Buikhaar

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spitsmuis, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Inmiddels bijna op de helft al weer van de zwangerschap.
    Nu stond ik van de week trots mijn buik te bekijken in de spiegel in de badkamer en het viel mij opeens op dat ik haartjes heb tot onder mijn navel.
    En nee,geen lichte haartjes maar gewoon zwarte haartjes :$
    Ik vind het echt geen gezicht maar ik ben bang dat als ik het afscheer ik straks meer van die zwarte haren krijg en dat wil ik natuurlijk niet;)
    Harsen vind ik vreselijk dus dat doe ik ook niet.
    Het zal vast een hormonen kwestie zijn maar ik vind het gewoon echt helemaal niks.:)
    Ik begon mezelf al te vergelijken met een man met bierbuik en buikhaar :)
    Zijn er meer dames die dit hebben en wat doen jullie er tegen?
    Scheren jullie het gewoon weg of laten jullie het zitten?
    Ben echt bang dat als ik het weg scheer dat ik nog meer er voor terug ga krijgen en dat het na de zwangerschap ook blijft.
    Niet dat ik nou een hele behaarde onderbuik heb hoor maar ik vind het niet echt bepaald aantrekkelijk en zelfs mijn man maakt er grapjes over;)
    Tips zijn meer dan welkom!!!

2. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ik merk wel, dat nu al mijn beenharen sneller terug groeien dan normaal. Maar buikhaar? Misschien als ik ook op de 20 weken zit.
    Als ik jou was zou ik het lekker laten zitten, als ze er maanden na je bevalling nogsteeds zitten zou ik er misschien over na gaan denken er wat aan te doen. Maar voor nu, het zijn waarschijnlijk gewoon je hormonen en daar doe je weinig aan ;)

3. Spitsmuis

Bij mij groeit beenhaar juist heel traag nu.
    Da's dan een voordeel maar volgens mij is mijn beenhaar naar mijn buik gekropen ofzo :D
    Super irritant is het.
    Wil het eigenlijk niet laten zitten want ik haat zwarte haren op mijn lijf haha.
    Ik zou het kunnen epileren maar dat doet pijn denk ik op mn buik;)
    Ggrrr wil er vanaf!

4. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik heb pcos, en een van de fijne symptomen die daarbij hoort is mannelijke beharing.
    Ik heb helaas al vanaf mijn tienerjaren last van haartjes daar, onder mijn navel, rondom mijn tepels en op mijn tenen.
    Niet fijn, maar er zijn veel ergere dingen.
    Even een epileren en je bent er weer weken vanaf ;)

5. Within

Within Niet meer actief

Ja heb er ook last van maar laat het lekker zitten, niemand die het ziet en verdwijnt vast vanzelf weer.

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik heb ook haren op me buik.. Alleen nog geen zwarte gezien. Maar wel een lekkere donslaag.. Had ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Na de zwangerschap is het weer weggegaan :)

Ik zou het zelf laten zitten. Veelste bang dat het voor altijd weer terug groeit :p

Misschien dat het in de zon minder donker wordt?

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Dat buikhaar had ik ook, heel vervelend!
    Kreeg van de verloskundige het advies om het niet af te scheren want dan komt het erger terug. En na de bevalling valt het uit.
    En dat was ook zo het is nu helemaal weg!

8. itsdaisy

itsdaisy Actief lid

21 mrt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook uit mezelf al. Scheer het altijd weg, want ik heb begrepen dat het erger worden een fabeltje is. Het kan soms wel lijken of ze donkerder terug komen, omdat de oude haartjes in de zon lichter geworden kunnen zijn. En dan moet je dus soort weer op nieuw beginnen. Het lijkt nu inderdaad ook niet erger te worden. En ik haal het ook liever weg, vind het niet mooi.

Wel tof dat je dit in n topic gooit! Is vrij onbesproken onderwerp nog.

