hoi allemaal, Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een overdwars (transvers) liggende baby. Dus geen stuit, waarbij het hoofdje boven ligt, maar horizontaal en het hoofd aan de zijkant. Ik ben nu 34 weken zwanger, en de VK zegt dat ik me nog geen zorgen hoef te maken, er is nog tijd om te draaien. Ik moet wel speciale oefeningen doen om het draaien te stimuleren. Over twee weken controleren ze dan de ligging. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, of nog andere tips om het kind te helpen draaien...
Nee sorry, hier 2 heel brave kindjes die al vanaf week 20 met het koppie omlaag lagen! Sterkte, hopelijk draait je kindje nog vanzelf!
Baby hier ligt ook nog dwars. Maar er schijnt nog voldoende tijd te zijn om te draaien. Ben nu 31 weken. Ik kan je dus ook (nog) niet helpen.
kan je ook niet helpen...maar bij mij is het ook niet helemaal zoals het moet...1e kindje lag in een stuit en deze ook weer... Hoop dat de kleine nog draait!
Yep, Louise lag ook zowat horizontaal in mijn buik. Helaas kwamen ze er pas bij 39+4 achter... toen nog een draaipoging gehad die dus mislukt is omdat ze volgens mij al die tijd zo heeft gelegen en ik al bijna uitgerekend was. Helaas heb ik dus geen tips voor je maar ik hoop dat je kindje nog gewoon goed gaat liggen!
Met 31 weken lag onze uk nog dwars, nu inmiddels hoofdje naar beneden en volledig ingedaald. Het kan dus wel. Ik ga duimen voor je
Mjah ...kaatje die van mij dus ook! hahah maar wij kennen elkaar natuurlijk al! Wat raar dat er niet meer dwarsliggers zijn! Was ook wel benieuwd!
ja marooz, nu maar duimen he! maandag gaan ze weer kijken, dan ben ik 36 weken. ik voel wel meer druk de laatste dagen op mijn blaas, ik hoop dat dat een goed teken is! en ik had twee dagen veel pijn en harde buiken, het zou fijn zijn als dat indalingsweeen waren.... maar ik ben niet overtuigd, ik wacht af...
Bij mij gaan ze ook maandag kijken! Ben benieuwd hoe het eruit ziet, maar het getrappel en gepor onderin betekend niet veel goeds denk ik... Ik hoop dat die van jou inmiddels goed ligt! Ik heb ook veel last van harde buiken, dit kan idd goed samenhangen met het feit dat ie dwars ligt, dan probeerd de baarmoeder de baby recht te draaien zeg maar... dus ik hoop het zo voor je! We wachten af!
Hier ook vaak harde buiken dan voel ik ook echt dat hij een beetje dwars ligt en even later is weer dat hij met zn billen naar beneden zit, ik denk oko echt niet dat hij vanzelf gaat draaien hij is vrij groot en ik heb een korte romp. Ik kan me er echt zorgen over maken wil gewoon bevallen maar absoluut niet als hij in stuit ligt!!!!! teveel risico vind ik. ik duim voor juliw [-o<
Nou die van mij heeft het licht gezien! Ligt ineens met koppie in bekken en hartstikke vast! JOEPIE!!!!! Makey hoop dat die van jou ook nog gaat draaien!
ik word helemaal gek van de harde buiken vandaag. al loop ik alleen 5 min pats knalhard en zo vreselijk moe bahhhh. denk oko van al dat nadenken, wil zo graag gewoon bevallen aangezien het vorige keer erg goed ging
Makey ik had vorige week heel erg harde buiken, dit kwam bij mij doordat meneer toen dus nog scheef lag en mijn baarmoeder hem recht probeerde te krijgen... probeer maar vooral rust te nemen... hoe ver ben je nu dan?
Ik ben nu 32 weken. Maar hij zit al behoorlijk klem tegen mn ribben (korte romp en lang kind ws weer) het scheelt dat je nu geen trappeen in je ribben krijgt maar liever wel trappen in mn ribben dan weet ik tenminste dat hij goed ligt
Makey met 32 weken lag die van mij nog volop te draaien! Meid je hebt nog even de tijd gelukkig! Hoop dat ie net zo goed gaat luisteren als die van kaatje en die van mij!
ik had ook twee dagen heel veel harde buiken en daarna was ie gedraaid... maar makey, met 32 weken hoef je je echt nog geen zorgen te maken, zeker nier als het niet je eerste kind is. dan is de kans heeeel erg groot dat ie nog draait. vanaf 36/37 weken wordt het pas spannend, en zelfs dan kan het nog goedkomen . mijne is ook immers pas met 36 weken gedraaid...
mijn kindje lag bij de laatste controle ook dwars maar nu is mijn vraag wanneer word je doorgestuurd naar de gyn , ik krijg volgende week een echo voor het nierbekken van de baby want die was met 20 weken echo vergroot dus dan zie ik het wel ? ik maak me nog geen zorgen vind het wel spannend ondanks ik pas 31 weken zwanger ben.
Jeeeeeeeeeeee mijn stuiterbal is gedraait. Ze zei zelfs als hij nu niet goed had gelegen hadden ze m meteen willen draaien vanwege de grote en mijn korte romp maar meneertje lag goed!!!! hoop dat hij zo blijft liggen.