Ik ben thuis in de woonkamer bevallen in bad. Wilde een badbevalling en daarvoor hadden we boven te weinig ruimte. Bad dus in de woonkamer gezet en daar wat meubels voor moeten verschuiven. Voor het nakijken na de bevalling hebben we een oud matras op de keukentafel gelegd en ben daarop gaan liggen. Ook handig mocht ik toch besluiten nog op bed te willen bevallen. Mijn VK vond alles prima. Zolang ik maar beval op mijn manier, zij past zich wel aan.
Ik zou ook indderdaad op marktplaats kijken voor een goedkoop inklapbed die verkoop je daarna desnoods weer Door!
Je kunt ook een geschikt (hoog) bed huren via de zorgwinkel. Nog verrijdbaar ook! (...een vriendin van mij deed dit, omdat hun waterbed niet op klossen kon) Succes straks met je bevalling!!
Zoals je verloskundige al aangaf is een stevig bed op de goede hoogte echt een vereiste. Een opklapbed lijkt mij dus absoluut geen veilige optie. Ook zou ik er niet voor kiezen om je man tijdens de bevalling nog een bed in elkaar te laten zetten. Je weet niet hoe alles verloopt (wat als het heel snel gaat en hij is nog bezig of het lukt hem niet). Hij zou zich met jou bezig moeten houden en niet slepen met een bed. De enige optie is dus een bevalbed huren. Of van iemand een eenpersoons bed lenen en dat op klossen zetten. Is er geen optie om ruimte te maken in de woonkamer (een ander groot meubelstuk naar boven of ergens opslaan). Het is natuurlijk niet mooi of handig een bed in de kamer maar er lijken mij weinig andere opties als je dit echt wilt gaan doen.