Wat voor afleiding tijdens bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Grace79, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Ik wil een lijstje maken wat ik allemaal kan doen als de weeen beginnen, je weet dat het nog lang (kan) duren, en je niet alleen maar aan de bevalling/pijn wil denken.
    Ik heb tot nog toe:
    -Een warme douche nemen.
    -Wii-en.
    -Slapen (maar dat lukt waarschijnlijk dan niet meer).
    -Bellen.
    -Huis schoonmaken.

Maar veel verder kom ik eigenlijk nog niet.
    Alvast bedankt voor het meedenken.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Tv kijken
    Internetten
    Muziekje aan

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik kwam niet veel verder dan wat internetten en tv kijken.

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    :( :( :(

Zal wel aan mij gelegen hebben maar ik was niet tot veel meer in staat....

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi ik vanaf een cm of 7 niet meer. Daarvoor tv gekeken wat voor mij een goede afleiding was, bij de eerste trouwens spelletjes gespeeld op de pc, vond ik ook wel fijn tot een bepaald moment ;)

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Je voelt het vanzelf wel. Ik had ook een hele lijst gemaakt en van alles voorbereid, maar op het moment zelf voel je vanzelf waar je behoefte aan hebt. In bad met een boek werkte hier het beste.

7. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik heb nog postzegels zitten plakken..:D Kennis van me is een taart gaan bakken....:pVErder zou ik me daar niet tedruk over maken. Hangt helemaal af van hoe je je voelt, en op een gegeven moment ben je echt te veel bezig met de bevalling....

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh wow, ik zou dat ook wel willen!! Toen ik de weeën echt niet meer kon handelen had ik maar liefst 0 cm, ja echt NUL cm ontsluiting.... :(

Maar kan me voorstellen dat het je rust geeft om wat om handen te hebben, dus ik lees wel mee!

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik heb tijdens de weeen boodschappen gedaan, gekookt, schoon gemaakt, mijzelf heen en weer naar t ziekenhuis gereden. Daar geslapen en tot en met 8 cm lekker relaxed gegeten, gekletst en gedouched. Daarna kwamen er been en rugweeen bij en had ik om de 5 sec een wee.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier werden de weeen vrij snel heftig, dus ik kon niet veel doen en had ook geen zin om echt iets te doen. Ik was heel geconcentreerd bezig weeen op te vangen. Een warm bad vond ik trouwens wel heel fijn!

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bij mijn dochter kon ik vrijwel meteen niks meer.

Bij mijn oudste zoontje begon het om 00.00 uur dus ben naast mijn man in bed gaan liggen en heb zo nu en dan even mijn ogen dicht kunnen doen en heb verder domme spelletjes op de telefoon gespeeld.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had er van tevoren niet over nagedacht, op het moment zelf merk je vanzelf wel wat fijn is om te doen. Bij Eva kon ik me nergens echt op concentreren, dus heb wat geinternet en televisie gekeken.

Bij Lisa begonnen de weeen 's nachts, ik heb even wakker gelegen en daarna nog geslapen. Toen gedoucht, spullen voor Eva gepakt, verloskundige proberen te bellen (kreeg ik niet meteen te pakken), Eva uitgezwaaid, verloskundige weer gebeld en toen lekker op de bank gaan zitten. Snel daarna kwam de verloskundige en heb ik niet veel meer kunnen doen. Ja, naar buiten kijken terwijl ik op de slaapkamer op de vensterbank hing :)

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113

Huis schoonmaken?? Met weeën??? Ik zou zeggen probeer vooral juist in het begin een beetje te relaxen, er volgt nog genoeg inspanning. Hier wat ge-internet en tv gekeken, maar ik had al vrij snel eigenlijk nergens meer zin in en heb gewoon een beetje in mezelf gekeerd op bed gezeten.

14. LovelyBrunette

LovelyBrunette Actief lid

11 dec 2011
    353
    0
    0
    NULL
    Maassluis
    Ik denk dat ik ook het meeste zal hebben aan tvkijken en relaxen.....

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier geprobeerd nog even op bed te blijven liggen, daarna douche genomen. Toen s nachts beneden op de bank even geinternet maar kon me al snel niet meer concentreren.
    Daarna moest ik naar de wc, werd het heftiger dus man geroepen en vk gebeld. En vanaf toen moest ik me flink op de weeen concentreren. ben ondertussen wel regelmatig naar de wc geweest, onder de douche gestaan, van bed veranderd, eigenlijk zo'n beetje het hele huis door geweest.

16. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik heb bij de Karsten tot de weeën om de 2 minuten kwamen lekker zitten kletsen hier op het forum.:D

17. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Bij mijn eerste zijn eerst de vliezen gebroken. Vanaf toen gedacht, wanneer begint het eindelijk. Na 24 nog geen weeen, werd medische indicatie, dus zat daar dan weer over na te denken. Na weer een paar uur eindelijk weeen. Bijna direct om de 5 minuten en alleen maar bezig geweest met hoe puf ik ze weg. 20 uur later Emma geboren. Dat waren heel veel hele lange uren, vandaar dat ik me deze keer graag erop voor wil bereiden.
    Wat je leert op de cursus over "Deze wee komt nooit meer terug" dat werkt niet als je bedenkt dat er nog 20 uur aan weeen kunnen komen. Vandaar mijn vraag.
    Met een boekje in bad, dat lijkt me ideaal, helaas geen bad:(.
    Een goede film kijken, lijkt me ook goede afleiding, wel een spannende film dan.
    Domme spelletjes op mijn mobiel, dat is ook een goeie. Ik houd er wel van records te verbreken, dus dat leidt wel af.
    Vanochtend ook nog een Tens besteld, misschien is dat ook wel afleidend.

18. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Abri: Muziek is ook een slimme. Ik zal eens wat stevige nummers op mijn ipod zetten.

Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal, meer tips zijn altijd welkom!

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik kon echt niets doen, alleen wiebelend/schommelend met mn heupen de weeën opvangen. Tussendoor met een prik even kunnen liggen en toen moest ik weer staan.

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij de eerste was ik nog aan het werk, toen de weeën begonnen. Eerst had ik het niet eens door, ik had wat buikpijn, beetje kramp. Toen het erger werd zat ik eens op internet te kijken en een beetje te chatten met een mede-zwangere of dit nou voorweeën zouden kunnen zijn. Maar al snel kon ik niet eens meer rechtop zitten, toen heb ik een uurtje op de koude grond van de badkamer gelegen, voordat ik bedacht dat ik misschien toch beter even de verloskundige kon bellen. Vervolgens een kwartier zitten bedenken hoe ik in vredesnaam die trap af kon komen, dubbelgevouwen en wel, op m'n kont naar beneden gehobbeld, op de vloer van de keuken gaan liggen, deur opengedaan, trap weer opgeklommen en bevallen.

De tweede kwam nog sneller, binnen een kwartier bouwden mijn weeën op van niets naar om de minuut. Volgens afspraak (ik liep al aardig over tijd) verloskundige gebeld, opvang voor de oudste geregeld, kraampakket uitgepakt, verloskundige binnengelaten, uurtje puffen en bevallen.

Later pakte ik mijn ziekenhuistas weer uit, inclusief alle tijdschriften, mp3-speler, boekje, en toen heb ik wel even heel hard om mezelf gelachen. What was I thinking?

Deel Deze Pagina