Bevallen in het ziekenhuis met een mondkapje op

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dubbelfris, 20 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Zo vervelend dat we ons druk moeten maken om zulke dingen in deze tijd :(
    Maar ik kan het me echt niet voorstellen dat dit zou moeten... Bij ons in het ziekenhuis is het zo dat op de gangen en openbare ruimtes je een mondkapje moet dragen, op de verloskamer zelf is het niet nodig en zeker als vrouw die gaat bevallen is het niet nodig (zoals ik het begreep)
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw

    de faceshield op werk zijn vrij lange. breed, toch wel zeker 10 cm onder mijn kin.
     
  3. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik denk dat of je hebt verkeerd begrepen of het persoon die je het zei verkeerd heeft het begrepen.

    ten eerste mondkapje is nog nergens verplicht. Je kan altijd weigeren om welke redenen dan ook. Is niet wettelijk geregeld en waneer dat zal zijn moet de tijd nog uitwijzen daar zouden dus ook wettelijke uitzonderlijke moeten opgesomd worden.
    In ons zh is verplicht te dragen mondkapje (den haag) al een tijdje. Maar bij de operaties of bevallingen of dergelijke waarbij zuurstof belaangrijk is of er fysieke inspanningen zijn hoeft dat echt niet. Ik krijg keizersnede en enkel mijn man en personeeL moeten mondkapje op.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het kan nu wel verplicht zijn, dat mogen bedrijven/instellingen zelf bepalen (en handhaven).
     
  5. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Klopt maar als je weigert mag dat gewoon er komt geen politie op en je krijgt veen boete. Is maar hoe graag je het wil stel je wil winkelen en ze je weigeren. maar wat betreft het bevalling zelf en operatie, er is een uitzondering voor. Je mag weigeren mondkapje stel dat ze het toch willen maar ze mogen geen medische hulp weigeren. Dus je wordt zoiezo dus geholpen met mondkapje of zonder.
     
  6. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Bij ons hoef je op de kamers geen mondkapje op, in de gangen wel. Personeel draagt wel een mondkapje. Ik kan me niet voorstellen dat ze het ook maar in een ziekenhuis verplichten om met mondkapje te bevallen.
     
  7. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Hier moet het mondkapje op in de gangen/ wachtkamers en tijdens de controles in het ziekenhuis. Tijdens de bevalling hoef je geen mondkapje op, de verloskundige draagt er wel eentje. Heb het woensdag nog nagevraagd, ze vinden het hier onmenselijk om je te laten bevallen met mondkapje, dus neem aan dat dit in alle ziekenhuizen zo is . Moet er niet aan denken ook !
     
  8. DeniseMK

    DeniseMK Actief lid

    14 sep 2018
    110
    54
    28
    Vrouw
    Het lijkt mij dat er geen ziekenhuis is die dit verplicht stelt.... Zelfs als je bij een polikliniek naar een arts gaat hoef je nog geen verplicht mondkapje op, laat staan dat ze het gaan verplichten bij een bevalling. Ik zou mij er niet te veel zorgen over maken, en als je het zeker wilt weten kan je het ziekenhuis in de buurt eens bellen en vragen naar hun mondkapjes beleid.
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    hier kom je het ziekenhuis niet in zonder mondkapje.
     
  10. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Waarom discussiëren we hier over of het wel of niet normaal is ipv dit goed na de vragen? Een vk heeft het over andere ziekenhuizen, maar niemand heeft bevestigd dat dit in Nederland gebeurd. Dus of wij het wel of niet normaal vinden is onbelangrijk, daarnaast blijkt het dus ook helemaal niet te gebeuren
     

Deel Deze Pagina