Oooooh, ik heb echt zwaar last van de bekende "zwangerschaps dementie". Dacht eerst dat zoiets vast overdreven was maar het kan dus echt. Ik heb van de week serieus voor mijn gevoel 5 minuten voor me uit zitten staren omdat ik gewoon niet kon verzinnen welke dag het was! haha... normaal heb ik al last van opstaan om iets te willen pakken en het dan vergeten zijn als ik er ben..maar nu ist helemaal erg. Mijn vriend merkt het ook.."schrijf het nou op schatje, anders vergeet je het weer".. Gelukkig kunnen we er om lachen Tip vd verloskundige was vitamine B12. Schijnt te helpen. Wie hier heeft er ook last van ?
Ik denk niet dat het echt al de dementie is maar merk nu wel al dat ik vergeetachtiger word. Kan me niet zo goed concentreren. Gisteren had ik zoiets. Mijn gsm lag op de balie. Een klant komt om te betalen en vertrekt. Vervolgens kan ik mijn gsm nergens vinden! Ik totaal in de stress en door de hormonen bijna tot huilen aan toe. Overal gezocht en ik kon 'm maar niet vinden. Ik wilde bijna die arme klant beschuldigen van diefstal! Maar toen keek ik in mijn tas die onder de balie lag, en ja hoor daar lag mijn gsm dus gewoon in. Ik kon me echt niet meer herinneren dat ik hem daar in had gestopt!!
B12 heeft niets met geheugen of dementie te maken. Ik heb namelijk een vitamine b12 tekort gehad jaren geleden en daar werd je erg moe van en niet dement, dus waarom je VK dat zegt is mij een raadsel. Van mijn VK heb ik toevallig deze week gehoord dat het goed is om 2 keer per week vette vis te eten voor de omega 3-6-9 aanvulling. Dat is goed voor de hersens van je kindje, maar ook voor jou om zwangerschapsdementie tegen te gaan. Eet je dus geen vis koop dan capsules. Ik eet nooit vis omdat ik dat niet lust dus eet daarom voor ik zwanger werd al 2 capsules per dag en heb geen last van dementie. Je kindje neemt eerst alles op wat hij nodig heeft en daarna krijg jij de rest. Dus blijkbaar heb je niet genoeg omega 3-6-9... probeer dat eens
hier is het pas echt erg, ik ben me vergeten aan te melden voor mijn examen (volg een volwassenopleiding) en zou nu dubbele examenkosten moeten betalen............................ en, ik ben mijn afspraak bij de kaakchirurg vergeten af te zeggen, daar zal ook nog wel een boete van bij de post komen totaal niet zoals ik normaal gesproken ben!!!!
@maagd Oh, visolie capsules...dat heb ik een keer geprobeerd maar dat vind ik zooo vies! Ik boer het de hele dag op. Nu eet ik gewoon lekker verse vis hoor, minstens 2x per week. Onze visboer heeft heerlijke broodjes haring dus daar maak ik dankbaar gebruik van Tijdens het googlen kwam ik trouwens wel degelijk B12 tegen in combinatie met dingen vergeten. Maar per persoon kunnen de klachten met gebrek aan B12 geloof ik ook verschillen. @BabeBabe Ohjee, dat zijn wel hele vervelende momenten idd om dingen te vergeten. Misschien als je belt en het probeert uit te leggen?
jaa hier ook, ik kom negen van de tien keer niet eens uit me worden omdat ik ben vergeten wat ik zei! nog erger dat ik al 4x naar de supermarkt ben geweest voor vuilniszakken maar elke keer alles meenam behalve dat zucht! ik lees even mee als jullie een oplossing vinden
Ja vertel ik iets aan mijn man waar hij dan op reageert. . Weet ik dus echt niet meer wat ik gezegd heb. 'Waar heeftie het over' En als hij wat verteld luister ik gewoon niet...
