Inleiden, Wat meenemen???

Discussie in 'De bevalling' gestart door Milaa, 9 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Hallo allemaal!

Aanstaande maandag word ik ingeleid (37 wkn, 1 dag) vanwege zwangerschapsdiabetes.. Heel spannend..
    Vanmorgen zei de gyn tegen mij, zorg maar dat je maandag om 8 uur aanwezig bent bij de verloskamers :)$) dan gaan we een hartfilmpje maken, en gel inbrengen (met daar achteraan nog een hele uitleg..).
    En tussen neus en lippen door kwam er nog achter aan; "en Ohja, neem je tas voor de zekerheid ook maar mee".

Nou zit ik hier dus op de bank, met pen en papier op schoot te bedenken wat ik allemaal mee moet nemen :( .. Was al een heel eind maar heb 't idee dat ik gewoon de helft vergeet of waarschijnlijk véél te véél mee neem..
    Wie wil me even helpen mijn lijstje in te korten of eventueel uit te breiden :)?

Het volgende staat al op m'n lijstje;
    - Babykleertjes (Mutsjes, Rompers, Broekjes, Shirtjes en een pyama'tje want ik moet blijven als de kleine geboren is)
    - Ponsplaatje / Verzekeringspasje / ID Kaart (mijn gegevens zijn verder bekend in het ziekenhuis dus verdere controlekaarten heb ik niet)
    - Fototoestel + Lader
    - Ondergoed
    - Shirts / (jogging) broek / sokken / pyama
    - Deo
    - Shampoo / wasgel
    - Haarborstel + elastiekjes
    - Tandenborstel + tandpasta
    - Maxi-Cosi + een dekentje
    - (Bad)slippers
    - Drinken + iets te snoepen voor mijn man ;)
    - Evt. schoon shirt voor man
    - Telefoons + laders
    - (Klein)geld + evt. pinpasjes
    - Laptop?
    - Adres/Telefoonlijst wie er gebeld moet worden

Nou een hele lijst, voor mijn gevoel ga ik wéken van huis af! haha!

Liefs,
    Mila!

2. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    tijdschriften vond ik wel prettig en heb je ook schone kleding voor jezelf voor als je naar huis gaat?
    telefoonnummer van de kraamhulp.

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wat te knabbelen voor jou voor als het niet opschiet en je man weer naar huis moet s'avonds.
    Ochtendjas en idd wat te lezen.

Ik heb 3dagen door gebracht in het zkh maar had alleen het standaard koffertje bij geen leeswaar of wat dan ook en eerlijk ik heb het ook niet gemist. Dus eigenlijk is het wel genoeg wat je meeneemt.

Heel veel succes meid.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Volgens mij is je lijstje wel compleet maar vergeet idd het telefoonnummer van de kraamzorg niet. Die bel je vanuit het ziekenhuis zodat er snel iemand is zodra je thuis aankomt.
    Heel veel succes!!!

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Deo voor je man, zeepvrije wasgel en shampoo voor de kleine (had ikzelf niet aan gedacht en heb een flinke knip gehad dus Jesse zat flink onder het bloed wat met alleen water niet uit zijn haartjes ging en op de verloskamer hadden ze niets staan). Muntje voor rolstoel (wanneer je weer naar huis mag), sokjes voor de kleine, badjas. Een pyama voor de kleine hoeft eigenlijk niet, zo jong slapen ze eigenlijk altijd in hun (zachte) kleertjes. Extra omkleden is niet echt handig op die leeftijd.

6. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Even offtopic..

Mag ik vragen hoezo je nu al ingeleid wordt?
    Oke ivm zw.diabetes dat lees ik :D Hier daar toevallig ook last van maar mij laten ze gewoon doorlopen tot 40wk
    Loopt de kleine bij jou qua groei dan zo ver op voor?
    Was gewoon even benieuwd :D vooral omdat ik het idee heb dat ze bij mij er helemaal niet zo op lijken te letten :S

7. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Hey tuurlijk mag je dat vragen!
    Bij mij loopt de groei van de kleine achter tegenover andere kinderen van moeder met zwangerschapsdiabetes, mijn gyn is wat betreft de suiker heel erg alert, ook omdat ik insulne moet spuiten weet niet of je dat ook moet?
    Ook schommelen mijn waardes heel erg, heb bijvoorbeeld heel snel dat het te hoog zit ookal eet ik niks anders, of ineens dat het erg laag zit.
    Verder heb ik er zelf geen last van hoor, heb jij er veel last van of niet?

8. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties :) Ik zal eens even gaan kijken of ik nog iets te lezen heb :) Ben nog al iemand die zich snel verveeld haha!

9. IngiePingie

aha oke, op die manier.. Misschien is het idd omdat ik niet hoef te spuiten..
    Ik kan het tot nu toe redelijk onder controlle houden door me eten aan te passen.. Al merk ik wel dat ie vaker begint te schommelen nu zo tegen het einde, terwijl ik dan wel gewoon iets eet waarvan ik weet dat ik het kan nemen..
    Heb alleen tijdens 30wk een groei echo gehad en toen liep de kleine wel zo'n ander halve week op voor... Dat vind ik denk ik toch wel jammer dat er bijv bij de laatste controlle niet nog even 1 geweest is.. Ze heeft wel gekeken maar niks gemeten ofzo... Zou me een geruststellender gevoel geven als ik weet dat ie niet nog verder op voor zou lopen.. Maar ja.. Heb nu pas 2 dagen voor me uitgerekende datum weer een controlle afspraak..

10. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Oh dat is wel vreemd.. Ik heb om de 2 weken een groeiecho en bijna elke week een dopler meting (navelstrengmeting)..
    Ben jij dan niet onder controle in het ziekenhuis bij de gyn en bij de diabetesverpleegkundige?

Mijn eetpatroon was niet meer aan te passen, heb een tijd een kindje met suikerziekte begeleid en daardoor toen ook mijn eetpatroon al aangepast, vandaar dat ik insuline moet spuiten..

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Je lijstje is aardig compleet hoor! Hierboven zijn al wat aanvullingen genoemd.
    Zelf ben ik ruim twee week geleden onverwachts ingeleid, had op dat moment niets bij me, heeft manlief opgehaald. Had wel een koffertje klaarstaan, maar niet gerekend op echt een opname en inleiding. Is ook helemaal goed gekomen.
    Afhankelijk van het ziekenhuis waar je gaat bevallen.....Het ziekenhuis waar ik was biedt alle mogelijkheden om ervoor te zorgen dat je partner ook bij jou op de kamer kan blijven slapen. Persoonlijk vond ik dat erg prettig, zowel de nacht voordat ik ingeleid werd, als de nacht na de geboorte. Wanneer dit mogelijk is in het ziekenhuis waar jij gaat bevallen, dan zou ik ook wat spulletjes voor hem meenemen ;)

Veel succes in ieder geval! Nog even en je hebt dat kleine wondertje op je buik in plaats van erin!

12. IngiePingie

Ik loop nu inderdaad wel gewoon in het ziekenhuis..hier voor gewoon bij een VKpractijk.. Maar nog maar 1 afspraak met een gyn gehad, de rest gewoon met een VK.. Bij de diabetusverpleegkundige ben ik toen ook geweest en die zei zolang je niet hoef te spuiten zullen we elkaar verder niet zien.. En dan heb ik wel nog contact met een dietist via de mail waar ik per week 3 dagcurves naartoe moet mailen..
    En tijdens die ene afspraak met de gyn heeft ze wel een echo gedaan maar geen groeimeting of iets.. Was eerder bezig met haar stagiare van alles te laten zien naar mijn idee :S

Deel Deze Pagina