9. Zhilla

Zhilla Actief lid

2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Das toevallig.. Ik keek vanmorgen ook naar mijn buik en zag ineens veel lange haartjes zitten, sommige iets donkerder dan de andere. Ik zei het net nog tegen mijn vriend en vroeg me af of het bij de zwangerschap hoort. Ben blij om te lezen dat het na de bevalling weer minder wordt :D

10. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    Heb ook mijn hele buik vol witte donshaartjes zitten, en rond en onder mijn navel van die lelijke donkere. Maar ik blijf er braaf vanaf. na de bevalling gaan ze er vanzelf weer vandoor.
    Wil het risico niet nemen dat als je bv gaat scheren je ook andere haartjes gaat scheren en die worden dan ook donkerder en stugger.

11. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Ook ik heb Pcos. En heb dus daardoor ook (donkere) haartjes bij mijn navel, rond mijn tepels en op mijn kin.
    Zwaar irritant. Ik hars het normaal gesproken wel.
    Maar nu met mijn zwangerschap even niet. Ik laat het lekker zitten, niemand die het ziet.
    Maar scheren moet je echt niet doen. Groeit het 10x harder van terug en donkerder.

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb het ook heel erg helaas.
    Ik zou het gewoon laten zitten hoor, dat gaat dalijk vast wel weer weg (en is dit niet zo kun je er altijd nog wat aan doen).

13. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Hier ook enorm last van maar dan over mn gehele buik heen.
    Afblijven is de beste remedie en vooral niet scheren dan verdwijnt het na de bevalling vanzelf.

14. Spitsmuis

Als het erger terugkomt dan dat het nu is laat ik het wel zitten haha.
    Heb geen zin in een mannelijke buik straks!
    Maar na de bevalling gaat het dus echt weg?
    Ik kan me niet herinneren dat ik dit bij mijn vorige zwangerschappen had,zeker niet zoals nu.
    Ik trek met warm weer toch geen bikini aan dus niemand die het verder ziet dan alleen mijn man en de gynaecoloog.
    Het is nou niet dat ik iedereen mijn blote buik laat zien haha.
    Nog even een weekje of 20 tegen die haartjes aankijken en dan ben ik er dus vanaf.
    Dat overleef ik wel,denk ik :p

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Die heb ik ook (weer) en die trek ik er mooi uit met een pincet. Ook rond mijn tepels trouwens. Als ik er niet meer bij kan mag mijn vriend het weer voor me doen. Ben nu 2x spontaan zwanger wel met zeer onregelmatige cyclussen. Soms vraag ik me wel eens af of dat ook PCOS is. Ben wel te zwaar 1.72 met 82 kilo deze zwangerschap begonnen en met 89 bij de eerste.

16. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hihi hier een donsvachtje rond m'n navel, zit er prima en zal vast weleens verdwijnen! :)

17. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik scheer gewoon en pluk de donkerste er met pincet uit! Heb hier trouwens buiten de zwangerschap last van dus ga ook niet wachten tot het 'uitvalt' haha

18. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Het is onzin wat die vk zegt over scheren en dat het dan erger terugkomt. Dat het erger lijkt is omdat die haren weerbarstiger zijn als ze zijn afgeschoren. Het was laatst zelfs nog bij Dr. Oz dat het onzin is :D Met harsen en epileren komen die haren een stuk minder weerbarstig terug.

19. Spitsmuis

Vanavond na het douchen maar eens met een pincet me eigen uitleven dus:D
    Weg met die haren haha.

20. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier ook eentje!

Ik heb sinds de zwangerschap enorm veel last van "dons"haartjes op mijn hele buik. Op sommige plaatsen al wat donkerder dan op andere.

Maar ik ga er niets aandoen. Buiten ik en mijn man ziet niemand dit en hoop dat het na de bevalling weg zal zijn, dusja hopen maar, anders gaat er wel iets aan gebeuren :D

Deel Deze Pagina