Oh, hier ook hoor!! En heeft niets te maken met vitamine tekorten, ik slik en eet voldoende en ben ook geprikt ervoor. Ik vergeet heel snel dingen. Inderdaad wat voor dag het is, wat we afgesproken hebben om te gaan eten, boodschappen die ik moest halen etc. etc. Met moederdag zat ik me wezenloos te zoeken naar mijn pilstrip voor hoge bloeddruk in mijn tas (moet er 3x per dag 1 innemen, ook al een crime) en ik kon die strip NIET VINDEN!! Ik heel gefrustreerd tegen m'n man: schat, ik ben de methyldopa vergeten. Kijkt 'ie me aan, zegt 'ie: uhm, die heb je in je hand. AAAAAHHHH!!!! Of dan belt 'ie van z'n werk en vraagt 'ie of ik 2 eitjes voor 'm wil koken voor de lunch de volgende dag, zodat hij dat niet meer hoeft te doen als 'ie thuis komt. Ik zeg vrolijk: doe ik meteen ff! Hang op, en ben het vergeten. Nice! Dus mijn man rekent niet echt meer op mij op het moment en ik teer op mijn telefoon qua memo's en ook post-itjes
Hahaha, lees ik dit topic, herinner ik me dat ik gister zou bellen om te vragen of ik vandaag zou moeten werken. Blijkbaar niet anders was ik allang al gebeld maar dit is best erg.
Ik heb geen last van het opboeren, gebruik van Kruidvat eigen merk, misschien dat het aan het merk/soort ligt. Maar ondanks dat je dus al vis eet ben je nog vergeetachtig. Misschien krijg je of toch te weinig binnen of je wordt gewoon dement Ik heb nog nooit gehoord dat b12 ook met vergeetachtigheid te maken heeft....als je dan toch bij Kruidvat staat, ook gelijk potje B12 meenemen
O hier ook zo vergeetachtig als een deur! Ook maar eens die omega3-6-9proberen... Als ik het niet vergeet.... Hihi
Hier ook zo vergeetachtig als kan, tegenovergestelde van hoe ik normaal ben. Manlief gaat er al vanuit dat ik t niet onthoudt, die schrijft alles op, haha wel zo verstandig.
Jep...alles kwijt! Kan uren ergens naar zoeken terwijl ik normaal precies weet waar alles ligt. Pas nog op mijn werk half uur samen met mijn client naar mijn handschoenen gezocht...die had ik blijkbaar weer ergens verstopt...zucht Of pas zat ik in de auto en ging ik ineens nadenken over welk pedaal nu de rem en welke het gas en welke de koppeling was en welke volgirde ik moest gebruiken om van stilstand op te trekken. Ik wist het ineens niet meer!!! Is goed gekomen want het zit in je systeem...je moet er gewoon NIET over nadenken. Ik luister ook vaak niet naar gesprekken nee. Kan zomaar volledig in gedachten zijn ondanks ik zwaar mijn best doe op te letten. Multi tasken is nu ook stukken moeilijker... Achja... De vk vertelde dat het noooooooit meer over ging dus moet het er maar mee doen.
Ik heb echt al 10x aan een vriendin gevraagd wanneer zij de 20 weken echo krijgt, en het enige wat ik heb onthouden is dat het iets met een 8 is. Nu heb ik het in mijn kalender gezet zodat ik het niet nog een keer hoef te vragen haha. Het is overigens *kijkt in agenda* 18 juni.
Nou, ik heb ook de mama totaal met visolie en eet ook sporadisch nog wel eens vette vis en ik eet zeer gevarieerd en gezond maar hier toch wel gevalletje ''dementie'' hoor!! Ik herken het! Ik ben normaal echt iemand die alles onthoud ik vergeet echt NIKS en heb niet eens een agenda nodig. Nou concentratie is nu echt een probleem en mijn telefoon staat vol met herinneringen. Net alsof ik constant afgeleid ben of zo. (misschien is dat ook wel zo
Hier ook enorm vergeetachtig! Mensen moeten mij niet vragen wat ik afgelopen weekend gedaan heb, want dat ben ik gewoon vergeten. Alles moet ik direct opschrijven anders weet ik het een paar minuten later niet meer, ik kan er wel om lachen!
Hier ook! Net pannekoeken gebakken en paar keer gedacht: " ik moet nog een lepeltje op tafel leggen voor de honing". Ga ik zitten, liggen er drie lepeltjes. Oei, dat is wel heel erg haha. Ook vind ik de vreemdste dingen op de gekste plekken, zoals brood in de koelkast .