Tijdens hechten baby op je buik?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kwabbernoot, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Zoals de titel al zegt, iemand hier ervaring mee? Ik zie er echt tegenop dat na de bevalling mijn kindje naar manlief/kraam of weet ik wie moet omdat ik gehecht moet. Ik wil dat niet, ik wil mijn kindje op mijn eigen borst houden.

Bij de vorige twee vond ik het verschrikkelijk en ik wil het nu echt niet meer. Maar is dit wel reeël? Moet dit gewoon en waarom? Voordat ik stennis ga trappen bij de vk wil ik graag zeker weten of het wel kan hihi.. Dus ervaringen gezocht!

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier gebeurde dat gewoon vanzelf... Ik kreeg de kleine en ze gigen gewoon hechten haha

Maar je kan het altid even aangeven toch :)

Ben overigens wel bevallen in het ziekenhuis

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik had mijn zoontje gewoon bij me toen ik gehecht werd

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik ben bevallen in het zh 2x maar ik mocht bij beide tijdens het hechten de kleine op me buik houden. alleen bij de eerste trilde ik zo erg en had ik gen kracht meer om hem vast te houden toen is ie naar manlief gegaan!

5. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook: had mijn zoontje gewoon op mijn buik hoor! Was ook wele fijn, daardoor was ik helemaal niet met het hechten bezig :)

6. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hier mijn dochtertje op de buik toen ik gehecht werd :)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hebben ze vorige keren je kinderen echt weggehaald? Ik ben nooit gehecht maar mijn zoons mochten bij me liggen zolang als ik wilde en nodig was om ze te laten drinken. De controles werden daarma pas gedaan, dus ongeveer 1,5 na geboorte pas.

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hier ook tijdens het hechten mn kleintje gewoon bij me gehad hoor :) In eerste instantie lekker bloot op mn buik en later in een doek gewikkeld tegen het snelle afkoelen :)

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    volgens mij doen ze dat juist op het moment dat je afgeleid bent, dus met kindje op de buik...bij mn oudste had ik 1 scheurtje ergens binnen...en ik werd direct gehecht, voelde er niks van!!! maar ook terwijl mn zoon op mn buik lag! en niet vanuit gaan dat je scheuren krijgt of knip! kan ook zonder ;)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.832
    19.167
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had meer dan 15 hechtingen. Die zijn gewoon gezet terwijl mijn zoon op mijn buik lag. Ik heb de vk wel laten verdoven, trouwens. ('t Is toch te idioot voor woorden dat ze dat zonder verdoving willen doen!)

11. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Hechtingen zijn gewoon gezet toen mn dochter bij mij lag.

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Onze dochter lag ook bij mij en op een duur heeft mijn man ze lekker gepakt... Zijn wel lang aan het hechten geweest was flink ingeknipt vanwege vacuüm pomp.
    En wat iemand al zij sporen echt niet dat ze dat zonder verdoving doen ze zeiden doet het zeer haha jaaaaa zullen we verdoven jaaaaaa :D
    Toen niets meer gevoeld ook niet een paar dagen later of zo...

13. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ze hebben de beide jongens eerst op mijn buik gelegd en toen ze voor de controles moesten hebben ze mij gehecht.

14. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Hier lagen ze ook bij me. Bij de tweede is de kleine even bij papa geweest, omdat het hechten echt zeer deed. Verdoven ging niet. Grrrrrr

15. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

hier ook hoor.. meteen bij mij op de borst...
    volgens mij is dit toch ook 'verplicht' of niet? dat de baby de 1e 10 minuten (zeker) bij de moeder moet liggen voor de moeder/kind band.. ??'

en ze hebben bij mij beiden keren ook gewoon gehecht.. stuk of 15/20 hechtingen beide keren)

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mij lag mijn dochter gewoon op mijn borst de hele tijd tijdens het hechten.
    Het lijkt me eigenlijk vrij logisch dat de kleine na het geboren worden even bij je ligt, behalve als er iets medisch aan de hand is natuurlijk. Het is jou kind als jij het zo wilt hebben ze daar gewoon rekening mee te houden.

17. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hier ook verdoofd tijdens het hechten :)
    Nu voelde ik daar toch al weinig door de ruggeprik, maar ze hadden blijkbaar n verdoving gezet, hoorde ik later van mn vriend haha!

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh echt!? Nah bij de eerste na 10 minuten ofzo gehecht toen heeft mijn moeder D. vastgehouden tot ze klaar was. Bij de tweede wilde ze hem na een kwartier overpakken voor de controles en het hechten. Toen ging ik toch wel een beetje over de pis en uiteindelijk zei ze dat het zo'n klein scheurtje was dat ik niet gehecht hoefde dus hem bij me kon houden, heeft nog wel de controles gedaan. Hij had het trouwens wel even moeilijk gehad tijdens de laatste persweeën hoor dus snap dat ze dit snel wilde doen.

Maar achteraf loop ik dus vanaf die bevalling met pijn en was de scheur volgens mij veel dieper dan ze dacht. Wil nu wel echt gehecht worden als het nodig is maar met kindje op mijn buik.

Ik ga het van te voren aangeven, als ik dit zo hoor lijkt me dit helemaal geen gek verzoek.

19. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij zeiden ze het er zelfs bij: lekker je kleine meisje op je borst dan ben je afgeleid als we je gaan hechten dan doet het niet zon zeer ( was in het ziekenhuis)

20. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    hier ook gehecht met baby op mn buik.

Deel Deze Pagina