Ervaringen met inleiden van bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door trotsemama27, 15 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Hoi Allemaal...

Wil graag wat horen over jullie ervaring met inleiden van je bevalling. Er bestaat een kans dat ik ingeleid word en ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn, viel het mee of tegen en duurde het lang? Heb gehoord dat je dan meer kans kan hebben op een kunstverlossing of keizersnede als het niet zo wil vlotten. Alvast bedankt voor jullie reacties! Doeiiii

2. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi trotsemama77,

Ik heb je vraag verplaatst naar het onderdeel De Bevalling.

Helaas kan ik zelf geen antwoord op je vraag geven, want ik heb vorige keer een geplande keizersnede gehad. Maar hopelijk hebben andere dames hier nog wat goede tips en ervaringen voor je.

Ik weet niet precies hoever je bent in je zwangerschap, maar ik wens je een heel voorspoedig verloop en een voorspoedige bevalling.

Groetjes, Wendy

3. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Ik ben nu 34 weken zwanger maar sta onder controle in het ziekenhuis. maar er bestaat een kans dat ik word ingeleid.

4. wendy72

wendy72 Lid

14 mei 2007
    10
    0
    0
    Ik ben ingeleid en als er ooit een tweede komt dan zou ik graag weer zo'n bevalling willen....
    Mijn dochter wilde maar niet komen, dus na 42 weken en 3 dagen hebben ze me een vetertje met hormonen in gebracht. Daarop had ik de volgende dag 1cm ontsluiting. Ze konden toen de vliezen breken en daarna hebben ze me aan het infuus gelegd. 3 uur en 3 kwartier later is mijn dochter geboren. Ik vond het reuze meevallen. Ik heb wel een knip gehad, maar dat kwam omdat na 3 persweeen haar hardslag wegviel. Na de knip is Fallon ook gelijk geboren. Ik heb geen vergelijk met een natuurlijke bevalling, maar ik vond de weeen heel goed te doen... :D
    succes alvast. ;)

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben ingeleid met 42 weken en de volgende keer graag weer zo (alleen dan wat eerder hopelijk) 's ochtends is er een gel ingebracht om de boel wat weker te maken. Daar kreeg ik geen weeën van dus om half 2 zijn mijn vliezen gebroken. Daar kreeg ik lichte weeën van maar niet voldoende dus om half 4 aan het infuus. Dat schoot beter op. Rond 7 uur volledige ontsluiting en om half 8 is onze dochter geboren.

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben met bijna 38 weken ingeleid. Ik had al 3 cm ontsluiting en toen hebben ze mijn vliezen gebroken. Daarna aan het infuus en 6 uur daarna ben ik bevallen met ruggenprik. Met ruggenprik vond ik goed te doen, daarvoor stuiterde ik zowat van het bed door de weeenstorm. Ik vond het erg heftig allemaal. Maar hoe cliché, ik was alles vergeten toen ik mijn zoon in mijn armen had!

7. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Fijn om van jullie ervaringen te lezen. Nog meer mensen met ervaring hiermee?

8. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik ben bij beide bevallingen ingeleid en heb dus geen idee hoe een gewone bevalling is. Maar ik zou als ik nu weer zwanger word wel weer ingeleid willen worden (kans is ook zeer groot dat dat gebeurt).
    Bij de eerste heb ik er in totaal een kleine 5 uur over gedaan en bij de tweede 1,5 uur. Ik had al wel ontsluiting voordat ik aan het infuus ging en meteen na het aanbrengen van het infuus hebben ze mijn vliezen gebroken.

Het waren korte en heftige bevallingen, maar ik vond het prima te doen (achteraf) en ik heb geen pijnstilling gehad.

9. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Giegel.. wat was de reden dat je ingeleid werd? Liep je steeds over tijd?

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je moet even de zekfunctie gebruiken is pas nog een topic over geweest.

Ik ben ook ingeleid en vond het reuze meevallen hoor ook zonder pijnstilling en heb er leuke herrineringen aan (behalve de hechtingen maar die komen niet standaard erbij HAHA)

11. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Bij darryl* begon de bevalling spontaan en dit werd na 4 uur persweeen en nog geen beebje een spoedkz. Tijdens de bevalling had ik eerst een beenprik voor de pijn, deze werkte niet en daarna een ruggeprik tegen de pijn maar ook dit werkte niet.
    Hij bleek trouwens 3 x omstrengeld.
    Bij Dylano ben ik met 37,6 ingeleid omdat ik al 8 dagen weeen had en niet tot 40 weken wilde lopen, omdat ik bang was voor weer omstrengeling en kz. De bevalling werd om 9 uur ingeleid door infuus en daarna vliezen geprikt en om 10 over 6 is hij geboren.
    Heb bij hem alleen een beenprik als pijnstilling gehad.
    Dylarius is ook ingeleid met 36 week, omdat hij het niet goed meer deed en bij hem had ik al 2 cm ontsluiting. eerst vliezen geprikt en na 3 uur toch infuus en rond 4 uur is hij geboren. GEEN pijstilling gehad.
    Wat mij betreft ga ik echt voor de inleiding. Heb ook geen weeenstorm gehad. Heel geleidelijk ging bij beide de weeen. Wel een knip bij beide, maar ze waren ook allebei net als Darryl* omstrengeld, waardoor het bij de laatste persweeen wat moeizaam ging, maar direkt na de knip waren ze er.

12. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Op de uitgerekende datum ben ik ingeleid ivm hoge bloeddruk. Ik had wel al een aantal weken last van voorweeen gehad. Ik moest me 's morgens om 7.30 uur melden in ziekenhuis. Toen hebben ze om 08.00 uur de vliezen gebroken (ja, ik had al 2,5 cm ontsluiting door de voorweeen). Toen zijn meteen de weeen begonnen. Daarna infuus aangesloten, en ik kwam al snel in een weeen storm terecht. Om de minuut een heftige wee. Ging super snel. Om 14.20 uur was Noortje geboren. Dit was mijn eerste. Een hele heftige dag, maar omdat het zo snel ging, toch ook wel weer fijn..

13. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik ben met ruim 41 weken bevallen. Ik ben ingeleid omdat mijn vliezen waren gebroken op een maandagavond. Op donderdagochtend moest ik aan het infuus voor de inleiding.
    Even na 8 uur ging het infuus aan. Vlak daarna ging ik weeen voelen. Om half 11 begon de weeenstorm. Heel geen pauze meer ertussen. Om 11 uur begon vk over de ruggeprik toen ik zei dat ik het niet meer aankon.

Ik moest daar nog een tijd op wachten. Geloof dat ie om 13.00 er in zat. Nog een half uur wachten tot ie ging werken. Om half 2 was ik terug op de kamer. Toen moest de prik er weer uit, had 9 cm.
    Was 2 cm om 11.00 uur en 9 cm om 13.30. Prik is eruit gehaald en toen mocht ik persen. Om 14.37 is ze geboren.

Ik doe dit nooit meer zonder ruggeprik.

14. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik ben met 37+6 ingeleid ivm hoge bloeddruk en eiwit in urine, dmv veter met hormonen. Had toen vingertop ontsluiting. Om 10 uur s ochtends ingebracht en 9 uur s avonds begonnen de weeen. Deze waren zo heftig dat ons meisje daar erg op reageerde, haar hartslag zakte na iedere wee van 140 naar 70. Om 4 uur had ik nog maar 4 cm onsluiting en werden vliezen gebroken. Ze had in vruchtwater gepoept en toen werd besloten haar te halen, dmv keizersnede. Met 38 weken werd ze geboren.

15. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Ik ben ingeleid i.v.m. zwangerschapsvergiftiging. Ik vond de ontsluitingsweeen het ergst.
    De zondagmorgen een veter ingebracht gekregen om de baarmoedermond rijp te maken. De hele dag hele lichte weeen gehad. Om 23.30 uur braken m'n vliezen en kwamen de weeen iets erger, nog wel vol te houden, maar ik kon de hele nacht niet slapen.
    Toen om half 7 ingeleid d.m.v. een infuus. Dit schroefden ze elke 20 minuten op. De eerste paar uur was het nog vol te houden, ook al zat ik echt in een weeenstorm.(om de 2 min weeen) Ff toucheren en ik had nog maar 2 cm ontsluiting. Dikke tegenvaller natuurlijk. Nog even wachten, maar ik kon niet meer. Heb toen een ruggeprik gekregen. M'n linkererbeen kon ik nog wel bewegen, maar m'n rechter niet. (vreemd zeg) (ik moest er ook steeds om lachen)
    Na een paar uur had ik nog maar 4 cm. Wat was ik blij dat ik die ruggeprik had. Om 16.30 uur had ik 10 cm, maar beeb lag nog niet genoeg naar beneden en oh wat had ik de drang om te persen.
    Om 18.30 uur mocht ik eindelijk persen en om 19.12 uur is onze zoon geboren.

Deze bevalling duurde dus wel heel erg lang, maar we hebben er de mooiste zoon van de wereld voor terug. :D

16. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Wat een verschillende ervaringen allemaal, maar wel fijn om te lezen dat de meeste toch wel positief zijn.

17. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik ben ook ingeleid van de 2e. Ik kreeg gel ingediend en 1,5uur later was meneer er al! voor mij dus heeeeel heftig, ging van niks naar persweeen!

18. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik ben ingeleid omdat ik 41+5 was smorgens had ik ineens 2 cm ontsluiting
    om 8uur hebben ze de vliezen door geprikt kreeg geen weeen dus een infuusje maar smiddags om 5u had ik pas 5 cm en is er besloten voor een ks.

bij iedereen verschillend.

19. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik ben ingeleid met 38 weken. Kreeg eerst gel en daar ging ik al van aan de gang, toen zijn de vliezen gebroken en kreeg ik een echte weeenstorm. Ruggeprik gehad en heb er uiteindelijk 13 uur over gedaan heb ook een behoorlijke knip gehad.

20. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik ben bij 24 weken opgenomen met vroegtijdige weeen. Heb eigenlijk vanaf die tijd regelmatig weeen gehad. Met 36 weken zou ik ingeleid worden. Baarmoederhals was verstreken en ik kreeg van die tabletten (was op maandag) kreeg max dosis. ;s avonds had ik ook echt gemene weeen (was ook te zien op ctg) maar bleef steken op vingertopje ontsluiting.
    Dinsdag zelfde verhaal. WOensdag ook. Donderdag een rustdag. En vrijdag om 1330 had ik eindelijk 2 a 3 cm zodat mn vliezen gebroken konden worden. Mijn meiden zijn uiteindelijk om 2217 en 2257 geboren. Zij wogen 2510 en 2790 gram. Zondagochtend mochten we al naar huis!

Deel Deze Pagina