Hoi, Wij hebben nog een 5 tal weekjes te gaan en dan zal ons eerste kindje geboren worden. Zijn er dames die in het Middelheim in Wilrijk bevallen zijn. Al jullie bevindingen en tips zijn zeer welkom! Wat dien ik zelf mee te nemen voor de baby en wat hebben ze in het ziekenhuis? Groetjes
Hey, Ik ben niet in Middelheim bevallen, maar ik denk dat de meeste ziekenhuizen wel dezelfde zaken hebben. Ik ben in Klina Brasschaat bevallen. Volgende dingen lagen op de kamer klaar: - zoogcompressen - kraamverband + netbroekjes - 1 pak luiers - billendoekjes - pakketje met verzorgingsproducten voor de baby - rompertjes en pyamatjes voor de baby (dat is wel handig, dan ga je niet naar huis met een berg was) - ik kon ook een kolf van het ziekenhuis gebruiken Kan je niet naar een infosessie in het ziekenhuis gaan? Ik vond dat wel heel handig. Dan krijg je al een rondleiding in het verlossingskwartier, je krijgt de kamers al te zien...
Hey Nele, Bedankt voor je antwoordje. Wij zijn naar zo'n info avond geweest en hebben de veloskamer en logeerkamers gezien. Maar we hebben toen geen lijstje meegekregen van wat er in het ziekenhuis voorzien word en wat we zelf moeten meebrengen Ik kan natuurlijk ook het ziekenhuis eens contacteren. Mij leek het handig om aan dame's met ervaring, even te polsen wat ik zeker niet mag vergeten in mijn koffertje... Dus verdere tips zijn altijd welkom...
Ik ben in Halle bevallen. Kleertjes hebben ze daar ingeval je het vergeten zou zijn, maar het was niet de bedoeling dat ze de hele periode zouden voorzien voor kleertjes. Mutsje kregen de meisjes ook op van het ZH... Hydrofieldoeken hadden ze daar dan weer wel... Voorzie voldoende washandjes en handdoeken (zowel voor jezelf als voor je kindje). Veel success bij de bevalling!!
Ik beval in vincentius Antwerpen. Ik neem alles ineens mee voor die eerste dagen en een leuke outfit voor naar huis!