Hoe is het om te bevallen in het sophia ziekenhuis in zwolle? mocht je snel weg en was er wel überhaupt plek!? Mijn verloskundige zei dat je geweigerd kan worden omdat er geen plek is
Ik ben er bevallen, op afspraak. Was een inleiding. Over het weggestuurd worden heb ik nog niemand van mijn collega's of vriendinnen gehoord. Verder is het me prima 'bevallen'. Lieve verpleegkundigen, goede begeleiding...
Weggestuurd heb ik nog niet gehoord. Mijn schoonzus had wel een afspraak staan omdat haar kindje in het vruchtwater had gepoept (d'r was in ieder geval iets). Ze moesten de volgende ochtend terug komen en waren al onderweg toen ze gebeld werden of ze zich later wilden melden maar ze waren al onderwerg. Pas heb ik er een ctg gehad en inderdaad een leuke verloskundige en verpleegkundige.
Twee keer daar bevallen. Eerste keer niet zo'n fijne ervaring. De bevalling zelf wel hoor. Goed geholpen op de verloskamers. Uiteindelijk keizersnee. De kraamafdeling was erg druk, ze hadden niet genoeg personeel. Dat was een en al drama! Tweede keer wederom een keizersnee. Nu mocht ik op de verloskamers blijven voor 2 dagen. Het was zo rustig. Dus dat kan ook. O, wel slippers meenemen hoor! Ik vond de douche niet erg fris Nog even en het nieuwe ziekenhuis is open, dan zal alles wel weer spik en span zijn
Ik mag in het nieuwe ziekenhuis gaan bevallen! Dat vind ik wel leuk eigenlijk... Gaat 3 augustus open geloof ik, en ik ben eind september uitgerekend. Ben erg benieuwd naar de verloskamers, of ze misschien ook iets met een bad hebben gedaan ofzo. In België hebben ze in de verloskamers standaard een prachtig groot bevallingsbad staan (in mijn oude woonplaats), maar ik betwijfel eigenlijk of ze dat hier ook hebben geregeld. Zou wel cool zijn...
Weggestuurd worden kan bij ieder zkh gebeuren, hoe groot ze ook zijn, ze hebben een beperkt aantal verloskamers en als die allemaal in gebruik zijn moet je naar een ander zkh. Daarom belt de vk ook naar het zkh voordat ze je 'instuurt'. Hoe vaak dit gebeurt, geen idee. Vraag het eens aan je vk. Over de kraamafdeling heb ik meer gehoord dat ze onderbezet zijn, en dat het daardoor niet altijd allemaal even goed loopt. Maar als je geen complicaties hebt en gauw naar huis mag, zul je daar niet zo'n last van hebben.
Ik heb er goede ervaring mee, super goede zorg gehad en heel aardig personeel. Ik moest op zondagochtend onverwachts toch naar het zh omdat het allemaal niet op schoot thuis. Het was toen heel rustig in het zh. Uiteindelijk ks gehad.
Super ervaring, vooral Thiza (verpleegkundige) is super Denk dat de meiden met mij bevielen het anders hebben ervaren. Het was al super druk toen ik mocht persen en legde ook nog bijna het loodje, iedereen moest mee naar de operatie kamer, verloskundige, 2 gynaecologen, kinderarts en weet ik wie nog meer, de operatie duurde 3,5 uur en zolang zijn hun er ook bij gebleven maar ik heb het overleefd Volgens mij moet je bij elk ziekenhuis bellen of er plaats is.
Dat klopt! dat doet de verloskundige voor je , maar als er op dat moment geen plek is zal je toch thuis moeten bevallen.. daar schrok ik best van omdat ik vind dat je altijd terecht moet kunnen , desnoods in en kamertje wat er totaal niet voor is.
Als er op dat moment geen plaats is, is er meestal wel een ander ziekenhuis waar je naartoe kunt. Moet je wat verder rijden, maar je kunt wel ergens terecht. Het gaat niet alleen om de vraag of er een kamertje is, maar ook personeel. En met een acute noodsituatie (levensbedreigend voor moeder of kind) ga je natuurlijk voor op 'gewone' bevallingen.