd of geknipt.
    je kan misschien vragen als je eventueel gehecht moet worden of je een verdoving kan krijgen

3. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Mocht niet verdoofd worden, was diep dus kon niet ... daarom vond ik dat minder ...

4. sabrina27

sabrina27 Actief lid

Aug 21, 2006
    279
    0
    0
    ohh vreemd nou hoop dat je dit keer niet of alteveel ingescheurd

5. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Ik was ingeknipt met verdoving en bij hechten was het ook zo, maar bij laatste moment die verdoving ging uitwerken dat was echt hartstikke pijn joh maar gelukkig hoefte maar een keer met naald, bah!

Ben benieuwd bij deze bevalling, pfff!

6. bette

bette Actief lid

Jan 8, 2007
    102
    0
    0
    Brrrr .... zonder verdoving. Ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet. Ik lees met je mee. Ik ben bij de eerste ook goed ingescheurd en er moest hier ook aan de binnenkant gehecht worden, maar gelukkig wel met verdoving. Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen en gehecht. Ben je door je eigen vlos gehecht of in het ziekenhuis?

7. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Door zh, als mijn eigen VK was, was het anders denk ik.
    Omdat ik een gehoorbeperking heb, ging de communicatie ook fout.
    Zoontje werd naar boven of zo gebracht voor suiker, snap ik wel, maar ja hij weg, vreemde die in mij zat en ja, dan is het heel erg.

Las op een ander forum dat je dan ook een verdovende spray kan vragen, dan valt het iets meer mee ....

8. bette

bette Actief lid

Jan 8, 2007
    102
    0
    0
    Ik kan mij niet herinneren of ik een spray gekregen heb, ik geloof van niet. Door jouw vraag heb ik er vandaag goed over nagedacht en ik geloof dat het bij mij ook niet helemaal pijnloos was, maar ik heb daar nooit meer over na gedacht. Tijdens het hechten heb ik alleen oog voor mijn dochter gehad en kan mij niet veel meer herinneren van de andere dingen die om ons heen gebeurden.
    Ik hoop voor je dat je deze maal niet inscheurt en dat je je baby direct bij je mag houden.
    Bespreek het met je vk. Zij kan je wellicht op je gerust stellen.

9. kims

kims Actief lid

Jan 7, 2007
    352
    1
    0
    Een wond kan nooit te diep zijn om te verdoven hoor! Ik denk dat er misschien een andere oorzaak was? Misschien had je de volledige maximale dosis al gehad en had ze het niet goed gedoseerd waardoor er een deel onverdoofd was.
    Een spray is geen optie. Daarmee verdoof je het heel oppervlakkig. De spray is alleen bedoeld voor de schaamlippen omdat je daar niet diep hoeft te gaan. Een nadeel van die spray is ook dat de vagina echt heel erg gaat branden.

Jammer dat je zo'n nare ervaring hebt gehad met hechten. Bespreek dit met je verloskundige! Zij kan je wel geruststellen :)

10. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    De wond kan wel zo diep zijn hoor !
    Want juist als ze dat zouden verdoven kunnen ze het niet hechten.

Je gaat iemand niet flink pijn laten lijden als het niet verdoofd mag worden. Ik heb daarna wel een verdoving gehad, ging meer op de buiten kant, maar de binnenkant (van diep dus) mocht niet verdoofd worden.

11. maja123

maja123 Actief lid

Jun 28, 2007
    116
    0
    0
    hi! begrijp me niet verkeerd maar misschien had je niet zo'n goede vk/gyn aan je bed wat betreft het hechten. En er zijn helaas wel artsen die vinden dat "het wel even kan zonder verdoving" en dit dat mededelen als een vaststaand feit. Zoals Kim schrijft, lijkt het mij namelijk ook onwaarschijnlijk dat een wond niet te hechten zou zijn doordat er vooraf verdoofd is. Bij mijn bevalling heb ik een flinke knip gehad en is de gyn drie kwartier bezig geweest met hechten, veel inwendig dus ook maar echt wel verdoofd hoor.
    Ik denk dat vooraf bespreken heel belangrijk voor jou is, juist als je ook nog de hinder van een gehoorbeperking hebt. En op het moment van de bevalling staat er soms een onbekende arts aan je bed, misschien kan je partner dan zijn steentje bijdragen? Het lijkt mij dat je dit niet nog een keer zo moet meemaken!
    Hopelijk gaat alles goed deze keer, succes!

12. sabrina27

sabrina27 Actief lid

Aug 21, 2006
    279
    0
    0
    ja idd de knip die ik heb gehad gingen van binnen naar buiten bijna 24 hechtingen in en allemaal onder verdoving heb er ook weinig van gevoelt dus denk idd wat maja123 zegt even goed bespreken met je gyn/vk dit hoeft niet nog een keer tegebeuren en idd zijn helaas veel artsen die zo makkelijk zijn van we doen het zonder verdoving en zeggen dan dat het niet kan alleen maar omdat ze zo snel mogelijk ervan af willen zijn

heel veel succes en hopelijk scheur je helemaal niet uit dit keer ik wens je een hele fijne bevalling

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Als je gewoon voor je bevalling aangeeft dat je gehecht wil worden MET verdoving, dan moeten ze dat volgens mij gewoon doen (mits er medisch bezwaar tegen is, maar dat kan ik me niet voorstellen)

14. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Mijn eerste is met de vacuum geboren, zonder knip..alleen inwendig ingescheurd..dus diep van binnen. En echt meid, ik ben gewoon verdoofd hoor..zoals de VK in opleiding hier net al zei, te diep bestaat niet. Anders hadden ze mij ook niet verdoofd en had ik het hechten echt wel gevoeld..

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Bij de 1e ben ik ook ingescheurd en bij de 2e (ook een groot kind) helemaal niet

Share This Page