hallo voor en tijdens mn eerste bevalling was ik als de dood voor uitscheuren of inknippen.godzijdank is geen van beide gebeurt en alleen al daardoor was het voor mij de perfecte bevalling het was ook nog eens in 3 uurtjes gepiept zonder naweeen,dus helemaal prima.maar juist doordat mn perineum heel bleef had ik haarscheurtjes en een schaafplek in mn schaamlippen.dit voelde ik al tijdens het persen,toen mn zoontje eruit kwam en het resterende vruchtwater en daarna de placenta,dat brandde best wel.en met plassen ging ik helemaal tegen het plafond.10 dagen lang,het brandde als een gek.geeneen goed bedoelde tip(spoelen,smeren...)hielp.ik beval nog liever 3 keer zo dan dat ik geknipt en dichtgenaaid moet worden,maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik er de volgende bevalling helemaal zonder kleerscheuren vanaf kom,aangezien 2e bevallingen over het algemeen makkelijker gaan.dat pijnlijke plassen heeft mn kraamweek eerlijk gezegd best wel verziekt.voor de rest had ik echt een droombevalling. iemand ervaring?
Ik denk dat je daar vooraf niks over kan zeggen. Iedere bevalling is anders en helaas heb je geen garantie vooraf.
Ik had ook een schaafplek op mn schaamlip Maar wat bij mij goed werkte ik had een flesje met een bidon dop erop en als ik moest plassen spoelde ik tijdens het plassen met water . En zo brandde het niet.
Ik heb daar bij Britt ook last van gehad en bij Jørre helemaal niets geen last. Zag er ook wel tegenop hoor, het is idd niet echt een lekker gevoel.
Daar kan niemand een zinnig antwoord op geven. Het hangt van verschillende factoren af. Labiumruptuurtjes (zoals die met een mooi woord heten) komen heel vaak voor. Vaak zijn ze er zelfs als je ingescheurd bent.
waarom zou niemand een zinnig antwoord kunnen geven?ik vraag slechts om ervaringen. dankjewel silvie.
Het was gewoon een antwoord op je vraag Je hebt nu niet een verhoogde of verlaagde kans op het krijgen van labiumruptuurtjes bij je 2e. Bij iedereen is de bevalling weer anders. Andermans ervaringen kunnen je misschien wel geruststellen maar eigenlijk zeggen ze niks En t was niet aanvallend bedoeld hoor!
Ik heb daar ook heel erg veel last van gehad en ook mijn kraamweek was er door anders verlopen dan dat ik zelf zou willen.. verschrikkelijk die pijn. Er is mij ook verteld dat ik er niet met zekerheid kan worden verteld of de volgende keer dit weer gaat gebeuren of dat je er met de zo gezegde zonder kleerscheuren er vanaf kan komen. wat ik deed toen ik moest plassen en het deed zo een pijn was niet met koud water spoelen maar met lauw warm water dan deed het niet zo een pijn en verlichte de pijn eigenlijk meer. We zullen het wel merken, er zit niks anders op dan wachten ... haha liefs, SoSweet
oke kim we zullen het idd maar weer afwachten.spoelen hielp hier dus niks,niet met koud,niet met warm,niet met kokend water nee,niet echt grappig.ik hoop maar dat de boel dusdanig is uitgelubberd dat t niet weer zo erg is.en anders maar wel.als ik maar niet hoef worden dichtgenaaid [-o<
Mijn evrvaring is onder de douche plassen dat hielp mij het beste met de sproeier met lauw water spoelen. Op de wc hoefde ik het niet te proberen dan stond ik ook op de kop. Verder zou ik je geen advies kunnen geven over hoe een tweede bevalling zou kunnen lopen het schijnt makkelijker te gaan maar zeker weten doe je het volgens mij nooit.
ik had hier dus ook erg veel last van... Bij mij was het 1 grote schaafwond net aan de binnenkant van mijn vagina en 1 op mijn schaamlip... Bij mij kwam het waarschijnlijk door het hoofdje van mijn zoon . ik heb voor die grote schaafwond ook 4 hechtingen gehad. Ook bij mij ging op de wc plassen niet! Echt heel veel pijn heb ik gehad.... En ik ging dan ook onder de douche staan en dan plassen met de douchekop erop gericht. Dat zorgde niet dat alle pijn weg ging maar het werd wel dragelijker om te plassen... Liefs