Hallo, Ik heb de volgende vragen: Ik woon op Aruba en ben rond 16-19 januari uitgerekend. Ik wil waarschijnlijk toch graag in nederland gaan bevallen. We hebben nog wel een zorgverzekering in nederland (en ook hier), maar staan niet meer ingeschreven in nederland. Kan ik me dan wel 'gewoon' bij een verloskundige melden? Ik wil waarschijnlijk begin december die kant op gaan en ben dan ongeveer 33-34 weken zwanger. Is het nog te doen om dan te vliegen en mag ik een aantal weken na de bevalling wel weer terugvliegen met de kleine? Echt zoveel twijfels hier aan waar ik goed aan zal doen..... Heb ook nog twee 'grote' kids van 9 en 7 jaar, die op zich heel graag naar nederland willen, maar ja natuurlijk ook niet al die weken school kunnen missen. Zouden ze tijdelijk op een Nederlandse school terecht kunnen? Ze volgen hier ook gewoon Nederlands onderwijs en hebben drie weken kerstvakantie, dat scheelt dan weer. Misschien iemand anders dan de verloskundigen hier nog tips over?? Alles is heel erg welkom! Bedankt alvast!
hoi je kunt in principe gewoon in Nederland bevallen, en als je een Nederlandse verzekering hebt is dat handig. Je moet kijken bij de vliegmaatschappij tot wanneer je mag vliegen, meestal tot 33-34 weken, maar verschilt soms iets. Na de bevalling heb je in elk geval een week herstel nodig, maar 2 weken zou wel fijn zijn voor een lange vlucht terug. Je kinderen tijdelijk op een andere school doen, daar weet ik niets van. Ik weet ook niet hoe handig het is voor je kinderen zelf. Maar waarom wil je graag in Nederland bevallen? De zorg in Aruba is toch ook goed? En dan ben je bij je eigen gezin! Mirjam