Krampen/ harde buiken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by inverw8ting, Mar 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. inverw8ting

inverw8ting Actief lid

Jan 3, 2013
    135
    0
    16
    Hallo,

Ik ben inmiddels 21w3d zwanger.
    Alles gaat tot op heden prima, uk is ook goedgekeurd en alles loopt op schema.

Ik merk dat ik sinds een aantal dagen last van krampen heb ik mijn onderbuik. Dit is een menstruatieachtig gevoel (net als toen ik net zwanger is). Houdt dit in dat het bandenpijn is en alles weer even aan het groeien is? Komt dat nog voor op deze termijn?

Daarnaast heb ik soms last van "harde buiken".
    Ik weet niet of het echt harde buiken zijn want ik krijg eerder het gevoel dat die kleine aan het bewegen is. Opeens krijg ik een drukken gevoel aan de onderkant van mijn buik.. Dan word mijn buik hard en even later is het weer weg.
    Klink dit als harde buiken of is dit eerder aan het draaien van de kleine te wijten?

Ook ben ik de laatste tijd vaak moe. We zitten momenteel in een verhuizing, daarnaast gebeurd er ook erg veel op werk.
    Zou het ijzertekort kunnen zijn of is het te wijten aan de drukte/ vele veranderingen?

Alvast bedankt!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    |Hoi,

Je baarmoeder is een spier en reageerd op bewegingen van de baby, of bewegingen van jou. Je buik kan dan inderdaad aanspannen. De krampen zijn ook normaal als je ze maar niet de hele dag hebt.
    Je ijzer is vaak op zijn laagst bij 30 wkn, maar je kan altijd vragen of het iets eerder wordt gecontroleerd. Meestal komt vermoeidheid echter door andere dingen zoals jij begrijft.

Groeten Evelien

Share This Page